Forfatter Emne: 206 WRC- småfix  (Læst 94966 gange)

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- Magnesium hjul
« Svar #555 Dato: Maj 11, 2019, 11:12:52 »
Har også fået købt nogle dæk, Yokohama A006 - 210-625-17, jeg købte 8 stk, 2 helt nye og 6 let brugte. Tænker jeg vil køre SS på baghjul og S på forhjul.
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320 e91
Peugeot 206- MAXI - 213hk
Projekt 1:2- rwd+cosworth+stor turbo
Hvad skal man med Facebook når vi har HI-SPEED

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #556 Dato: Maj 25, 2019, 17:53:08 »
Så er hjulene afleveret til Metacoat for en gang pulver, de startede med ikke at ville tage dem da han havde dårlige erfaringer med magnesium hjul. Men efter en god snak tog han dem ind. Har også brugt den som udstilling til åbent hus, første gang brændte den et tændings modul på motorvejen kl.6.30 mens der var godt med trafik, jeg fik den dog hjem på 2 cyl, ikke nogen fed oplevelse. I går skulle vi have åbent hus i Hillerød og alle 3 flotte biler som jeg havde aftale med kunne ikke komme, så frem med peo igen og denne gang gik alt fint. Jeg blev dog enig med mig selv om at det var tid til at investere. <så denne her har jeg brugt alle mine lommepenge på :54: Den er helt ny, kan laste 1110 kg og totalvægt 1500 som min bil må køre med. Den er 195cm bred så den kan også være der i bredden. Bliver spændende at få bilen op og se hvordan alt passer, har også købt et spil så jeg ikke skal skubbe den op NÅR den går i stykker. God weekend
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320 e91

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #557 Dato: Jun 10, 2019, 20:02:09 »
Så fik jeg testet om bil og trainer passede og det gjorde det, kører også fint så jeg er tilfreds.
Jeg skulle fixe lidt småting som lavede el fejl sidst jeg var på Sturup. Nu fik den nyt relæ og alle stik skiftet og en sikringsholder der var dårlig fik lidt kærlighed, sidst skiftede jeg til mit nye mindre batteri 8 kg mod 12kg før, nu starter den perfekt igen. Har lige fundet ud af at til rally har bilen en minimumsvægt så jeg skal nok ikke lette den mere før jeg ved hvad jeg laver. Er også ved at montere min GPS laptimer /speedometer men jeg skal lige lave noget plads så jeg har fjernet friskluft dysserne så kan den sidde der, havde glemt stiksaven herhjemme så det må blive næste gang. God weekend derude :54:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320 e91

mmt

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: 206 WRC- småfix
« Svar #558 Dato: Jun 11, 2019, 12:53:32 »
Det er et fint “sæt” du har der.

Hvorfor ikke vende tilbage til Youngtimer banerace med den?

Peugeot 205 1.9 GTI

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #559 Dato: Jun 12, 2019, 12:38:12 »
Det er økonomi. Det er blevet for dyrt at være med til YT. Logger- HANS + sæde-seler skal være godkendt, licens+klub og tilmeldingsgebyr på 2500+mo. eller mere. De er også begyndt at købe nye dæk for at kunne være i toppen det er så lige minimum 10000 oveni en sæson. Transport til baner bro/færge er jo ikke helt billigt og ingen baner på Sjælland. Så hellere fjolle lidt rundt til klubrally og have det sjovt, det er nogle helt andre beløb vi taler om, 450kr i tilmelding og mange af løbene køres på Sjælland i nærheden af mig. Det er også en dags events så det er nemmere at få planlagt med familie end at skulle være af sted fra fredag til søndag. Men jeg vil stadig bruge den til en trackday en gang imellem da jeg jo også godt kan lide banekørsel. Men det fedeste er sgu at bilen bare virker nu så jeg kan se fremad :048: Hvad med dig er du snart klar til YT?       
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320 e91

mmt

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #560 Dato: Jun 13, 2019, 09:35:55 »
Jooo det nærmer sig da.
Min motor røg i luften på rullefeltet :-( så nu har jeg bygget en 306 GTI motor i stedet. Den bliver ikke nær så stærk(standard!) som den gamle så jeg ender i klasse 2 ( eller måske den nye Classic klasse) frem for klasse 1. Måske engang i næste sæson er jeg/ bilen klar.
Peugeot 205 1.9 GTI