Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 958871 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8190 Dato: Okt 14, 2019, 18:20:59 »
Jeg tømmer varmtvandsbeholderen hver gang jeg er i bad.
Jeg tror vores års forbrug ligger på 140-160 men det er faktisk lang tid tiden jeg har aflæst
Vi får ny vandmåler der kan aflæses med en scanner inden længe.

Så håber jeg i har en lille beholder, ellers er du en grissebasse med vandet :-)
En ræv af sølvpapir

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8191 Dato: Okt 14, 2019, 19:30:23 »
Vi har den lille beholder i fyret plus en ekstra på noget der ligner 140-160L, men det svinger hvor langt et bad man kan tage synes jeg, jeg lære aldrig at forstå sådan et gasfyr.
Jeg kan godt lide bare at stå under det varme vand efter jeg har vasket mig, så ja jeg er nok et svin med mit vand.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8192 Dato: Okt 14, 2019, 21:51:26 »
Vi har den lille beholder i fyret plus en ekstra på noget der ligner 140-160L, men det svinger hvor langt et bad man kan tage synes jeg, jeg lære aldrig at forstå sådan et gasfyr.
Jeg kan godt lide bare at stå under det varme vand efter jeg har vasket mig, så ja jeg er nok et svin med mit vand.
Du må da kunne stå der i 30-40min uden problemer. 😳
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8193 Dato: Okt 14, 2019, 22:38:50 »
160liter varmt vand er vanvittige mængder.

Vi har 160L beholder og vi er ofte mange i huset (kan ikke huske rekorden, men vi har haft meget familie til at bo). Jeg kan ikke huske at vi nogensinde er løbet tør for varmt vand.
En ræv af sølvpapir

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8194 Dato: Okt 14, 2019, 22:41:55 »
Men ok, en gammel bruser kan vidst sluge helt op til 20 liter i minuttet, og er vandvarmeren ineffektiv, så kan du i teorien tømme den på 7 minutter.

Er det en moderne bruser er det noget ala 5 liter i minuttet og så skal du altså stå der , dvs 32 minutter.

En ræv af sølvpapir

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8195 Dato: Okt 15, 2019, 07:15:53 »
Vi har en moderne bruser med et kæmpe hoved og fyret er omkring 5år.

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8196 Dato: Okt 15, 2019, 18:38:24 »
Jeg har også en moderne bruser.. Men jeg er samtidigt typen der godt kan lide godt med tryk på vandet i badet.. Så har fjernet vandspare thingien i både bruser og armatur.. Jeg er slem, jeg ved det :(
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8197 Dato: Okt 15, 2019, 21:09:19 »
at Pernille snød mig lidt. Jeg har siddet og kigget lidt på en Gravel cykel, med en eller anden ide om at jeg så kommer ud og cykle her efterår, vinter og tidlig forår. Selvom jeg er lavet af sukker, og ikke kan tåle vand og kulde :-)

Pernille sagde bare at jeg skulle købe den. Hmm så er ansvaret lige pludselig over på mig, om der skal cykel nr. 7 ind i garagen. Ummm 12 speed Etap og DT Swiss GRC1400 Spline db..

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8198 Dato: Okt 15, 2019, 21:25:13 »
Jeg kigger også efter en gravel med håb om at køre ude i al slags vejr vinteren igennem.
Hvis det ikke var for canyons hooverbar var der lagt sådan en i kurven, men uden mulighed for at skifte frempind synes jeg man er meget låst.
Det ser ikke engang ud til at man kan købe styret som tilbehør hvis der skulle være behov for andre mål på det.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8199 Dato: Okt 15, 2019, 21:27:30 »
Jeg kigger også efter en gravel med håb om at køre ude i al slags vejr vinteren igennem.
Hvis det ikke var for canyons hooverbar var der lagt sådan en i kurven, men uden mulighed for at skifte frempind synes jeg man er meget låst.
Det ser ikke engang ud til at man kan købe styret som tilbehør hvis der skulle være behov for andre mål på det.

OK, Jeg synes det er kamp fedt ved det styr. De laver den også uden. Ønsker du en 8.0 med alm. styr, så skriver du bare til dem og de bygger det til dig(vil være min 4. Canyon bestilling)

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8200 Dato: Okt 15, 2019, 21:43:14 »
Ok jeg har faktisk undret mig over at der ikke kan vælges feks frempind på mål og styrbredde, samt hjul m.m. som på rose bike hvor man selv sætter vælger en del dele.

Jeg kan ikke se hvordan man kan sætte et normalt styr og frempind på grail carbon, styret er jo integreret i rammen.
Der skal en god del spacere under frempinden hvis et normalt styr skal op i samme højde som hooverbaren.

Min kone har også sagt at jeg bare kan købe da jeg sad og surfede for sjov, hun gider bare ikke have flere cykler inde i huset, så jeg må smide en på loftet eller noget i den stil 😂

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8201 Dato: Okt 15, 2019, 21:57:01 »
Det kan godt være du her ret med det kun er AL modellerne der kan få alm. frempind. Havde jeg ikke lige tjekket, da jeg jo er på hooverbar. På min enkelstart cykel også med integreret frempind, har jeg bygget den om med alm. frempind, men det er self. heller ikke en Grail ramme.

Jeg gik Rose mulighederne igennem igår. og det bliver ikke meget billigere end Canyon. også vil jeg heller have DT hjul end Rose's egne. Plus Grail rammen er fed.

Set 3T´s gravel? den er godt nok også lækker, men koster også lige lidt mere.

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8202 Dato: Okt 15, 2019, 22:11:53 »
Jeg har en rose racer, den er jeg egentligt glad for, men deres gravel lyder til at være for meget ræs og for stiv til mig. Jeg skal have noget til lange ture på grus/jord og ikke en gravel med cx tendenser.
Mit budget er 20 og kan nok strækkes til 24 plus en watt måler, Hvilket jeg ikke formoder jeg får noget 3T for.
Argon10 dark et eller andet ser heller ikke tosset ud, men er for dyr.
BMC URS ser også lækker ud, men de kommer med 1x setup.
Jeg kan godt leve med 105, men jeg vil helst have den nye GRX gruppe, som der underligt nok ikke er mange gravel bikes der leveres med endnu.
Jeg skal se om jeg kan brøve en ridley adventure, orbea Terra, Cannondale topstone carbon og giant revolt advanced.
Flere carbon modeller laves med en form for flex, jeg kan ikke helt vurdere om det bare er et salgs trick eller om der er brug for det, men jeg er bange for at en alu ramme bliver for stiv.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8203 Dato: Okt 15, 2019, 23:03:12 »
Enig Rose ligner bare en racer med bredde dæk. Jeg har haft lånt en alu, og kunne se rammen flexe under mig. Hvor stor skal du have: https://www.bike24.de/1.php?content=8;product=294708 <-- ligner kun den er i str. 56 til den pris.(jeg kender en som har den tilsalg i str. 58, stort set ikke brugt). hvis farven ikke betyder noget for dig eller du måske synes om farven ;-)

Jeg er blevet "skadet" af at have DI2 på racerne, så jeg skal også have el-gear på den næste.

En tilmelding til Explorer, så fanger bordet for at få trænet:

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8204 Dato: Okt 16, 2019, 09:17:12 »
Jeg læste et review om rose som sagde den var ræs og hård.
Den Cannondale er jo en cx, og så er jeg til 2x da jeg tænker at der bliver brug for det når der køres nåde landevej og grus/jord.
DI2 er også fristende, men det vil kræve en opgradering af min racer for ikke at blive ked af det til sommer.

Puha 400-1000km er lang, god tur.

Jeg holder mig igang henover vinteren med hjælp fra min træner som jeg har betalt forud til februar 😁