Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 2890437 gange)

osbech

• Udelukket fra inderkredsen
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #21570 Dato: Okt 29, 2019, 13:45:20 »
Et Tudor black bay GMT.

Nydeligt ur, det skal du nok blive glad for
Jeg overvejer også et Black Bay black til samlingen en dag. Det er et dejlig tidsløst ur. Den er også pæn med den røde Bezel

Jeg har valgt "pepsi" udgaven... Overvejede også Harrods eller Bronze.. Men det må blive næste gang :)
vh.
Michael Osbech

Awesome since 1980.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #21571 Dato: Okt 29, 2019, 14:11:05 »
Et Tudor black bay GMT.

Nydeligt ur, det skal du nok blive glad for
Jeg overvejer også et Black Bay black til samlingen en dag. Det er et dejlig tidsløst ur. Den er også pæn med den røde Bezel

Jeg har valgt "pepsi" udgaven... Overvejede også Harrods eller Bronze.. Men det må blive næste gang :)

Ja, det er 100% smag og behag. Pepsi kan bestemt noget, men ikke så meget et "hverdags ur" til min smag.  Omvendt bliver mine 100% brugt som dress ure, så de er ret neutrale i farverne
En ræv af sølvpapir

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21572 Dato: Okt 29, 2019, 19:36:56 »
Har opgraderet lyden på kontoret med et sæt Polk S20 Signature. Det er sgu en helt OK lyd til meget små penge.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21573 Dato: Okt 30, 2019, 07:12:37 »
Ny mobil for at opgradere lidt på kamerasiden: Xiaomi Mi 9T Pro. Holder mig til mellemklassen med de fair priser. Og til Xiaomi, som jeg hidtil har været utrolig glad for. Nu glæder jeg bare til, at den bliver smidt af sted fra det obskure sted i udlandet, jeg har købt den.
Meld lige tilbage hvad du syntes, har kraftigt overvejet den selv.. Fås den egentlig med danske menuer?
Hvordan kan det være du ikke tog den fra en dansk webshop?
https://www.pricerunner.dk/pl/1-5020775/Mobiltelefoner/Xiaomi-Mi-9T-Pro-6GB-RAM-128GB-Dual-SIM-Sammenlign-Priser

Jeg købte jo denne her Xiaomi Mi 9T Pro hos en virkelig shady e-shop, og den er først landet i dag. Den skulle åbenbart først samles i Kina, køres med oksekærre til den fjerneste havneby, sejles til Sydeuropa et sted og så bringes herop pr. fodpost.

Webshoppen var denne her: https://www.eglobalcentral.eu/ og det er jo sådan en hjemmeside, hvor alle advarselslamper blinker, men jeg har købt noget hos dem før, og det kom også frem. Og telefonen her er den rette internationale version med 'dansk' oplader osv.

Jeg kender ikke deres setup, men det er jo nok noget med parallelimport eller lign. eller måske mellemhandlere i Shanghai, hvad ved jeg. Telefonen er i hvert fald den internationale med 6 GB RAM og 128 GB, og jeg kan se på mit Mastercard, at de har trukket 2.593,18 kr.

Får først tid til at skifte over i de kommende dage, så hvordan den performer, ved jeg ikke endnu. Forsendelsen var i øvrigt gratis, men det har så næsten taget 14 dage.

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21574 Dato: Okt 30, 2019, 09:40:01 »
Ny pandelampe til de mørke løbeture her i vinterperioden

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21575 Dato: Okt 30, 2019, 11:49:17 »
Ny mobil for at opgradere lidt på kamerasiden: Xiaomi Mi 9T Pro. Holder mig til mellemklassen med de fair priser. Og til Xiaomi, som jeg hidtil har været utrolig glad for. Nu glæder jeg bare til, at den bliver smidt af sted fra det obskure sted i udlandet, jeg har købt den.
Meld lige tilbage hvad du syntes, har kraftigt overvejet den selv.. Fås den egentlig med danske menuer?
Hvordan kan det være du ikke tog den fra en dansk webshop?
https://www.pricerunner.dk/pl/1-5020775/Mobiltelefoner/Xiaomi-Mi-9T-Pro-6GB-RAM-128GB-Dual-SIM-Sammenlign-Priser

Jeg købte jo denne her Xiaomi Mi 9T Pro hos en virkelig shady e-shop, og den er først landet i dag. Den skulle åbenbart først samles i Kina, køres med oksekærre til den fjerneste havneby, sejles til Sydeuropa et sted og så bringes herop pr. fodpost.

Webshoppen var denne her: https://www.eglobalcentral.eu/ og det er jo sådan en hjemmeside, hvor alle advarselslamper blinker, men jeg har købt noget hos dem før, og det kom også frem. Og telefonen her er den rette internationale version med 'dansk' oplader osv.

Jeg kender ikke deres setup, men det er jo nok noget med parallelimport eller lign. eller måske mellemhandlere i Shanghai, hvad ved jeg. Telefonen er i hvert fald den internationale med 6 GB RAM og 128 GB, og jeg kan se på mit Mastercard, at de har trukket 2.593,18 kr.

Får først tid til at skifte over i de kommende dage, så hvordan den performer, ved jeg ikke endnu. Forsendelsen var i øvrigt gratis, men det har så næsten taget 14 dage.

Lækkert! Venter spændt

I mellemtiden er jeg dog også blevet lidt lun på Realme X2 Pro.. Tænke tænke tænke.
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #21576 Dato: Okt 30, 2019, 13:00:03 »
Jeg mener den Xiaomi vi købte til noget test kom via forhandler i Italien, det er lidt fjollet :-)
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21577 Dato: Okt 31, 2019, 07:18:24 »
Lækkert! Venter spændt
I mellemtiden er jeg dog også blevet lidt lun på Realme X2 Pro.. Tænke tænke tænke.

Har startet min 9T Pro op og indtil videre kører alt snorlige. Overgangen fra en telefon til en anden er efterhånden nem i Android, synes jeg, og den overfører rub og stub, inkl. alle mailkonti og deres passwords. Så man er hurtigt up and running.

Den starter op med deres eget system, Xiaomi MIUI, og det første, man vælger, er sprog. Derefter kører alt på dansk. Telefonen har alle Xiaomis egne versioner af div. programmer, men dem 'skubber' jeg til side og parkerer - med undtagelse af opkald, beskeder og kamera, hvor jeg indtil videre bare bruger de indbyggede. Jeg har ingen præferencer på de områder, og de fungerer fint nok.

Nu brugte jeg jo deres Pocophone F1, og denne her er lidt same-same, bare en snas hurtigere på alle punkter. Og så har de en enkelt svaghed til fælles: Deres lyssensor reagerer relativt langsomt, så man nogle gange selv må skrue op for lyset på skærmen. Det er jeg vant til, og det er til at leve med. Der skal jo også være et eller andet på en mobil til knap 2600 kr.

Men skærmen er godt nok flottere i forhold til Pocophone (Super AMOLED vs LCD), og så bliver man hurtigt fan af, at den fylder fronten helt ud med en minimal ramme og helt uden hak i toppen (selfiekameraet popper op i toppen). Den får ekstremt meget skærm ud af de 6,4" (som vel efterhånden er ved at være en slags standard. Det samme gælder vægten og tykkelsen på den. Der den ligesom rigtig mange andre.

Kameraet er godt nok også et hop op i forhold til min tidligere mobil, men det har jeg ikke sådan for alvor testet endnu, så det må jeg komme tilbage til. På det punkt kan den en masse tricks, som skal prøves af.

Så alt i  alt en god start. Og har hurtigt fået alt arrangeret på startskærmen, præcis om på den gamle. Man er vel et vanedyr.

[Specs er her: https://www.gsmarena.com/xiaomi_mi_9t_pro-9791.php]

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21578 Dato: Nov 03, 2019, 15:03:33 »
Strømfordelerdæksel, roter, kabler og tændrør. Pickupen har udviklet en irriterende vane med ikke at vil starte efter stilstand i 2 dage med regn, så måtte lave lidt debugging idag på vej hjem fra en drengetur (lækkert i silende regn og med lette tømmermænd).  Kunne se at alle kontaktflader er irret, så tid til nyt.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #21579 Dato: Nov 03, 2019, 15:16:58 »
Strømfordelerdæksel, roter, kabler og tændrør. Pickupen har udviklet en irriterende vane med ikke at vil starte efter stilstand i 2 dage med regn, så måtte lave lidt debugging idag på vej hjem fra en drengetur (lækkert i silende regn og med lette tømmermænd).  Kunne se at alle kontaktflader er irret, så tid til nyt.

Havde det ikke været logisk at skifte til noget elektronisk?

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21580 Dato: Nov 03, 2019, 15:42:00 »
En alderssvarende bog fra Amazon  :022:

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21581 Dato: Nov 03, 2019, 18:19:48 »
Jeg har "købt" en ny firmabil.
Det bliver noget af en opgradering ifht den nuværende Opel Vivaro.

Valget gik på en Mercedes Vito fra toppen af udstyrs listen, og de er SÅ liderlige for at komme ind og baske de andre på markedet, at vi har fået dem til en pris, hvor kun Fiat var det eneste mærke der kunne være med på prisen, men så vel at mærke med en bil der kun har 5% af det udstyr jeg bliver rullende med i Vito'en.
Og deres service "Mobilo Van" var i sig selv en god grund til at vælge dem.

Så det var for første gang i historien, super nemt at vælge den model man helst ville have.

Mærkelig følelse.

Nå men den lander om et par uger.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21582 Dato: Nov 03, 2019, 19:14:59 »

Havde det ikke været logisk at skifte til noget elektronisk?
Det kunne man godt og evt udskifte karburatoren med SPI, men nu har jeg kørt 50kkm uden problemer med hverken tænding eller brændstof, så nøjes med nyt dæksel. Der var også kun dele for 300 :-)
Mvh
HappyFrog

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21583 Dato: Nov 03, 2019, 19:46:37 »

Valget gik på en Mercedes Vito fra toppen af udstyrs listen, og de er SÅ liderlige for at komme ind og baske de andre på markedet, at vi har fået dem til en pris, hvor kun Fiat var det eneste mærke der kunne være med på prisen, men så vel at mærke med en bil der kun har 5% af det udstyr jeg bliver rullende med i Vito'en.

Så det var for første gang i historien, super nemt at vælge den model man helst ville have.

Mærkelig følelse.

Alt er jo bedre end en vivaro, ok måske ikke lige Fiaten :)

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #21584 Dato: Nov 03, 2019, 21:00:56 »

Mærkelig følelse.

Alt er jo bedre end en vivaro, ok måske ikke lige Fiaten :)

tja. Fiat-Opel-Renault-Nissan er jo "samme" bil, alle er bygget over en Renault karosse. Opel er dog røget over på PSA's Expert/Jumpy/Proace platform, så den var udelukket da den bliver for klejn.

min Vivaro har været på værkstede ca for hver 10.000km, det sammenholdt med mængden af værksteds besøg på vores andre Opel'er, så havde de skrevet sig selv ud af fremtidig historie.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær