Forfatter Emne: Ny bil - Hvilken  (Læst 2374 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #120 Dato: Sep 23, 2020, 23:05:56 »
Min kammerat har også en c43 amg. Hans er med performance sæderne, dem havde jeg ikke valgt, det bliver sku lige ræs nok, hans har også den der fancy udstødning,den lyder rigtig fedt, meeen sådan en af de nye 63s'er. . . . Fuck de buldre nogle af dem.
Men givetvis totalt ustyrlig

Korrekt x2

Man slår bare ikke lyden af en c63. Min fætter (kliché i know) har en C63 Edition one, som yder omkring 620hk. Du skal bare overveje at røre speederen så sætter den baghjulene rundt.

Jeg skal blankt indrømme (og nej det er ikke fornuften der taler) at lysten til de to sidste propper er vokset ret meget de sidste måneder. C63’eren er ikke specielt meget dyrere , især ikke hvis den gider være sød ikke at gå i stykker.
En ræv af sølvpapir

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #121 Dato: Sep 23, 2020, 23:18:45 »
@kfuglsang Jeg ved de har forskellige kvaliteter, men jeg viste ikke de havde nappe, som vist er kunstlæder.

Sensatec(Kunstlæder) -> Dakota læder -> Nappa Læder -> Merino Læder-> Lavalina Læder (Kun hos Alpina)
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

Dalsgaard

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #122 Dato: Sep 24, 2020, 08:37:50 »
Det er dog ikke den store hemmelighed at den udslagsgivende parameter var lyden og performancen fra hjertet i apperatet. Det fungerer “rætti” godt
Hvad er du skiftet til?

En C450 AMG. Den der i 2017 (min er en 16) skiftede navn til C43 AMG samtidig med den fik en 9 trins gearkasse i stedet for 7 (7’eren bruges også i C63 osv)

Det er en 3,0 V6 Twin Turbo med permanent firehjulstræk. I mange konstellationer er den i praksis lige så hurtig som C63 (fordi de sjældent kan få bid med baghjulstræk ) . Men den mangler naturligvis to propper

Min er en 2016 der havde rullet knapt 66.000km da jeg overtog den. Hemmeligheden ved dem er at de skal være bestilt med AMG Sports udstødning (det kunne man af ukendt årsag ikke få til E450’erne mens de fandtes). Den lyder sindsygt godt og AMG ingeniørerne har virkelig hygget sig. I sport+ laver den mellemgas ved hver nedgearing, laver back fire osv. Det er vildt så meget lyd (og performance) i en forholdsvis plain 3,0 V6
Det lyder også som en der kan lave musik. Mercedes har altså fået hyret nogle dygtige folk i akustik/udstødningsafdelingen de seneste år.
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #123 Dato: Sep 24, 2020, 09:59:03 »
Min kammerat har også en c43 amg. Hans er med performance sæderne, dem havde jeg ikke valgt, det bliver sku lige ræs nok, hans har også den der fancy udstødning,den lyder rigtig fedt, meeen sådan en af de nye 63s'er. . . . Fuck de buldre nogle af dem.

Korrekt x2

Man slår bare ikke lyden af en c63. Min fætter (kliché i know) har en C63 Edition one, som yder omkring 620hk. Du skal bare overveje at røre speederen så sætter den baghjulene rundt.

Jeg skal blankt indrømme (og nej det er ikke fornuften der taler) at lysten til de to sidste propper er vokset ret meget de sidste måneder. C63’eren er ikke specielt meget dyrere , især ikke hvis den gider være sød ikke at gå i stykker.
Kan du ikke bare give den nuværende lidt kærlighed, eller er det lyden du godt lige gad prøve.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #124 Dato: Sep 24, 2020, 10:04:54 »

Korrekt x2

Kan du ikke bare give den nuværende lidt kærlighed, eller er det lyden du godt lige gad prøve.

Jo altså med en moderat stage 1 tuning hiver man vidst 450hk uden at gå helt over bord, og så tænker jeg den i praksis er hurtigere i de fleste scenarier. Men 8 ben kan altså et eller andet

Anyway, det kommer næppe til at ske. Næste bil bliver med overvejende sandsynlighed ren el
En ræv af sølvpapir

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #125 Dato: Sep 26, 2020, 13:24:14 »
@NSL Den han havde var den model der ser ud til at slutte i 14/15, jeg er ikke lige så stiv i de biler.

Du mener din er færdig med at tage de store tab?
Risikoen for regninger til rep må jeg så formode er noget større i ejertiden.

Det lyder lækkert med adaptiv undersogn, vi er jo ikke helt unge mere, og størstedelen af tiden skal vi jo bare fra a-b, men engang imellem må det jo gerne være sjovt alligevel.

Gode sæder er jo halvdelen af oplevelsen og noget jeg altid kigger på når jeg køber bil, jeg forstår ikke der bliver solgt så mange dårlige sæder, uanset om man kører frisk eller ej, så er en flad hynde i bund og ryg jo elendige at sidde i. Men som alternativ til et sædde i s-toget er det måske ok.

Det var i øvrigt fugtigt på vejene i går, og der er 190hk altså rigeligt til at køre bredt.

@NooL Halvdelen af links på google skriver knustlæder når jeg søger på nappe, men WIKI skriver godt nok at det ofte forvælskes med kunstlæder, men at det er ægte læder fra Nappa i Californien. Jamen man lære jo noget nyt hver dag :)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #126 Dato: Sep 26, 2020, 16:34:10 »
@NSL Den han havde var den model der ser ud til at slutte i 14/15, jeg er ikke lige så stiv i de biler.

Du mener din er færdig med at tage de store tab?
Risikoen for regninger til rep må jeg så formode er noget større i ejertiden.

Det lyder lækkert med adaptiv undersogn, vi er jo ikke helt unge mere, og størstedelen af tiden skal vi jo bare fra a-b, men engang imellem må det jo gerne være sjovt alligevel.

Gode sæder er jo halvdelen af oplevelsen og noget jeg altid kigger på når jeg køber bil, jeg forstår ikke der bliver solgt så mange dårlige sæder, uanset om man kører frisk eller ej, så er en flad hynde i bund og ryg jo elendige at sidde i. Men som alternativ til et sædde i s-toget er det måske ok.

Det var i øvrigt fugtigt på vejene i går, og der er 190hk altså rigeligt til at køre bredt.

@NooL Halvdelen af links på google skriver knustlæder når jeg søger på nappe, men WIKI skriver godt nok at det ofte forvælskes med kunstlæder, men at det er ægte læder fra Nappa i Californien. Jamen man lære jo noget nyt hver dag :)

Jeg mener at S/W205 kom i 2015 . Altså min er jo med periodiseret afgift, hvilket vil sige at den bil jeg ejer har en markedsværdi på omkring 220.000kr ex.moms. Jeg afskriver den til 185.000kr over de næste 18 måneder, og afgiften er fastsat for hele perioden (jeg mener afgiften er 340.000kr). Så derfor er jeg rimeligt sikker på at afskrivningen bliver overskuelig .

Mht risiko, så har du helt skkkert ret. Det er jo en semi performance bil, og selv om den kun har rullet 70.000km så er der risiko. Men i modsætning til C63, så består den i overvejende grad af helt almindelige Mercedes stumper, og deler motor med C400/C43/E400/450/43, GLC og GLE.

Men man ved aldrig. Jeg tror det skal sammenlignes med Audi S4 og BMW M340. Hvor C63 svarer til RS4 og M3 hvor det hele bliver noget mere presset og med langt flere unikke dele

Edit:
En Audi S4 samme årgang er også en 3,0 V6 med 354hk og 0-100 på 4,9
En BMW 340 er 3,0 R6 med 326hk og 5,0 til 100

M3 er 431hk og 4,1
C63 er 510hk og 4,0
RS4 er 450hk og 4,7

Alle i de samme årgange
En ræv af sølvpapir