Teknikfora > Vis dit projekt.

2005 Toyota Yaris 1,4 D-4D **R.I.P**

(1/82) > >>

Tværp:
Jeg synes egentlig det er fedt nok med en projekttråd, da det giver et godt overblik over hvad man egentlig har lavet på bilen - og hvad man mangler.
Så jeg vil herefter bruge lidt tid på at skrive lidt om min bil - og tankerne omkring den. Dog kommer det hele ikke på én gang, men når jeg lige har lidt tid at slå ihjel... <!-- s:) --> :) <!-- s:) -->

Bil: Toyota Yaris 1,4 D-4D, årgang 2005.
Motor: 1,4 liters turbodiesel, 75 heste/170 Nm.

Købt i marts 2006 som en demovogn (jeg har nerver af stål!) hos en Toyotaforhandler med 3.500 km på tælleren. Det mest avancerede teknik i den, må være ABS-bremserne eller måske én af de 4 airbags. ESP osv. bruger vi ikke...

Projekt:
Få bilen til at køre som min gamle 106 GTI, men oprethold en god økonomi til forskel fra 106'eren. Realistisk - nej. Men vi giver den en chance...

1. del: Afmontering af skilte 04/2006
Skiltene skulle væk som det første - heldigvis sidder der kun tre på bagklappen, så det var overskuelig. Jeg havde ikke lige noget fiskesnøre til rådighed, så en lille skruetrækker med lidt stof omkring spidsen var løsningen. Desværre smuttede skruetrækkeren, ved Yaris-skiltet og lavede et hul i lakken helt ind til pladen. Nå, det måtte jeg fikse en anden dag - shit happens. Efteråret 2010, dvs. 4,5 år senere fik jeg det fikset, da der var begyndt at komme lidt overfladerust i hullet, ingen bobler - kun overfladerust. Umiddelbart må jeg konstatere, at Toyota har været generøse med deres galvanisering - imponerende.

Sådan startede den sit liv - ganske fiks at se på, ikk?  :)

5/11-2015:

Beklager de store overskrifter i tråden - det gik galt, da Hi-Speed gik over til nyt forum. Der skal rettes en helvedes masse kode i hvert indlæg - og det magter jeg ikke.
Så jeg satser på at det bliver fixet på et tidspunkt.

JerrilD:
Hvad med noget justerbar undervogn?? Havde nok været beder end en vinkelsliber :D

Tværp:

--- Citat fra: "JerrilD" ---Hvad med noget justerbar undervogn?? Havde nok været beder end en vinkelsliber :D
--- Afslutning på citat ---

Joooh - men i min forklaring ovenover, er jeg kun nået et par måneder ind i 2006 - og at skippe en kun 2 måneder gammel undervogn, var ikke lige det første der faldt mig ind... ;)

Så længe fjedrene sidder solidt i spænd, ved max. udfjedring er der ingen problemer i det. Desuden er det et helvede at finde undervognsdele til en Yaris som min. Til den nye udgave (fra 2006->) findes der masser af dele, primært pga. udbredelsen i USA, men den gamle udgave jeg har, er ikke lige sagen. Sådan er det, når man køber en bil, de fleste bruger som konebil/motoriseret indkøbsvogn.

Martin E.:
Hvad er det endt i med turbo osv ?..

Tværp:

--- Citat fra: "Martin E." ---Hvad er det endt i med turbo osv ?..
--- Afslutning på citat ---

Det kommer... ;)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version