Forfatter Emne: No-Knead Bread  (Læst 25596 gange)

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Re: No-Knead Bread
« Svar #15 Dato: Nov 01, 2011, 14:09:27 »
http://www.kvalimad.dk/opskrifter/verdens-bedste-broed

Fandt lige ham fra Go´morgen Danmark`hjemmeside
"Think about how stupid the average person is, and then realize that half of'em are stupider than that" -George Carlin

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Nov 01, 2011, 14:11:56 »
Citat fra: "Skumle"
Citat fra: "Torben DH"
jeg kom lige i tanke om jeg har en wok af støbejern så det ryger bare i den :icon_thumright:

nu står det ihvertfald og hygger sig i en skål

Meget vigtigt husk der skal låg på den første halve time

jow jow jeg har også låg til den... men ifølge kilder på nettet er der ingen forskel om det er i den ene eller den anden gryde! det eneste der er vigtigt er at den har en tyk bund der kan blive rigtig varm så brødet lynbager istedet for at brænde fast fra starten
"Think about how stupid the average person is, and then realize that half of'em are stupider than that" -George Carlin

Skumle

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://dk.linkedin.com/in/allannordahl/
« Svar #17 Dato: Nov 01, 2011, 14:21:56 »
Var faktisk lidt overrasket over at der intet brændt var på brødet - når gryden er varmet op til 250 grader inden dejen kommer i.

Men igen bedste brød konsistens og krumme jeg nogensinde har oplevet på hjemmebag fra ovn.
Citroën C5 Stationcar 2,0 HDI @

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
No-Knead Bread
« Svar #18 Dato: Nov 02, 2011, 07:55:34 »
Nøj det smager godt!! Sønnike kom og hoppede på mig kl 5 så ku jeg jo ligeså godt lave brødet færdig;-)

8 timer på køkkenbordet, 8 timer i køleskabet så lige foldet de der 2 gange i mel og 2 timer ved stuetemperatur før bagning...

Fik jeg sagt det smager suverænt

--... ....- .--. ....- --... ....- .-.. -.-   .---- .--. .... ----- ...-- ....-   --... -.. ....

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Nov 02, 2011, 16:46:49 »
Har lige taget et mere ud af ovnen der skal bruges som "brække af brød" til den Osso Buco jeg serverer for vores gæster i aften.

Utroligt at noget så lækkert er så nemt :icon_thumright:

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Nov 07, 2011, 09:07:05 »
Jeg har også kastet mig ud i den. Har sat dejen til hævning inden jeg tog på arbejde. I aften står den på anden hævning og en tur i ovnen, så brødet ligger klar på bordet i morgen, når vi står op.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

Fabritius

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Nov 08, 2011, 02:35:23 »
Planen blev ændret til friskbagt brød i morgen, så det er lige lagt sammen til 2. Hævning, og uret ringer om ca. 3 timer. Ser frem til at prøve det.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius

Fabritius

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Nov 08, 2011, 07:29:41 »
Og så er kæresten blevet vækket med friskbagt super lækkert brød. Det skal helt sikkert bages igen, men ikke med henblik på at blive spist nybagt inden arbejde  :)
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Nov 08, 2011, 10:01:39 »
det jeg har spist idag blev bagt i lørdags og det var stadig friskt!! det er bare super! om 5 min er ovn og gryde varm så laver jeg mit 5 på en uge :eek:

og der er stadig 2/3 pakke gær

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Nov 18, 2011, 09:56:04 »
Rundstykke anyone?
[attachment=1:2gn0t2jl]foto (4).JPG[/attachment:2gn0t2jl]
[attachment=0:2gn0t2jl]foto (5).JPG[/attachment:2gn0t2jl]

mit flotteste brød til dato...
Det er 3. gang jeg laver et "jumbo" brød så efter lidt eksperimenteren komemr fremgangsmåden her

Dobbelt portion dej lavet i aftes kl 16. 1L vand 2ærter stor klump gær, 4 tsk salt, 1250gram mel

vendt ud på bordet og lagt dobbelt 3 gange kl 6 til morgen

kl. 7 tændte jeg ovnen på 300 grader med en 9 liters suppegryde derinde. efter lidt eksperimenter har jeg fundet ud af det brændte fast hvis den stod direkte på bunden, så den stod på en rist! Dette gjorde at der ikke var plads til låget så der blev brugt staniol, dette har vist sig at være en fordel da det lukker bedre tæt og derved holder på fugten :icon_thumright:

kl. 8 smed jeg dejen i gryden og ind i ovnen jeg skruede samtidig ned på 22o grader, grunden til jeg startede på 300 er for at sikre det ikke brændte fast og det viste sig at være perfekt!

Kl. 8:45 puttede jeg et stegetermometer i og indstillede det på 90 grader, grunden til jeg ikke gjorde det fra starten er at hullet så ville blive aflangt fordi det ville vippe i den bløde dej :wink:  nu kan man overhovedet ikke se hvor det har været stukket i :icon_thumright:

ca. 9:25 bippede stegetermometeret og jeg hev først staniolen af her! så fik det lov at stå indtil stegetermometeret som nu var indstillet til 96 grader bippede igen.

Det skete kl 9:40 og ud kom vidunderet som ses herover :-D

og nu er der godt nok lang tid til i aften hvor vi skal smage det oppe i svigermekanikkens sommerhus... holdsdamauls det dufter godt :grin:

Det er desuden værd at bemærke at jeg har lavet 15 portioner dej af den samme pakke gær! og de sidste 15 gram blev brugt til pizzadej i aftes! Der kan altså blive 19-20 portioner af en pkk gær! jeg har bagt ca hver 3. dag og vi har haft rigeligt brød til os selv og jeg har endda haft det med til venner og bekendte.

jeg har regnet på det og de koster 6 kr pr stk incl strøm til bagning og hver portion giver min. 1kg brød!

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
No-Knead Bread
« Svar #25 Dato: Nov 18, 2011, 20:28:25 »
Lige et fra da jeg skar det over

--... ....- .--. ....- --... ....- .-.. -.-   .---- .--. .... ----- ...-- ....-   --... -.. ....

Fer

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
No-Knead Bread
« Svar #26 Dato: Dec 04, 2011, 20:37:12 »
Lavede mit første no knead brød idas. Mums, dejligt nemt. Lavede det i en stegeso.

Af en eller anden grund sad ca 10% fast, men pyt.

Smagte fantastisk! Der står et klar til imorgen igen!
--
Mvh Tommy Fer
Kia Cee'd SW 1,6 CRDI, Ford Mondeo 2.0 TDCi Stc, Kawasaki Z750 '04, Suzuki GSX S1000 '17

Træt af kabelrod..... http://staywired.dk/

Torben DH

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
No-Knead Bread
« Svar #27 Dato: Dec 04, 2011, 20:56:43 »
Citat fra: "Fer"
Lavede mit første no knead brød idas. Mums, dejligt nemt. Lavede det i en stegeso.

Af en eller anden grund sad ca 10% fast, men pyt.

Smagte fantastisk! Der står et klar til imorgen igen!

Din stegeso var ikke varm nok jeg skruer vores ovn op på 300 og gryden står derinde en time for at blive varm nok, når brødet kommer ind sænker jeg temperaturen til 250 grader.

Lavede mit ~20. brød idag og havde det med som skrubaf mad hos svigermor;-) det var som sædvanlig et stort hit:-) fedte fedte fefte;-)

Jesper Jensen

• Sporty Spice - Jeg er ret badass!
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Dec 04, 2011, 21:17:38 »
Hvad er det der er så godt ved det brød frem for andre?
Mvh
Jesper Jensen
Golf VII TSI DSG

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
No-Knead Bread
« Svar #29 Dato: Dec 04, 2011, 21:23:07 »
Minimalt arbejde
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !