Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 2748018 gange)

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #21735 Dato: Feb 07, 2020, 10:44:06 »
Så kom kameraet, jeg købte lysmåleren til: Et Zorki 4K fra start 1970'erne, fremstillet af sovjettiske mønsterarbejdere på en fabrik i Krasnogorsk, USSR. Det var mit første kamera i tidernes morgen og tager glimrende billeder, som jeg husker det, selv om det kun er fattigmands-Leica. Det skal snart prøvekøres med en rulle s/h-film.

Gad vide, om der egentlig ikke er et kæmpemarked derude for modne mænd, der genkøber deres første gadget / kamera / musikanlæg / racercykel / bil?
Ikke et kæmpemarked, det er mere et meget meget lille nichemarked, i al fald indenfor kameraudstyr. :-)

Kameraer, ure, stålracercykler og musikinstrumenter kunne i hvert fald være noget af det man (gen)køber.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #21736 Dato: Feb 07, 2020, 10:49:08 »
Gad vide, om der egentlig ikke er et kæmpemarked derude for modne mænd, der genkøber deres første gadget / kamera / musikanlæg / racercykel / bil?
Jeg tvivler. Jeg tror virkelig det afhænger af emnet.
Jeg har intet behov for at have min Golf II 1,8 Monopoint fra 1992 igen. Men tilgengæld så er mange af de biler jeg havde kærlighed til den gang, men ikke råd til, stadig noget der kan trække i mig. En perfekt Golf II GTI 16V måske

Det er nok rigtigt. I en moden alder har man typisk lidt penge til at anskaffe sig nogle af de ting, man sukkede efter som yngre. Golf II GTI 16V er absolut et godt bud, selv om jeg har på fornemmelsen, at prisen på dem er ved at lette, desværre. Ligesom velholdte 205 GTI'er.

I mint condition er de dyre. Samme som Golf III VR6. Der er mange af dem der er ødelagte, og de koster ikke det vilde.

Corrado er faktisk en af dem der ikke er blevet vildt dyre endnu, mærkeligt nok.
En ræv af sølvpapir

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #21737 Dato: Feb 07, 2020, 11:21:07 »
Jeg har intet behov for at have min Golf II 1,8 Monopoint fra 1992 igen. Men tilgengæld så er mange af de biler jeg havde kærlighed til den gang, men ikke råd til, stadig noget der kan trække i mig. En perfekt Golf II GTI 16V måske

Det er nok rigtigt. I en moden alder har man typisk lidt penge til at anskaffe sig nogle af de ting, man sukkede efter som yngre. Golf II GTI 16V er absolut et godt bud, selv om jeg har på fornemmelsen, at prisen på dem er ved at lette, desværre. Ligesom velholdte 205 GTI'er.

I mint condition er de dyre. Samme som Golf III VR6. Der er mange af dem der er ødelagte, og de koster ikke det vilde.

Corrado er faktisk en af dem der ikke er blevet vildt dyre endnu, mærkeligt nok.
Der er du nok mindre nostalgisk end mig, jeg er total varm på at købe en mangogul Saxo igen selvom den var sløvere det sløveste jeg har haft. Det er dog efterhånden meget meget sjælden jeg ser en - til stor lettelse for fruen. Hun er lidt splittet over om hun vil kaste mest op af at jeg kommer hjem med sådan en eller en Subaru Libero... årh, en mangogul Libero, det kunne være ømt!
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21738 Dato: Feb 07, 2020, 13:57:12 »

Der er du nok mindre nostalgisk end mig, jeg er total varm på at købe en mangogul Saxo igen selvom den var sløvere det sløveste jeg har haft. Det er dog efterhånden meget meget sjælden jeg ser en - til stor lettelse for fruen. Hun er lidt splittet over om hun vil kaste mest op af at jeg kommer hjem med sådan en eller en Subaru Libero... årh, en mangogul Libero, det kunne være ømt!
Sådan har jeg det med en Subaru Forester, nøøj hvor vil jeg gerne have sådan en! Der står en til salg med defekt motor men jeg tør ikke rigtig handle af frygt for hvad sådan en kan koste at lave.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21739 Dato: Feb 07, 2020, 16:19:22 »
Gamle biler, gamle ure og gamle koner.........Det kan man bruge mange penge på.

- Privat operation af korsbånd skade på konen
- Skiver bag på, kaliber og service på GLK'en
- Service på Navi timeren, som nu har taget 2 måneder. Skulle komme retur Mandag.............

Hvis nu jeg havde taget en Seikio, en Kia og en kat så var det aldrig sket.

Et Grand Seiko skal man ikke kimse af... Ville gerne eje et Snowflake :)
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #21740 Dato: Feb 07, 2020, 16:55:30 »
Gamle biler, gamle ure og gamle koner.........Det kan man bruge mange penge på.

- Privat operation af korsbånd skade på konen
- Skiver bag på, kaliber og service på GLK'en
- Service på Navi timeren, som nu har taget 2 måneder. Skulle komme retur Mandag.............

Hvis nu jeg havde taget en Seikio, en Kia og en kat så var det aldrig sket.

Et Grand Seiko skal man ikke kimse af... Ville gerne eje et Snowflake :)

De skal også serviceres :-)
En ræv af sølvpapir

MIN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #21741 Dato: Feb 08, 2020, 09:47:49 »
Vi afleverede i går vores gamle Peugeot 207 HDI til fordel for en ny 208 100hk 6G Allure i hvid på privat leasing, den glæder vi os meget til at køre rundt i.

Lige umiddelbart virker det til at det er en super god bil de har skruet sammen, og så ser den også lidt fræk ud :048:

rosenkilde

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.rosenkilde.be
« Svar #21742 Dato: Feb 08, 2020, 10:14:10 »
Vi afleverede i går vores gamle Peugeot 207 HDI til fordel for en ny 208 100hk 6G Allure i hvid på privat leasing, den glæder vi os meget til at køre rundt i.

Lige umiddelbart virker det til at det er en super god bil de har skruet sammen, og så ser den også lidt fræk ud :048:

Tillykke med vognen :-) Jeg synes de har ramt plet med designet på den nye 208'er både ude og inde.
Seat Leon 1.4TSI DSG7 ST FR

MIN

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #21743 Dato: Feb 09, 2020, 09:11:02 »
Mange tak.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21744 Dato: Feb 09, 2020, 14:23:21 »
Tillykke med vognen :-) Jeg synes de har ramt plet med designet på den nye 208'er både ude og inde.

Ja, enig. Peugeots design er gået lidt og ned gennem årene, men lige nu er de inde i en god stime.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21745 Dato: Feb 12, 2020, 16:38:52 »
Efter 4 måneders tilløb, flere ture på tværs af landet er der i dag skrevet under på en Octavia.

Måtte dog gå på kompromis da der ikke var glastag eller DSG, men resten er perfekt.

Leveres tirsdag[emoji106]

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21746 Dato: Feb 12, 2020, 17:35:39 »
Glastaget skal du være glad for at slippe for, men du skal da ikke gå på kompromiss med DSG.
Fede fælge, dem har jeg vist ikke set før, er den helt ny?

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21747 Dato: Feb 12, 2020, 17:56:07 »
Glastaget skal du være glad for at slippe for, men du skal da ikke gå på kompromiss med DSG.
Har glastag i 508'eren og er glad for det.

DSG, ja det er noget ærgerligt at mangle men nu var den der og resten er der intet at sætte på.

Den er fra 11/2015, en 2.0 TSi.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21748 Dato: Feb 12, 2020, 18:43:02 »

DSG, ja det er noget ærgerligt at mangle men nu var den der og resten er der intet at sætte på.

Mon ikke du har solgt den igen inden påske ;-)
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21749 Dato: Feb 12, 2020, 19:16:32 »

Mon ikke du har solgt den igen inden påske ;-)
Det er vist et No go [emoji23] har aldrig købt til den pris før, så det er en keeper. [emoji4]