Forfatter Emne: 206 WRC- Nyt Projekt  (Læst 81912 gange)

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica
« Svar #210 Dato: Jul 21, 2016, 20:02:57 »
fedt projekt, men hvad vil du bruge den til? altså fååååård'en? den kan vel næppe komme på plader
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #211 Dato: Aug 05, 2016, 20:26:11 »
fedt projekt, men hvad vil du bruge den til? altså fååååård'en? den kan vel næppe komme på plader
Jaa jeg har jo mange ideer inde i mit hoved og det virkede som et godt køb, vil sælge nogen af stumperne der fulgte med bilen og så giver det jo god street credit på grillen at kunne sige man har en div.1 bil med ca 500hk :-) Hr. Lybker skal jo også have nogen at race imod hvis/når han bliver færdig med sin monster 205er. Nu skal 206eren lige laves færdig så må vi se hvad der sker..............Den kan nok ikke komme på gaden da den er meget ekstrem og uden stel nr. Er ved at bygge hus om så der er ikke meget værkstedstid for øjeblikket. God weekend
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2- rwd+cosworth+stor turbo
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #212 Dato: Aug 10, 2016, 20:58:04 »
Nu fik jeg endelig sneget mig af sted på værkstedet et par timer, smeden har STADIG ikke lavet mine dimser (smed nr 2 der har opgaven) men jeg gik i gang med mine noget specielle trækaksler, her ser i den originale og den nye fra en 605 som skal have det led der står til højre monteret som er fra en 405 MI16 så burde alt passe, tror jeg :006:

Og de passer sgu så vidt jeg kan se, her er de færdige og venter bare på montering

Lidt Frankenstein med en 206 RC med motor/gear fra en 306 GTI og trækaksler fra en 605 med yderled fra en 405.........Ja jeg er faktisk uddannet cykelsmed for mange år siden så der er måske lidt Theodor Fælgen i mig........God dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #213 Dato: Aug 16, 2016, 21:04:05 »
Nu har jeg talt med smeden og mine dimser skulle være klar til næste mandag, så fik jeg lidt tid til at rydde op og så skilte jeg mine kalibre ad da aluen er "kogt" op inde under de rustfri skinner som klodserne skal køre på.

De små skruer der holder dem sidder rimelig godt fast så de skal nok bores ud. Det bliver nok et vinter projekt(sammen med alle de andre) 
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #214 Dato: Aug 24, 2016, 20:25:00 »
Så kom stumperne endelig, her har jeg fjernet bærekuglen og presset min spec. bøsning i

Jeg borede et hul mere og den er så boltet fast med stærke 12.9 bolte i 12 mm

Jeg blev også nødt til at forlænge mine styrestænger med 50mm så alt passer, de får lige en byge maling senere

Fik justeret mine tårnlejer ud så de passede tror det er ca 1,5 grader camber. Her kan i se det færdige resultat

Nu skal der 5mm spacer bag hjulet da dækket kører meget tæt på fjeder benet :54:

Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #215 Dato: Aug 31, 2016, 17:12:56 »
Så fik jeg smidt motoren i igen  :55:

Næste uge står den på udstødning ,trækaksler og opmåling til det nye ledningsnet. god dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #216 Dato: Sep 06, 2016, 20:19:56 »
Så kom jeg lidt videre fik monteret nye styrekugler og sporet på øjemål, sat udstødningen løst sammen og den passer 95% den ene trækaksel passede men den anden er 20mm for lang, nu er der bestilt en fra en 307er den burde passe. Har ikke så mange spændende billeder men i skal da ikke snydes for et af Thomas der laver ledningsnet

Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #217 Dato: Sep 13, 2016, 20:50:33 »
Så passer det sgu endelig............

Fik også monteret lidt småting så nu begynder jeg at glæde mig til en opstart men ny (ombygget) udstødning og indsug.manifold, altid sjovt at høre lyden når motoren har været skilt delvist ad. God dag :048:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #218 Dato: Sep 16, 2016, 21:21:11 »
Jeg fik sgu fat på ham der importerede Fiestaen til Danmark for mange år siden, den har åbenbart deltaget i EM i 90 erne og var fra starten bygget med en gruppe B rally motor fra en Ford RS200 men over 600HK, vildt nok. Jeg tænder dog ikke så meget på Fiesta men motoren kan jeg nok få lidt sjov ud af, den er bygget hos Trendab i Sverige og han forsikrede mig at den har +450HK og er bygget til motorsport. Nå men i hører nærmere......God weekend 
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Replica+ diverse andet
« Svar #219 Dato: Sep 27, 2016, 19:06:59 »
Så har jeg afmonteret den blæser der sad foran køleren da jeg skulle lave plads til olie køler model stor

Jeg har monteret den i midten med studserne opad så olien ikke løber retur når man slukker motor

Der kommer så en tynd blæser bagpå køleren. Nu mangler der bare 2 AN fittings så virker den. Fik også lavet udstødningen 98% færdig så den sidder fint og lavet lidt ophæng da den tidligere var boltet direkte i karossen

Og efter lidt trylleri med svejser og rundjern

Og et ophæng mere ved bagpotten

Nu mangler jeg kun 3 clamps og lidt udst. pasta så er den færdig, nu med afgang det originale sted.........Det ser mere rally agtigt ud :54:

Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #220 Dato: Okt 04, 2016, 21:27:00 »
Så er udstødningen helt færdig og olie køleren monteret og tilsluttet, virker ok med AN fittings, de er jo så moderne :dft010:

Jeg har monteret den i små gummi bøsninger så den ikke bliver rystet i stykker. Så skulle jeg jo montere min uni. blæser på bagsiden af køleren, startede med de indkøbte plast dimser som lignede strips

Den sad nogenlunde men 2 af dem låste ikke rigtigt så det virkede ikke så overbevisende så efter lidt overvejelse blev den løsning skrottet, jeg brugte så 1,5 time på at finde og lave beslag i alu. så den kom til at sidde rigtig lækkert

Så monterede jeg alle kølerslanger så det var klar, jeg fik så den ide at jeg ville prøve med indsugnings manifolden som nu overhovedet ikke kunne være der :012: så tog jeg blæseren af igen og kørte hjem.............
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #221 Dato: Okt 11, 2016, 17:23:11 »
Så fik jeg flyttet blæseren over i den anden side og så langt ned som muligt, manifolden er sgu endelig blevet svejset så den er klar

Og jeg har fået samlet motoren færdig igen

Og jeg har monteret et "gammeldags" kølerdæksel og ikke det T.Hansen lort fra sidst

Har hældt alle væsker på og den ser tæt ud, Så skal lednings nettet på plads igen så burde den kunne starte igen.
Hvad olie plejer i at bruge på sådan en motor, jeg har hældt noget 5-40 fuldsynt. på??
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

holm 83

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #222 Dato: Okt 12, 2016, 19:27:08 »
Til sådan noget race ville jeg hælde castrol rs10/60  eller Royal purple xpr serien den bliver alligevel pryglet  sådan en bil så ville ikke spare penge på en kvalitets racer olie
2003 ts6 stcar decat gevind og 18" hjul

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #223 Dato: Okt 12, 2016, 19:59:09 »
Jeg er godt nok også svært glad for Castrol RS10/60 til når der skal passes på noget som får lov at yde lidt.

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #224 Dato: Okt 14, 2016, 17:35:50 »
Nu starter jeg den op på det 5-40 men før den skal på bane igen så putter jeg det 10-60 på. Er ikke på værkstedet mandag da jeg skal til Hockenheim og se finalen i DTM..........Bliver fedt med noget race blandet med store fadøl og winerschnitzel   ;-)
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci