Forfatter Emne: 1972 Citroen Mehari  (Læst 3327 gange)

Dyne

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
1972 Citroen Mehari
« Dato: Jun 28, 2015, 18:23:32 »
Jeps, som jeg har luftet herinde tidligere, har jeg købt mig en årgang 1972 Citroen Mehari oppe fra Horsens-egenen af. Bilen har så vidt jeg kan tyde oprindeligt kørt i Kolding-området, men er så nu kommet til Als.

Købt af en venlig gut i Horsens, hvor den "bare lige skal have de sidste par småting og samles" - dén slags griber jo altid om sig :-)
Efter nu at have gået i cirkler om bilen i nogle uger, måtte jeg jo hellere se at komme igang.

Det blev så i går til at jeg fik sat bremser på foran, med sprit nye Ferodo skiver og klodser (den har fået en nyere gearkasse på) samt fik skiftet det gamle pedal-arrangement ud med et nyere, der kan enes med LHM-væsken kaliprene skal have.

Desværre mangler jeg en 44mm top for at kunne få skiftet hjulcylindre på bagbremserne, men det kan jeg vist låne af en kollega, der også har en 2cv (og HY og og og)

I dag skulle jeg jo også finde mig en undskyldning for at udskyde græsslåning så længe som muligt (jeg er allergisk overfor skidtet), så en oplagt mulighed ville jo være at give de gamle hjul noget kærlighed. Som sagt så gjort - af med ventilen, i en skruestik og få dækket frit, igang med et brækjern - op vupti, så gik turen ind på firmaet, fik dem vasket, glasblæst og malet.
Fik ikke billeder af det færdige resultat, men her er da undervejs.

Det var vist ordene for i dag - beklager de lidt halvdårlige billeder, men min søster er i forbindelse med et udlandsophold stukket af med mit "rigtige" kamera/lommekamera, så i får lige nøjes!
Waking up is the second hardest thing in the morning!

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
Re: 1972 Citroen Mehari
« Svar #1 Dato: Jun 28, 2015, 18:30:49 »
rockon - men sgu' godt nok en speciellert
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

JerrilD

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Jun 28, 2015, 19:15:05 »
Spændende projekt :)
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Suzuki SV1000N V2 Power AKA The Black Beast <----- SOLGT :(

VTS Cruiser

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Jul 10, 2015, 20:51:20 »
Hos Dansk Citroën forum på facebook er der en gut ved navn Kim han ved alt om den bil, han går under navnet meharidude på Citronik, ham kan du altid spørge til til råds, eller Thomas færch, som tidligere har ejet en meget fin orange lige som din. Thomas fanger du nok bedst via facebook
På flugt fra alting  Citroën C2 VTS
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=74975

Dyne

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: 1972 Citroen Mehari
« Svar #4 Dato: Apr 06, 2016, 07:29:20 »
Og så skete der lidt igen - eller, lidt er der da sket i mellemtiden, det har bare ikke været ret meget og jeg har ikke været ret god til at tage billeder.
 - derudover har jeg været sur på den, da den åd el-nettet, så det er lige mit største hængeparti lige pt.

Nå - i går fik jeg fjernet de grimme trailer-lygter ham der havde den før mig, havde sat på og erstattet dem med nye kopi-lygter i blandet dårlig pasform. Skidt - uanset pyntede det.

Derudover fik jeg nu også bremsesystemet til at virke - der var et stempel i bremsekaliprene, der åbenbart havde et mærke, så det blev skiftet. Nu kan den også bremse - fedt!
De er altså lidt sære sådanne kalipre...

Waking up is the second hardest thing in the morning!

And

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: 1972 Citroen Mehari
« Svar #5 Dato: Apr 06, 2016, 19:27:15 »
Hos Dansk Citroën forum på facebook er der en gut ved navn Kim han ved alt om den bil, han går under navnet meharidude på Citronik, ham kan du altid spørge til til råds, eller Thomas færch, som tidligere har ejet en meget fin orange lige som din. Thomas fanger du nok bedst via facebook
To meget kompetente fyre der nævnes der. Snakkede meget med især Thomas da jeg seriøst overvejede Mehari for en del år siden.
And

"Gode beslutninger kommer af erfaring - meget af det kommer af dårlige beslutninger"