Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - 205GRD

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
31
Reparation / Klimaanlæg
« Dato: Sep 04, 2017, 21:54:04 »
Øj... så smuttede gassen af AC'en igen på min V50'er. Mekkeren siger at det min fordamper i kabinen der utæt. efter at han har kravlet rundt med en "sniffer" og sporvædske i systemet.
Han og autodele24, siger omkring 4500 for sådan en fætter. Men jeg kan få den til 350kr + 350kr i fragt fra USA. Og da det jo alligevel er blevet kølig igen, så kan jeg godt tåle at vente lidt:
Jeg kan også få den fra Tyskland til omkring 2K
https://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_sacat=0&_nkw=evaporator%20volvo%20V50&rt=nc&LH_PrefLoc=5&_trksid=p2045573.m1684

Volvo skal sikkert have 2-3millioner for den, så dem overvejer jeg slet ikke at spørge  :026:

Min mekker siger at jeg skal tage mig god tid, så skulle det kun tage en 1½ dage at skille det hele ad og sætte det på plads igen.

32
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 29, 2017, 18:39:55 »
Både 2,4'eren og T5, som er en 2,5'er er Volvo's egene motorer. 2,5'eren har Ford brugt i både Focus ST og RS... :-) En S40/V50 er jo blot en Ford Focus i pænere indpakning når alt kommer til alt... :-)

2,4'eren med 140 heste kan forøvrigt chippes til 170 heste, i det at den 140 og 170 hestes motor er fuldstændig identiske bortset fra styreprogrammet... ;-) 140 er blot en neddroslet 170'er.


Sent from my iPhone using Tapatalk


Men en 2.4 med 170 hk, den må være ok sløv. Min Accord med 200 som også er 2.4 føles ikke hurtig. Tværtimod er jeg død træt af de mange omdrejninger før den trækker igennem.

Note til mig selv, det er tid til ny bil [emoji2]

Efterhånden skal mange mennesker have 350 heste og 600 Nm i en familiebil før "den er sløv"-syndromet forsvinder... ;-)

200 heste i en famliebil er altså stadig en kvik bil...

Enig. Jeg var faktisk superglad for den der glidende og flydende fornemmelse, som jeg havde med min gamle 406, med en 110hk 2.0HDI. Den gav ro og besindede til mere fornuftig kørsel. Volvo'en har noget mere power, men føles også noget mere aggressiv, grundet den lidt kluntede turbotøven, som jeg også typisk oplever hos tyske biler. Peugeoten hang bare bedre sammen, når det galt flydende kørsel - IMHO.
Det mærkelige med Volvo'en er faktisk at turbo-hugget, som får det hele til at rykke lidt i bilen, kun er noget der sker nogle gange. Den er nok ved at være gammel eller en eller andet regulator, som er ved at brænde af. Det er jo en nyere bil, hvor jeg af en eller anden mærkelig årsag får følelsen af at tingene er lidt mere presset. Håber dog jeg tager fejl.

33
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 29, 2017, 18:35:00 »
Både 2,4'eren og T5, som er en 2,5'er er Volvo's egene motorer. 2,5'eren har Ford brugt i både Focus ST og RS... :-) En S40/V50 er jo blot en Ford Focus i pænere indpakning når alt kommer til alt... :-)

2,4'eren med 140 heste kan forøvrigt chippes til 170 heste, i det at den 140 og 170 hestes motor er fuldstændig identiske bortset fra styreprogrammet... ;-) 140 er blot en neddroslet 170'er.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jooo... men volvo'en er godt nok noget pænere... overalt ;o) Men jeg skal lige prøve at sidde i en ford. For hvis sædderne i den bedre ende, så kunne det da godt friste lidt. Men så ville jeg nok hellere have en avensis - simpelthen fordi toyota laver nogle dejlige flydere, som typisk ikke knirker i enteriøret osv.

34
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 28, 2017, 17:26:05 »
En T5 kører vel max. 10 km/l ved pæn kørsel? Men ja - lækker kværn... :-) V50 kører bedre end en Avensis - men der er ikke helt så meget plads.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Undre mig lidt. PÅ wiki står der umiddelbart en "B" kode for deres 1.8 og 2.0 benzin. Men jeg kan forstå flere steder at det nok er en ford motor, som blot bliver brandet som en volvo. Ligesom med HDI'en i min nuværende, som også har et ford partikelfilter på.
Men der er kun EN 2.4 liters V50. Ellers hedder det V70, som jo bare er dyrere på alle punkter. Nu skal jeg dog lige have hele instrumentbordet ud af min V50'er, da min mekker lige smed sporvæske på i går og konkluderede at min fordamper er utæt, hvilket åbenbart er et typisk volvoproblem, der efter sigende også er meget udtalt i V70'erne  :035:

35
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 27, 2017, 08:49:20 »
Men prisen er ca 15-20.000kr mere, så får jeg ca samme årgang, grøn afgift og km, bare en Volvo T5'er med 220hk. Skal lige i tænkeboks... det kunne jo være sjovt  :011:

36
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 27, 2017, 08:41:04 »
De lidt ældre V70 er ikke ligefrem kendt for deres stabilitet - de går ofte i stykker... Avensis er ret bulletproof - men de nyere kan jeg slet ikke med, de virker bare mærkelige i næsten alt. Den ældre generation fra 2003-2009 er nok den bedste af dem. Vælg en 2,0'er. V50 i benzin er bestemt også en god bil.
THP gad jeg ikke døje med... :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så den her model er for ny, eller går den an?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-t2-stcar-5d/3365122

Jeg kan se at der ikke er en eneste volvo V50 med 2.0 benzin på bilbasen - men et hav af 1.8'ere. Og som det nævnes, så får jeg nok en grim overraskelse ved at hoppe ned i en 1.8 fra en 2.0HDI med 320NM :o)

Hvis du er okay med et interiør der passer til en 10 år ældre bil - og at du kan forlige dig med en meget sær speeder og en ikke alt for veloplagt motor er den fin... :-)

Jeg havde valgt noget i stil med denne - langt bedre bil selvom det er modellen lige før den du linker til. Jeg har været så heldig at prøve begge indenfor kort tid - instrumentering virker bare mere rigtig i den gamle - måske fordi det stort det er identisk i den nyere... :-)

http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/20-sol-stcar/3389626


Sent from my iPhone using Tapatalk
Interssant  :54:

Jeg er jo vandt til V50'eren, som også er meget simpel og reel i sin instrumentering, hvilket jeg hurtigt blev meget glad for. Astra'en fra 2011 var latterlig og roddet, med alt lys, som skruede op og ned alt for hurtigt, bare man kørte under en motorvejsbro. Desuden bippede den over alt muligt latterligt, som mine nøgler, døre osv. Volvoen brokker sig lige over selen, men holder ellers sin kæft - fantastisk.
Prisen for en brugt Avensis er jo også rigtig fin og ca en 1/3 af en ny Dacia. 200.000km burde heller ikke være et problem for sådan en bil. Den når jo nok højest at kører 100.000km, før jeg skal have en Tesla 3. Arh pjat....  det får jeg nok aldrig råd til  :022:

37
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 25, 2017, 19:03:45 »
Der er osse 2,4 ltr ;-)

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk


Ja - jeg har luret på det. Set i forhold til at en typisk benzinbil i den klasse alligevel kun kører omkring 13-14 på literen, så er 2 kortere på literen, for en væsentlig sjovere motor, måske en ok pris at betale. Desuden siger synsrapporten at eneste fejl nogensinde, er en fejljusteret forlygte:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v50/24-5d/3372554

http://www.nummerplade.net/synsrapport/?regnr=dw21032&inspection=17197460

Ellers skulle man snuppe en turbo - haha:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/v50/25-t5-momentum-5d/3378070

38
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 25, 2017, 16:31:21 »
De lidt ældre V70 er ikke ligefrem kendt for deres stabilitet - de går ofte i stykker... Avensis er ret bulletproof - men de nyere kan jeg slet ikke med, de virker bare mærkelige i næsten alt. Den ældre generation fra 2003-2009 er nok den bedste af dem. Vælg en 2,0'er. V50 i benzin er bestemt også en god bil.
THP gad jeg ikke døje med... :-)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Så den her model er for ny, eller går den an?
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/toyota/avensis/18-vvt-i-t2-stcar-5d/3365122

Jeg kan se at der ikke er en eneste volvo V50 med 2.0 benzin på bilbasen - men et hav af 1.8'ere. Og som det nævnes, så får jeg nok en grim overraskelse ved at hoppe ned i en 1.8 fra en 2.0HDI med 320NM :o)

39
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 24, 2017, 20:25:00 »
Nå.... den V50'ere jeg havde kig på med alt det rigtige udstyr, farve, lyse lædekabine og det hele, med en 2.0 benzin er væk. Så er der kun 1.8 tilbage. Må se om jeg får tid at prøve sådan en i weekenden.

40
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 20, 2017, 08:09:46 »
Jeg bilder mig også bare ind at en avensis 2.0 benzin kan holde sine 13-14km på literen uden det store besvær. Hvorimod de 80-90.000kr ekstra for f.eks at købe en Focus scti 1.0 125hk - ikke holder. Den koster godt nok kun få hundrede kroner i grøn afgift, men kører i ifølge de fleste kun 15-17km på literen og har både EGR og turbo.

41
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 18, 2017, 12:03:38 »
Tak for svar :o)
Jeg har set på markedet og min bil går til omkring 100.00kr brugt. Og min er i rigtig fin stand og velholdt alle steder.
Hvad er forskellen på 1.8 og 2.0 i Avensis og V50 - ud over de ekstra hypper?
Jeg ved jeg kommer til at savne det dejlige bundtræk, som jeg har min i min nuværrende 2.0HDI - men jeg vender mig nok hurtigt til en benziner.
Skal ud og prøve en Avensis, for jeg er ikke i tvivl om at V50'eren er dejlig at køre i. Man sidder fantastisk, den ser godt ud, lækkert bygget og nem at skrue på. Men jeg har bare altid nydt hvor godt en toyotamotor spinder. Og så er jeg nok også blevet lidt gammel og begyndt at elske komfort - haha ;o)

1,8'eren i Avensis har haft en tendens til overdrevet olieforbrug - dog er det fikset i de senere årgange, og nogle er helt sikkert også blevet lavet pr. kulance fra Toyota. Meeeen - 2,0'eren er bare så meget bedre. Kørte i en 2011 Avensis 1,8 for et par uger siden - shit hvor var jeg skuffet. Speederen havde en tendens til ikke at ville i bund - og så var den bare skuffende interiørmæssigt. Den forrrige generation ville jeg personligt hellere have - den virker sq mere "lækker" i kabinen... :-)

Jeg ved ikke om Mazda 6 stadig kæmpede med rust i den model der, men ellers en fin bil.
Arh - på den måde. Jeg ville klart også vælge 2.0 netop fordi jeg tror jeg vil blive ked af det sørgelige moment i forhold til min hdi. Jeg kunne måske også leve med mindre biler. Kvaliteten, pladsen og komforten i de større biler, gør bare køreturen til en pokkers meget bedre oplevelse. Og der skal sgu være bare et lille smil på læben af tilfredshed, når man ser sin dyt og kører i den - selv om den er praktisk og fornuftig :o)

42
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 18, 2017, 10:06:21 »
Jeg lurede også lidt på en mazda 6. Overrasket over at de har en ret lækker udstyrsliste og generelt kører ca 13-14 på literen trods fin motorydelse. Og ifølge alle de kloge, skulle de ikke ruste mere end volvo.
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/mazda/6/20-advance-stcar-5d/3353885

43
Diskussionsforum om biler generelt / Sv: Nyere bil
« Dato: Aug 18, 2017, 09:21:53 »
Tak for svar :o)
Jeg har set på markedet og min bil går til omkring 100.00kr brugt. Og min er i rigtig fin stand og velholdt alle steder.
Hvad er forskellen på 1.8 og 2.0 i Avensis og V50 - ud over de ekstra hypper?
Jeg ved jeg kommer til at savne det dejlige bundtræk, som jeg har min i min nuværrende 2.0HDI - men jeg vender mig nok hurtigt til en benziner.
Skal ud og prøve en Avensis, for jeg er ikke i tvivl om at V50'eren er dejlig at køre i. Man sidder fantastisk, den ser godt ud, lækkert bygget og nem at skrue på. Men jeg har bare altid nydt hvor godt en toyotamotor spinder. Og så er jeg nok også blevet lidt gammel og begyndt at elske komfort - haha ;o)

44
Diskussionsforum om biler generelt / Nyere bil
« Dato: Aug 15, 2017, 21:40:40 »
Hej   :dft010:

Jeg er ellers rigtig glad for min V50 - men har fået nyt arbejde og kan nu cykle 800m til job. Så tænkte jeg skulle skaffe mig en benziner i stedet.
Min volvo står ca til 100K - så jeg tænker det maksimalt skulle være i den prisklasse. THP er jo turbo og EGR om igen, så den vej tænker jeg ikke er den smarteste af gå - eller?
Har også set på en V50 benzin og Avensis. Faktisk overrasket over at Avensis er så billig for tiden. Jeg kan godt lide pladsen i en stationcar eller i det mindste en hatchback - kan ikke leve med en 3 dørs.
Selv svenske volvo fora, siger at toyota er godt. Men jeg tumler også lidt med tanken om at købe en V70'er med en 5 benet - fordi de lyder godt  :011:
Jeg tænker lidt at så længe jeg får mindst 12-13km på literen, så er forskellen ikke så voldsom, med selv 15-20.000km om året.

Nogle gode ideer?

PS. Min lille 205GRD kører endnu - min nevø har købt den tilbage for 3000kr og har den som sin første bil  :dft010:

45
Hvilken tester bruger du? Det kunne nemlig være interessant om der er forskellige niveauer af hvor dybt man kan komme i "hjernen" af en bil, med en given tester.
Lykkedes det? Eller er det først næste torsdag?

Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10