Forfatter Emne: Familieforøgelse og størrelse af bil  (Læst 5933 gange)

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Sv: Familieforøgelse og størrelse af bil
« Svar #15 Dato: Aug 02, 2016, 13:02:30 »
Men her bliver der spurgt til det praktiske - og mit svar må blive, at en mindre bil er fin til en familie på 3. Har man råd og vil ha' mere komfort og mindre bøvl, så køb en større bil. Er en større bil nødvendig? Nej - men det er behageligt :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Aug 02, 2016, 13:31:52 »
Men her bliver der spurgt til det praktiske - og mit svar må blive, at en mindre bil er fin til en familie på 3. Har man råd og vil ha' mere komfort og mindre bøvl, så køb en større bil. Er en større bil nødvendig? Nej - men det er behageligt :-)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Meget enig, og havde jeg råd, havde jeg nok købt denne til at flytte familien i: http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mercedes/cls350/35-cgi-aut/2924094

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Aug 02, 2016, 14:18:18 »
Størrelsenpå bilen er vel ikke meget anderledes end når der vælges motor, det er trods alt de færreste herinde der kører rundt med 1.0 uden turbo og 68hk på trods af at man fint kan klare sig med det. Det tager lidt længere tid at komme frem og lidt flere gearskift, men man spare penge på både indkøb, grøn afgift og forsikring.

Jeg har altid kørt små "hurtige" biler inden jeg fik børn. Jeg havde ikke brug for plads og så ingen grund til at bruge de ekstra penge. Nu overvejer jeg om vi skal gå en størrelse op næste gang, vi kan godt være i bilen, men lidt mere benplads ville være kærkommen. Det bliver så på bekostning af motor. Jeg får aldrig råd til en større bil på 7sek

Det er mange år siden jeg har set luksus fælden, jeg bliver småsur på den type mennesker.

Sendt fra min F5121 med Tapatalk

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Aug 02, 2016, 14:28:32 »
Vi har i øvrigt lige været hele familien på tur i Fiestaen.
Kunne vi være der - Ja.
Sad vi godt - Nej
Hvor meget kunne vi have med - En Luksus klapvogn(den lille ligger i munchen) kunne lige netop lirkes ned i bagagerummet når hjulene blev taget af og så kunne der være en pusletaske uden i, så var der også fuldt op.
Kan man klare sig med den som familiebil - Kun hvis man ikke har råd til andet efter min mening, eller er en meget toldmodig mand.

Vi har også lige boet i et luksus molbilhome i Italien. Tja der er jo folk der elsker at bo sådan, men jeg var nu glad for at komme hjem til 170m2 hvis jeg ikke skal bytte plads med konen hvis hun står i køkkenet og jeg skal på lokum eller have noget i køleskabet.

zky

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.zkyauto.dk
« Svar #19 Dato: Aug 02, 2016, 15:12:25 »
Nu har jeg ikke den store interesse i nye biler,  så for 1,5 år siden,  da datteren var 1,5 år - byttede jeg Lines 190er ud med en mondeo stc.,  den er hun blevet meget glad for, men nu køre hun bare rundt med ALT for meget unødvendigt skrammel i bilen - den indeholder altid: barnevogn (kun klappet sammen, eller komplet med hjul og alt) klapvogn,  ikea højstol( ikke sammen klaplig) løbecykkel og taske med grej - altså kun i bagagerummet :-)
Det har jo kunne lade sig gøre i en 4 dørs sedan, men det er bare så meget nemmere,  med en stc :-)

Sendt fra min D6603 med Tapatalk

Mvh Kenneth (Ex.Pug. Mek.)

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Aug 02, 2016, 18:12:30 »
Vi havde 308 5d ved nr 1, skiftede til en sw da nr. 2 var i ovnen. Nr. 2 er 14 mdr. Barnevognen er parkeret på loftet svigerforældrene. Men det er stadig toplækkert med en stc, nok ikke nødvendigt - men jeg tror der går mange år, før jeg skal have andet end stc, som familieflyder.

Og tillykke med graviditeten!
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Davicio

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Aug 02, 2016, 19:26:12 »
Tak tak :)

Jeg kender ikke vores behov endnu, og det gør man sikkert ikke før barnet er kommet.
Så tænker ikke jeg gør noget før den lille er kommet.
Super fedt med jeres inputs, endelig del flere erfaringer.

Dalsgaard

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Aug 03, 2016, 08:28:59 »
Vores børn er nu 3 og 4. Jeg begynder at overveje om man kan undvære en stc. Jeg ville meget nødigt have undværet den da ungerne var små, men nu er vores så også så tætte at vi har haft behov for at køre med to barnevogne en overgang.
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Aug 08, 2016, 10:46:18 »
Vi havde en mondeo stc 1,5 år da begge unger var i størrelsen der krævede vogne. Nu har vi en C4 hatchback og det er bare lækkert!
"Think about how stupid the average person is, and then realize that half of'em are stupider than that" -George Carlin

Davicio

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Aug 08, 2016, 22:13:42 »
Vi har været ude at prøve barnevogne.
Flere af de kombi vogne man kan få, er det muligt at få stellet til at passe i bagagerummet i 207'eren.
Der er så plads til yderligere bagage deri, og så må liftkassen, stå på bagsæddet. Så jeg tror det kommer til at gå alt sammen. :)