Teknikfora > Vis dit projekt.

Appelsinen det rullende projekt

(1/6) > >>

Tica:
Jeg har pt 2 VW T3 projekter i gang.

Det langsigtede som snart rykker indendørs sammen med en Uno:  Doka 1990 hvor der skal monteres en VW 2.0 115Hk maskine i.

Appelsinen årgang 1991 (produceret i 1989): Kørende panel van med en 1.6 TD (JX) med voldsomme 70Hk som har det bedst ved de100km/t  <!-- srockon -->rockon<!-- srockon -->

Den er oprindeligt solgt til JTAS i 1991 og jeg har den original servicebog fra den gang med alle stempler ect og en brugsforviring altid godt med lidt historie.
Som de fleste T3'er er der altid lidt at rode med.

1: Den skal sænkes. Done   :54:
2: Der ligger nye kaliber til forhjulene de andre er færdige. Done  :54:
3: Der skal skiftes lidt plade i højre bag. Done  :54:
4: Der skal noget horn i den.  Done  :54:
5: Der skal sættes længere hjulbolte i bag til alufælge.
6: Der skal 18X8" fælge på (de driller lige pt lidt pag de store fedt kopper der sidder på sådan en gammel sag.)
7: Der skal monteres kørelys.
8: Der skal trækkes separat strøm til alm. lys og fjernprojektører så bundstykket i tændingslåsen spares.

Det første der blev fikset var en mindre sænkning da den lignede en 4X4 så den røg da lige 35mm ned da det var hvad jeg havde liggende.

[attachment=1:jx6a2tdg]<!-- ia1 -->Panel vs Doka 1.jpg<!-- ia1 -->[/attachment:jx6a2tdg]

[attachment=0:jx6a2tdg]<!-- ia0 -->Appelsinen35.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:jx6a2tdg]

Tica:
Der er gang i pladearbejdet. Egentlig utroligt hvor lidt rust der er i den samling når man tænker over at den er 23år gammel.

[attachment=0:rt6a7255]Appelsinen42.jpg[/attachment:rt6a7255]

[attachment=2:rt6a7255]Appelsinen41.jpg[/attachment:rt6a7255]

[attachment=1:rt6a7255]Appelsinen37.jpg[/attachment:rt6a7255]

HappyFrog:
Jeg kan huske da min far havde en T3 turbodiesel, den var altså sjov om vinteren med motor i bag og baghjulstræk. Det var som at køre i et pendul.
Min bror havde en kammerat med en anden T3 hvor der var ilagt Golf 3 GTI motor, den gik dælme godt.

Tica:
Fik sat lidt frisk plade i weekenden, der er fuget med sikaflex og spartlet div buler i hjørnet, håber at få givet den grunder og lak inden vi køre til Fyn14 træf.

[attachment=0:2avou3rx]<!-- ia0 -->Appelsinen43.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:2avou3rx]

Tica:
Så er der sket lidt på projektet.

Kabineblæseren er død og det kræver at hel instrumentbordet skal ud  :031: Så udnyttede det lige til at skifte til et karat instrumentbord med lukket handskerum og "tandbeskytter" på kanten uhadada det er luksus, og da det var hullet blev det lige svejset lidt. Og der skulle da lige et dobbelt USB ladestik i også. Nu var instrumentbordet ikke kønt længere så beklædes med lidt frisk beige kunstlæder   :grin:

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version