Forfatter Emne: Er tiden kommet til at flytte HS til Facebook?  (Læst 1310 gange)

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
Er tiden kommet til at flytte HS til Facebook?
« Dato: Sep 11, 2020, 11:15:44 »
Altså, det er vel ret kendt at det efterhånden mest er af nostalgiske grunde at siden her holdes kunstigt i live. Og uden Off-Topic, så var det helt dødt her inde.

Men hvad siger folket, er tiden kommet til at redirecte trafikken til den store grimme Facebook-haj?

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Er tiden kommet til at flytte HS til Facebook?
« Svar #1 Dato: Sep 11, 2020, 11:18:05 »
Jeg synes der er MEGET langt mellem det format Facebook tilbyder, for dialog /debat, og så det et traditionelt forum gør.

For mig tåler det ingen sammenligning.
En ræv af sølvpapir

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Sep 11, 2020, 11:20:18 »
Jeg synes der er MEGET langt mellem det format Facebook tilbyder, for dialog /debat, og så det et traditionelt forum gør.

Det er jeg 100% enig i.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Sep 11, 2020, 11:23:51 »
Enig, på FB forsvinder trådende også hurtigt og tråden der indeholder de sjove indlæg vil blive slået om som enkelte indlæg og fylde alt.
Da i langt fra er kønne, er jeg også glad for ikke at skulle se på jeres rigtige profilbillede.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Sep 11, 2020, 11:24:55 »
Jeg var medlem/admin/bestyrelsesmedlem i Fiat Klub Danmark i omkring 10 år og da jeg og en del andre fra bestyrelsen gik vores vej i 2013 gik det kun en vej med klub (og hjemmeside/forum) og i september 2016 oprettede jeg så Fiat Klub Danmark gruppen på Facebook, klubben ville ikke overtage den, så den er stadig min. Der er +2.500 medlemmer og det virker faktisk rigtig godt. Det er dog ikke nemt med projekttråde og den slags, men det bruges jo faktisk heller ikke særlig meget.

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Sep 11, 2020, 11:25:23 »

Fuldstændig enig! Om det så bare er Off-topic/køb-salg området der er aktivt så er Hi-speed stadig verdens bedste...

Det er jeg 100% enig i.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Sep 11, 2020, 11:31:03 »
Jeg var medlem/admin/bestyrelsesmedlem i Fiat Klub Danmark i omkring 10 år og da jeg og en del andre fra bestyrelsen gik vores vej i 2013 gik det kun en vej med klub (og hjemmeside/forum) og i september 2016 oprettede jeg så Fiat Klub Danmark gruppen på Facebook, klubben ville ikke overtage den, så den er stadig min. Der er +2.500 medlemmer og det virker faktisk rigtig godt. Det er dog ikke nemt med projekttråde og den slags, men det bruges jo faktisk heller ikke særlig meget.

Mit eneste Facebook brug, relaterer sig til nogle Ur grupper, Køb og salg grupper, og Mercedes grupper. Jeg synes det er dybt kaotisk at genfinde tråde, og i det hele taget det at føre en fremadskridende dialog  synes jeg er noget rod, pga den måde det visuelt fremsættes på. At søge en tråd frem, er også helt umuligt. At man ikke har en ordentlig quote funktion, og den måde dialoger forgrener sig hel vildt, afhængigt af om folk svarer på det oprindelige indlæg, eller kommentarene til indlæggene, er virkelig bøvlet
En ræv af sølvpapir

Claus M

• Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Sep 11, 2020, 11:56:31 »
Hvorfor bliver du regelmæssigt ved med at spørge om dette her John, når svaret hver gang er det samme? ;-)
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

Skumle

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://dk.linkedin.com/in/allannordahl/
« Svar #8 Dato: Sep 11, 2020, 12:27:55 »
Bruger slack til andre forummer jeg er med i og det at man kan lave grupperinger er en kæmpe fordel over fb.

Jeg tilgår kun hi-speed via Tapatalk.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Sep 11, 2020, 12:37:41 »
Hvorfor bliver du regelmæssigt ved med at spørge om dette her John, når svaret hver gang er det samme? ;-)

Fordi der er et relativt stort arbejde med vedligehold/opdatering af forummet, plus der lurer en del mere pga nogle sikkerhedsopdateringer. Alt det ville være tæt på væk, hvis det blev flyttet til FB ;-)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #10 Dato: Sep 11, 2020, 12:51:50 »
FB er IKKE alternativet
Slack kunne være
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

Castor

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Sep 11, 2020, 12:59:21 »
Jeg synes heller ikke at FB er særlig anvendeligt til dette formål. Det fungere egentlig ok til køb/salg opslag ol. - men ikke til en "debat" tråd, hvor det hurtigt bliver uoverskueligt. I et forum hvor det præsenteres kronologisk (med mulighed for at quote ældre indlæg), er det nemmere at følge med - og fortsætte hvor man slap.

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #12 Dato: Sep 11, 2020, 13:07:12 »
Jeg forstår dælme godt du gerne vil flytte det, men jeg synes personligt ikke Facebook egner sig til debat der løber ret meget længere end en dag. Jeg vil være bange for det dør lynhurtigt.

Subaru klubben er kun på facebook nu - eller, der er et forum, men ingen bruger det. Der er praktisk talt ikke debat overhovedet, det er stort set kun "høhø, se",  køb/sal også "hvodden gør man dit og dat". Alle indlæg forsvinder lynhurtigt og det er en kamp at finde tilbage til noget man så for bare få dage siden.

Slack synes jeg ikke er meget bedre og vi vil uden tvivl miste afsindigt mange brugere.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Sep 11, 2020, 13:30:44 »
Jeg forstår dælme godt du gerne vil flytte det, men jeg synes personligt ikke Facebook egner sig til debat der løber ret meget længere end en dag. Jeg vil være bange for det dør lynhurtigt.

Subaru klubben er kun på facebook nu - eller, der er et forum, men ingen bruger det. Der er praktisk talt ikke debat overhovedet, det er stort set kun "høhø, se",  køb/sal også "hvodden gør man dit og dat". Alle indlæg forsvinder lynhurtigt og det er en kamp at finde tilbage til noget man så for bare få dage siden.

Slack synes jeg ikke er meget bedre og vi vil uden tvivl miste afsindigt mange brugere.

Samme på MB Siderne. De har rigtig mange medlemmer, men det er 90% "Jeg skal have eftermonteret træk" eller "Jeg får den og den fejl" eller "Se den her fede AMG"

Det er 100% udveksling af mekaniker/service/udstyrs erfaringer mere eller mindre. Det har også sin berettigelse, men Hi-Speed er jo 95% andet end det
En ræv af sølvpapir

Knudsen-406

• Moderator
  • Inderkredsen
  • *
  • Moderator-svin
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Sep 11, 2020, 13:38:21 »
Facebook kan mange ting, men Facebook som et alternativ til et forum baseret HS er ikke optimalt. Jeg tror simpelthen at det dør ud så. Det kommer til at drukne i alle de andre ting som FB indeholder. Nu er Vi på HS ikke kendt for at stille de samme spørgsmål igen og igen, men jeg er ved at få knopper, når de samme spørgsmål kommer igen og igen og igen og igen. Sous vide gruppen og actifry gruppen har jeg slukket for notifikationer. Og hvis ikke jeg var så ny indenfor robotplæneklipper verdenen, så var der også slukket for Worx plæneklipper gruppen, folk fatter hat af selv skulle søge lidt information.

Så herfra er det et tak, men nej tak.
Best Regards  -   Knudsen, Moderator
Ex. '82 Ford Taunus 1.6 SW, '85 Bmw 320i, '96 Peugeot 406 2.0, '93 Mitsubishi Galant 2.0 Aut. Taxi edition, '96 Peugeot 406 2.0 - nu i '02 Peugeot 406 2.0 stc.