Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 2748017 gange)

Martin H ex 306 SW

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.zachoholm.dk
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #21750 Dato: Feb 12, 2020, 20:29:39 »
Glastaget skal du være glad for at slippe for, men du skal da ikke gå på kompromiss med DSG.
Fede fælge, dem har jeg vist ikke set før, er den helt ny?

Hvorfor er det godt at slippe for glastaget?
Med venlig hilsen

Martin H

Min gamle bike
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... &ipc=63213

_:Kenni:_

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
  • Dybt useriøs 24/7-365 😎
    • Vis profil
« Svar #21751 Dato: Feb 12, 2020, 20:32:38 »
Glastaget skal du være glad for at slippe for, men du skal da ikke gå på kompromiss med DSG.

Fordi Kenny ikke kan lide solen. 😂😂
Passat Variant 2,0 TDi DSG

"Jeg siger ikke hun er en guldgraver, men hun roder ikke rundt med en neger der er gået i stykker"

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #21752 Dato: Feb 12, 2020, 21:39:49 »
Fin vogn. Men har svært ved at sætte mig ind i at den kan “være der” uden DSG. For mig ville den slet ikke være dukket op i søgningen uden. Men men men, du har givetvis kun søgt på den kombination fordi du synes det spiller fint. Så alt er vel som det skal være :)

En ræv af sølvpapir

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21753 Dato: Feb 12, 2020, 21:56:56 »
Fin vogn. Men har svært ved at sætte mig ind i at den kan “være der” uden DSG. For mig ville den slet ikke være dukket op i søgningen uden. Men men men, du har givetvis kun søgt på den kombination fordi du synes det spiller fint. Så alt er vel som det skal være :)
Jeg har primært søgt med DSG og glastag og mest muligt udstyr, men enten har de været slidte på trods af relativt lavt km tal eller også har farven ikke været rigtig.

Nu prøvede jeg to uden DSG og det præcise gearskift mv var dælme godt kontra hvad jeg kommer fra, Peugeot 508.

Nu må vi se om jeg kan leve uden DSG, men det er formentlig lettere at undvære når man ikke har haft det[emoji106]

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21754 Dato: Feb 13, 2020, 04:40:10 »

Jeg oplever at taget er koldere i min 308 med glastag fordi der kun er en tynd dug under glasset.
Jeg ved ikke om andre laver det ed en isoleret dug så som minder om den normale på biler uden glas.

Ungerne synes det var sjovt i et par uger, nu vil de ikke have det fra uanset årstid.
Som fører kan jeg ikke selv se ud af taget og ruller jeg fra bliver kulden endnj kraftigere på denne årstid.
Om sommeren er det for varmt at rulle fra.

Jeg bruger det max 5dage om året. Det er om foråret når solen står helt rigtig og jeg kan sidde og varme mig i en solstråle, men det undvære jeg gerne for de andre ulemper

Martin H ex 306 SW

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.zachoholm.dk
« Svar #21755 Dato: Feb 13, 2020, 07:41:02 »

Jeg oplever at taget er koldere i min 308 med glastag fordi der kun er en tynd dug under glasset.
Jeg ved ikke om andre laver det ed en isoleret dug så som minder om den normale på biler uden glas.

Ungerne synes det var sjovt i et par uger, nu vil de ikke have det fra uanset årstid.
Som fører kan jeg ikke selv se ud af taget og ruller jeg fra bliver kulden endnj kraftigere på denne årstid.

Jeg bruger det max 5dage om året. Det er om foråret når solen står helt rigtig og jeg kan sidde og varme mig i en solstråle, men det undvære jeg gerne for de andre ulemper

Jeg oplever overhovedet ikke problemer med kulden, eller andre gener ved det, mit er varmedæmpende, så jeg syntes ikke det ændre det store på varmen i kabinen. Jeg har min 4. bil i træk med panorama og har også bestilt til den næste, vi har altid dugen kørt væk da det giver et helt andet lys og rumfornemmelse i kabinen.
Med venlig hilsen

Martin H

Min gamle bike
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... &ipc=63213

Dalbjerg

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21756 Dato: Feb 13, 2020, 07:46:03 »

Jeg oplever overhovedet ikke problemer med kulden, eller andre gener ved det, mit er varmedæmpende, så jeg syntes ikke det ændre det store på varmen i kabinen. Jeg har min 4. bil i træk med panorama og har også bestilt til den næste, vi har altid dugen kørt væk da det giver et helt andet lys og rumfornemmelse i kabinen.

Samme her i Bmw var gardinet altid trukket fra... Og min næste bil bliver også med glastag ( ID.3 )  Vil ikke undvære det...

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #21757 Dato: Feb 13, 2020, 07:52:51 »

Har også panorama i GLK'en. Har aldrig tænkt der var nogen kulde forskel. Omvendt er det noget jeg bruger meget lidt (dugen er altid rullet fra, men det bliver sjældent lukket op som soltag)
En ræv af sølvpapir

Castor

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #21758 Dato: Feb 13, 2020, 17:46:59 »
Var glad for det i min 308´er - ungerne savner det også. De synes næsten at den nye Volvo er noget skrammel fordi den ikke har glastag ;-)

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21759 Dato: Feb 16, 2020, 14:17:34 »
Et par Urbanista Rio hovedtelefoner til afløsning for mine Sennheiser, der faldt endegyldigt fra hinanden efter mange års tro tjeneste. Sennheiser er for længe siden holdt op med at producere modellen med bøjle rundt om nakken, men nu har jeg endelig fundet nogen, der kan sidde fast i ørerne under løb og træning. Alle andre falder ud, men de her har en lille silikonebøjle, der 'spænder dem fast' inde i øreflippen, og så er de meget lette. Har lige testet dem på en løbetur, og de blev siddende!

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21760 Dato: Feb 17, 2020, 18:11:30 »
Et stk. Renault Clio 5 130 HK med automatgear, adaptiv fartpilot og meget andet sjovt.... Farvel til japseren [emoji846]

Sendt fra min SM-A505FN med Tapatalk

Fer

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21761 Dato: Feb 18, 2020, 09:41:16 »
Til en halvdårlig messe i Bella centeret fik jeg mig en rimlig god handel på lidt nyt tøj til motorcyklen. Det gamle passede ikke mere :)

Furygan Ghost Jakke

Furygan aribag-vest

Furygan kevlar jeans

I onsdags fik jeg købt mig en ny hjelm på tilbud hos Aagesen :)

Så er jeg klar til den nye sæson (Så mangler jeg bare at gøre motorcyklen klar :) )

Det fedeste er at jeg har købt alle tingene hos danske forhandlere, og jeg har fået det hele billigere end jeg har kunne finde det på nettet i Europa. Jeg vil gerne støtte de lokale, men jeg vil også gerne have en god pris :)

--
Mvh Tommy Fer
Ford Kuga AWD 2.0 TDCi '12, BMW i3 '17, BMW S1000R '14, Suzuki GSX S1000 '17

Træt af kabelrod..... http://staywired.dk/

osbech

• Udelukket fra inderkredsen
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21762 Dato: Feb 18, 2020, 09:53:18 »
Til en halvdårlig messe i Bella centeret fik jeg mig en rimlig god handel på lidt nyt tøj til motorcyklen. Det gamle passede ikke mere :)

Furygan Ghost Jakke
Furygan aribag-vest
Furygan kevlar jeans
I onsdags fik jeg købt mig en ny hjelm på tilbud hos Aagesen :)

Så er jeg klar til den nye sæson (Så mangler jeg bare at gøre motorcyklen klar :) )

Det fedeste er at jeg har købt alle tingene hos danske forhandlere, og jeg har fået det hele billigere end jeg har kunne finde det på nettet i Europa. Jeg vil gerne støtte de lokale, men jeg vil også gerne have en god pris :)

enig, det var godt nok en tynd omgang i år.. Det har ikke været så ringe de forrige år.

Jeg er i markedet for ny cykel, fik desværre kun set den ene af dem jeg havde i tankerne, så må rundt til nogle demo dage.
vh.
Michael Osbech

Awesome since 1980.

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21763 Dato: Feb 18, 2020, 13:53:55 »
hvordan virker den vest ?, for den kan vel ikke puste sig op hvis du har jakken udenpå ?
/eichmeier

Fer

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21764 Dato: Feb 18, 2020, 21:25:43 »
hvordan virker den vest ?, for den kan vel ikke puste sig op hvis du har jakken udenpå ?
Den lynes ind i jakken. Det er designet til at virke sammen. Lidt anden model jakke, men samme koncept. https://www.youtube.com/watch?v=xo9epaiXQwA

Ud over det virker den også med en lille computer der udløser den, via GPS og 3akset gyrometer. Så den skal ikke udløses med en snor til styret eller lign. Og man tænder den bare og så kan den klare 20 times kørsel før opladning. Den går selv i dvale når man hænger jakken.

--
Mvh Tommy Fer
Ford Kuga AWD 2.0 TDCi '12, BMW i3 '17, BMW S1000R '14, Suzuki GSX S1000 '17

Træt af kabelrod..... http://staywired.dk/