Forfatter Emne: Lynskift af de 3 "trælse" tændspoler 406 V6  (Læst 1754 gange)

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Lynskift af de 3 "trælse" tændspoler 406 V6
« Dato: Okt 06, 2015, 08:44:40 »
Nu er mit lille projekt blevet færdig og har kørt fejlfrit nogen tid.   Fik nogle tændkabler fra en Golf Vr6 og de virker fint.  De er med indbygget 6 kOHM modstand men har ikke kunnet finde noget info om det gør nogen forskel set fra tændspolen.  Normalt er der jo 0 kohm modtstand da spolen sidder direkte oveni tændrøret på en V6.  Jeg ville mene spolen bliver mindre belastet pga. mindre strøm igennem den højere modstand.   På nettet siges det at mange tændkabler har indbygget modstand og at det ikke har betydning for selve gnisten.

De 6 kohm er for at forhindre radiostøj. Har googlet en del om emnet uden at blive meget klogere.  Derfor lod jeg det komme an på en prøve og bilen kører som før, helt perfekt.   Måske en der ved noget om emnet så hører jeg gerne om det.

[attachment=0:1ecplinc]DSC_0008.JPG[/attachment:1ecplinc]

maniac

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Lynskift af de 3 "trælse" tændspoler 406 V6
« Svar #1 Dato: Okt 22, 2015, 20:54:16 »
Har du da haft mange problemer med org. monteringen? Jeg har kun haft skiftet 1 spole, efter en periodisk fejl, synes de holder fint. Overvejede kort at fyre 6 i, men der har ikke været noget siden. Jeg ved at tidligere ejer havde skiftet alle spolerne på et tidspunkt til de hvidtoppede, men den har nu kørt 370 og kun skiftet den ene i min ejertid.

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Lynskift af de 3 "trælse" tændspoler 406 V6
« Svar #2 Dato: Okt 26, 2015, 14:38:15 »
Har kun skiftet 2, og det var de bagerste.  Derfor begyndte jeg dette lille nørde projekt, mest for at se om det kunne lade sig gøre og det kunne det åbenbart for det kører upåklageligt.