Forfatter Emne: Reparation/renovering af læder/trærat?  (Læst 1482 gange)

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
Reparation/renovering af læder/trærat?
« Dato: Feb 04, 2015, 14:47:27 »
Jeg har været så heldig at få fat i et forholdsvist sjældent læder/trærat til min bil, og det trænger til lidt kærlighed, men heldigvis var prisen også der efter.

Jeg smider lidt billeder op senere, men først går jeg i krig med at slibe og der efter lakere trædelen af rattet med noget skibslak der skulle være modstandsdygtig overfor sol og fugt og der efter bliver læderet behandlet med det kit som kan ses i videoen her:

Kittet er først lige bestilt, så der går lige lidt tid inden det kommer hjem, men umiddelbart ligner det noget som virker ret godt <!-- s;-) -->;-)<!-- s;-) -->

Tips og tricks modtages gerne.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

<Johan>

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Re: Reparation/renovering af læder/trærat?
« Svar #1 Dato: Feb 08, 2015, 15:23:48 »
Da jeg købte 406'eren i 2011 var læderrattet også slidt flere steder. Jeg købte noget, der hedder Gliptone Scuffmaster.
Det danner også sådan en ny læderagtig "hinde" og mange tynde lag giver et godt resultat. Jeg affedtede også rattet fuldstændig og gik i så i gang.

Tror det har fået en 15-20 lag alt i alt. Det holder stadig den dag i dag. Man kan ikke se, at det ikke er originalt læder.
Det får med tiden en lidt blankere overflade end dyrere læder, men det skyldes nok fedt osv. fra hænderne.

406 med læderkabine har altid slid på indstigningspuderne på førersædet. Det fik jeg fjernet 100 %. Jeg vil tro, at selv mindre huller kan fjernes med produktet.
Googl det i billeder - der er lidt resultater.