Forfatter Emne: 206 WRC- Nyt Projekt  (Læst 79593 gange)

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Re: 206 MAXI
« Svar #90 Dato: Sep 01, 2015, 20:22:48 »
Ja den skal bare rettes :icon_thumright:  han gav den nu en anden motor. Så troede jeg lige jeg kunne blive færdig men Peugøjen (jeg har værksteds aften mandag) men min kone mente det var vigtigere at lave bremser på vores Mondeo :roll: Bare fordi pedalen gik i bund og bremserør var rustet over :eek: nå men så bliver det måske næste mandag, jeg har da købt mig en bærearm så jeg er klar. God dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci
Peugeot 206- MAXI - 207hk
Projekt 1:2- rwd+cosworth+stor turbo
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #91 Dato: Sep 01, 2015, 20:30:02 »
Er det korrekte navn 206 MAXI ?   Var der ikke kun 106 og 306 der gik under den betegnelse men 206 hed WRC ?

Eller mangler mit rally leksikon en opdatering ?
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

205RALLY

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #92 Dato: Sep 02, 2015, 13:58:49 »
Citat fra: "Wind Diesel"
Er det korrekte navn 206 MAXI ?   Var der ikke kun 106 og 306 der gik under den betegnelse men 206 hed WRC ?

Jep du mangler en opdatering, 206 Maxi findes er dog kun fabriksbygget med 1,6l n/a.

Der er dog 2 hjemmebyggede i dk med 2,0l n/a (udover denne fine bil) som bruges til diverse rally i dk, det iøvrigt Martin Andreasen og Benny Pedersen.

Kiil

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.rallyshop.dk
« Svar #93 Dato: Sep 02, 2015, 14:26:07 »
Citat fra: "205RALLY"
Citat fra: "Wind Diesel"

Jep du mangler en opdatering, 206 Maxi findes er dog kun fabriksbygget med 1,6l n/a.

Der er dog 2 hjemmebyggede i dk med 2,0l n/a (udover denne fine bil) som bruges til diverse rally i dk, det iøvrigt Martin Andreasen og Benny Pedersen.

Som fabriksbiler findes der kun 206 S1600 og 206 WRC, ikke en Maxi.
/peter

Forbudtadresse.dk - jeg forhandler ikke små sko.
NU med officiel "Boardadvarsel udstedt"!

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Re: 206 WRC - Replica
« Svar #94 Dato: Sep 02, 2015, 20:41:55 »
Ja det er rigtigt der var vist ikke nogen 206 MAXI, min er jo en slags WRC kopi men med forhjulstræk, mine kofangere og skærme er afstøbninger fra en WRC og det er også den jeg har taget tagscoop og bagspoiler fra. Så i min verden passede 206 MAXI bedst :grin:  I Frankrig har de kørt i nogen biler der ligner WRC men med forhjulstræk som de kaldte F2000. En super 1600 kører med 17" og andre kofangere. Men udvendigt er det WRC looket jeg går efter så jeg skifter navn :icon_thumright: Jeg elsker når sådan nogen bil entutiaster som os kan nørde derudaf med mærkelig bil viden, det er jo det der er forskellen på lidt bil interesse og så dem der lever for det..................
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
Re: 206 WRC- Replica
« Svar #95 Dato: Sep 02, 2015, 22:29:20 »
Bare du gir' en tur så er det helt ok ;-)
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #96 Dato: Sep 08, 2015, 21:46:40 »
Så fik jeg skiftet min bærearm, hvorfor har Peugeot dog ikke bærekugler der kan skiftes :evil: på en Golf koster de 100 kr pr. stk. Jeg fik også limet tag scoopet færdigt inde i bilen

Så fik jeg lavet luft indtag til indsugningen så der kommer lidt kold luft til luftfilteret

og fleksibel slange lige op under luftfilteret

jeg fik også lavet kablet til hoved afbryderen så det virker :icon_thumright:  Nu vil jeg prøve at få lavet det mest nødvendige klar så jeg bare kan få kørt mig en tur i år
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #97 Dato: Sep 15, 2015, 15:34:21 »
Så er seler monteret og der er blevet støvsuget så kabinen er ved at være klar(mangler lidt dørside på passagerdør) :icon_thumright:

Prøvede også at køre en lille tur og lod den stå i tomgang indtil blæseren startede og alt var tæt

Har også lige fået noget af det vigtigste tilbehør til alle racer biler, et stort kraftigt træk øje så man kan slæbe lortet hjem når den er deffekt :rotfl:
Nu har jeg taget mig en fridag på tirsdag så skal der køres tur med prøveplader, det glæder jeg mig til.
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #98 Dato: Sep 24, 2015, 07:49:09 »
Nu har jeg fået lavet en masse men har ikke lige tid til at uploade billeder osv. men en rullefeldts måling skal i jo ha........ :clap:
http://www.youtube.com/watch?v=tXEMMl7L ... e=youtu.be
Den startede med at have 180hk men da vi pillede toppen af luftfilter kassen så lavede den 199 hk. Så nu skal jeg have mig et mere åbent filter og lige se om der er indmad i den katalysator som sidder på. God dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

Brian ex-205 Rallye

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
« Svar #99 Dato: Sep 24, 2015, 22:53:55 »
Hils Andrew hvis du skal derop igen (jeg har været kollega med hans kone i godt 8 år :)).
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9

Golf GTi 16V Grp. E til rally.

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #100 Dato: Sep 25, 2015, 21:59:20 »
Ja Brian det skal jeg nok, godt set at det var hos ham den blev rullet :icon_thumright:  han mente dog at den burde have nogle flere heste med det der er lavet og jeg tror faktisk der sidder kat. på så den prøver jeg lige at afmontere. God weekend
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #101 Dato: Sep 26, 2015, 01:37:55 »
Citat fra: "sirhiss"
Ja Brian det skal jeg nok, godt set at det var hos ham den blev rullet :icon_thumright:  han mente dog at den burde have nogle flere heste med det der er lavet og jeg tror faktisk der sidder kat. på så den prøver jeg lige at afmontere. God weekend
Måske jeg har misset det, men hvad er der lavet?

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #102 Dato: Sep 27, 2015, 20:25:21 »
Motoren er fra en 306 GTI som har fået spjældhuse, knaster fra Westspeed, fin banan manifold (en original GTI tror jeg) 2,5" udstødning, Megasquirt ECU og måske er der lavet lidt ved topstykket. Jeg har også fået monteret min ny brandslukker som er en Lifeline skum slukker, skum er MEGET bedre end pulver.
Jeg fik også prøveplader på så jeg faktisk kunne få bilen rundt :grin: Startede med 4 hjuls udmåling, 2 grader negativ camber og ellers alt neutralt så nu kører den på skinner

Jeg var også ude hos en kammerat som har vægte så jeg kunne se om der skulle justeres på coilovers (corner vejning) men der var kun 2 kg forskel på forhjul H-V når jeg sad i bilen så det gad vi ikke justere på. Total vægt uden mig 1032 kg hvilket egentlig undrer mig da den vist vejer 1050kg som gadebil 206 RC

Jeg har monteret store flotte røde træk øjer så man kan få den væk når den går i stykker(de var dog lidt større en forventet)
Fandt ud af at den bruger rimelig meget benz og tanken er vist kun 15 ltr :blush:  her holder jeg med tom tank på Isterrødvejen......... Heldigvis kom en kollega forbi som kunne hjælpe

Her er lige en kopi af rulle resultatet, den skal sgu køres helt i begrænseren før man skifter gear

God weekend
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
Focus stationsvogn tdci

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #103 Dato: Sep 28, 2015, 16:11:26 »
Citat fra: "sirhiss"

andrews felt/værksted er nemt at genkende ;-)
jeg var forbi ham i foråret, skal nok forbi igen her sidst på efter året og have målt lidt nye modifikationer :-)
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #104 Dato: Sep 28, 2015, 16:13:30 »
hvem har justeret din megasquirt
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær