Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 3053284 gange)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #22110 Dato: Aug 06, 2020, 20:31:33 »
Ooni Koda pizza ovn - aftenens optænding i min kamado grill blev så ringe jeg blev skide sur og gik direkte ind og bestilte
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #22111 Dato: Aug 06, 2020, 21:02:46 »

Tæløøøk med vognen.

Mit køb blegner så nok, men det blev til et par Ecco vandrestøvler da mine gamle tilsyneladende overhovedet ikke er vandtætte. Sad sidste weekend et par med våde fødder i en skov fra kl 5 om morgenen i håbet om at få ram på en mårhund, det var en kold fornøjelse.

Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22112 Dato: Aug 06, 2020, 22:25:12 »
En anden familie flytter.

Spændende om jeg kan leve med ikke at køre SUV

Mon ikke du overlever, det er jo en væsentligt nyere Taxa 😊
Nydelig karet
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22113 Dato: Aug 07, 2020, 07:10:50 »
Lækker bil.
Du er da gået fra Joakim von And til Mr. big spender på ingen tid.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #22114 Dato: Aug 07, 2020, 07:57:16 »
Lækker bil.
Du er da gået fra Joakim von And til Mr. big spender på ingen tid.

Det er vidst 27-29 måneder siden (jeg har haft tre skæve perioder, så jeg kan dårligt huske det) at jeg overtog en rest leasing på den BMW 435. Den byttede jeg så til GLK’en , som jeg har haft i små 2 år. Tiden flyver
En ræv af sølvpapir

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #22115 Dato: Aug 07, 2020, 07:58:15 »
Ooni Koda pizza ovn - aftenens optænding i min kamado grill blev så ringe jeg blev skide sur og gik direkte ind og bestilte

Jeg kan ikke lade være med at lure og Koda 16 ser altså fin ud.. Men glæder mig til at høre dine erfaringer med Koda'en :-)

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #22116 Dato: Aug 07, 2020, 09:57:27 »

Jeg kan ikke lade være med at lure og Koda 16 ser altså fin ud.. Men glæder mig til at høre dine erfaringer med Koda'en :-)

Jeg vil ikke ha' 16'ern pga. dens plade ikke er kvadratisk = man kan ikke dreje den rundt for at brænde den ren 100% og så er det overkill til blot mig

Claus M

• Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22117 Dato: Aug 07, 2020, 11:21:07 »

Altså, vi kunne bare bytte med Tiguan’en.

Bortset fra at sådan en lækker slæde dér ikke kan trække nok til mit behov...
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

Claus M

• Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22118 Dato: Aug 07, 2020, 11:24:35 »

Jeg vil ikke ha' 16'ern pga. dens plade ikke er kvadratisk = man kan ikke dreje den rundt for at brænde den ren 100% og så er det overkill til blot mig

Jeg er rigtig glad for vores Ooni KODA.

Den skal lige have 10 minutter til at varme op først. Og føler du behov for at vaske pladen, så skal du gøre det EFTER du har brugt ovnen, og ikke før.
Pladen optager så absurd meget fugt, at det et par gange har overrasket mig, at den har været klæbrig bagefter, selvom den har stået og varmet godt op.

Koda’en har meget varme inde ved brænderen, og ikke så meget ude ved åbningen. Så du skal hive pizzaen ud og rotere den efter ca. 30 sekunder.

God fornøjelse med den.

(Og så et lille snyde fif: Nettos runde grove pizzadeje, de har lidt mere olie i dejen end hvad jeg ellers har prøvet. Jeg plejer at smørre lidt durum mel på undersiden og så strække dem 2-3 cm i diameter. Resultatet bliver så godt, at vi er holdt op med at lave pizzadej selv...)
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #22119 Dato: Aug 07, 2020, 11:57:57 »

Den skal lige have 10 minutter til at varme op først. Og føler du behov for at vaske pladen, så skal du gøre det EFTER du har brugt ovnen, og ikke før.
Pladen optager så absurd meget fugt, at det et par gange har overrasket mig, at den har været klæbrig bagefter, selvom den har stået og varmet godt op.

Os med Fredstone sten tager dem i al fald ind efter brug, netop pga fugt, måske det var smart med den originale i Koda'en også?

Jeg har ikke prøvet den grove dej, men deres almindelige dej, den er også virkelig god. Vi bruger enten den, eller vi køber hos den lokale pizzamand, jeg gider ikke selv lave dej.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #22120 Dato: Aug 07, 2020, 12:28:27 »

Altså, vi kunne bare bytte med Tiguan’en.

Bortset fra at sådan en lækker slæde dér ikke kan trække nok til mit behov...

Du har ret. Den må kun have 1800kg på krogen, hvor den gamle måtte have 2500
En ræv af sølvpapir

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #22121 Dato: Aug 07, 2020, 14:12:15 »

Os med Fredstone sten tager dem i al fald ind efter brug, netop pga fugt, måske det var smart med den originale i Koda'en også?

Jeg har ikke prøvet den grove dej, men deres almindelige dej, den er også virkelig god. Vi bruger enten den, eller vi køber hos den lokale pizzamand, jeg gider ikke selv lave dej.

I bruger simpelthen en færdig dej i en pizzaovn - det lyder som blasfemi

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #22122 Dato: Aug 07, 2020, 14:28:46 »
Dej-snobberi, jeg vidste slet ikke det var et problem  :005:

... bortset fra det, så tror jeg at jeg kan ælte en dej hurtigere end jeg kan hente en hos den lokale pizzamand 500m væk. Det må testes når vi rykker hjem igen.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #22123 Dato: Aug 07, 2020, 14:45:46 »

... bortset fra det, så tror jeg at jeg kan ælte en dej hurtigere end jeg kan hente en hos den lokale pizzamand 500m væk. Det må testes når vi rykker hjem igen.

Nej nej nej, du skal huske at den også skal ligge 24-36 timer før du må bruge den!

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #22124 Dato: Aug 07, 2020, 15:02:55 »

Nej nej nej, du skal huske at den også skal ligge 24-36 timer før du må bruge den!

Snobberi var måske ikke ordet jeg ville bruge - nærmere nørderi i forsøget på at perfektionere
Det er en skøn fornemmelse når man hiver en koldhævet dej ud af køleskabet der har stået og hygget sig i 3-7 dage og lige spæde den op med lidt mel hvor efter man spænder 2 kugler op så de ligger og strutter på køkkenbordet som 2 friske ungpige bryster med marcipan overflade - for derefter at arbejde dem ud til en smuk og perfekt pizzabund og afbage den til perfektion med leopardpletter hele vejen rundt !  Og smagen er bare mile langt fra de perle pizzaer man får udleveret hvor indtjening er vigtigere end smagsoplevelsen