Forfatter Emne: Kompressor + strøm?  (Læst 2456 gange)

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20886
  • Karma: +55/-1
    • Vis profil
Kompressor + strøm?
« Dato: Jul 01, 2019, 00:47:21 »
Hvordan skal dette kompressoraggregat kobles op imod pressostaten?








please

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6707
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #1 Dato: Jul 01, 2019, 02:23:16 »
Du skal starte med at få nogle sokker på i de H2O sandaler. . . Du ødelægger jo vores andres ry ved at vade rundt sådan der 😉
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

jesperchr_206

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3204
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #2 Dato: Jul 01, 2019, 05:08:26 »
Du skal starte med at få nogle sokker på i de H2O sandaler. . . Du ødelægger jo vores andres ry ved at vade rundt sådan der
Eller i det mindste få et par Crocs på!

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk


John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20886
  • Karma: +55/-1
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #3 Dato: Jul 01, 2019, 05:46:53 »
Du skal starte med at få nogle sokker på i de H2O sandaler. . . Du ødelægger jo vores andres ry ved at vade rundt sådan der
Eller i det mindste få et par Crocs på!

De fødder kan jeg ikke tage æren for, jeg havde mine sædvanlige New Balance sko på, inklusive sorte ankelsokker ;)

Jeg har dog et par sorte Crocs-lignende “træsko”, men de står ved havedøren..

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20886
  • Karma: +55/-1
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #4 Dato: Jul 03, 2019, 23:23:49 »
Nogen nyttige svar?

Preben Kærsgaard

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3192
  • Karma: +0/-0
  • Testhest
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #5 Dato: Jul 04, 2019, 07:21:39 »
Hjælp mig lige med at hjælpe dig...
Hvad har du taget billeder af?
Er der ikke 2 ens billeder?

Hvad er der sket, altså siden du har et løst kabel?
Hjælp mig lidt, så er jeg ret sikker på, jeg kan hjælpe dig..
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

Peter106xs

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6478
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #6 Dato: Jul 04, 2019, 09:08:50 »
Er der ikke diagram i låget/lågene du har skruet af?
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

|sAs|

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3277
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #7 Dato: Jul 04, 2019, 21:16:02 »
U1-V1-W1
MvH
|sAs|
Subaru Forester

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20886
  • Karma: +55/-1
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #8 Dato: Jul 05, 2019, 00:31:30 »
Det er dette kompressoraggregat jeg har købt, som skal smide luft i den røde tank fra den gamle døde kompressor.

Så jeg håbede jo på at kunne smide strøm ind i pressostaten som før og så bare koble den på det nye kompressoraggregat.







Fer

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 4041
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #9 Dato: Jul 05, 2019, 10:52:35 »
Hvad står der på låget af din pressostat. Var din gamle kompressor også 3 faset?
--
Mvh Tommy Fer
Ford Kuga AWD 2.0 TDCi '12, BMW i3 '17, BMW S1000R '14, Suzuki GSX S1000 '17

Træt af kabelrod..... http://staywired.dk/

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20886
  • Karma: +55/-1
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #10 Dato: Jul 05, 2019, 11:31:05 »
Hvad står der på låget af din pressostat. Var din gamle kompressor også 3 faset?


Den anden var også 3 faset, bare en del mindre ;)


Fer

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 4041
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #11 Dato: Jul 06, 2019, 10:15:15 »
I bund og grund er det at tage de 3 faser fra væggen, ind i den ene side af pressostaten. 3 faser fra den anden side af pressostaten ned til motoren. Jord føres videre via klemmerne.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Mvh Tommy Fer
Ford Kuga AWD 2.0 TDCi '12, BMW i3 '17, BMW S1000R '14, Suzuki GSX S1000 '17

Træt af kabelrod..... http://staywired.dk/

Fer

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 4041
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #12 Dato: Jul 06, 2019, 10:16:57 »
Jeg kan ikke se om der er 6 ledere der går ud fra klemkassen på motoren. I så fald har den måske været monteret til en stjerne/trekant starter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
--
Mvh Tommy Fer
Ford Kuga AWD 2.0 TDCi '12, BMW i3 '17, BMW S1000R '14, Suzuki GSX S1000 '17

Træt af kabelrod..... http://staywired.dk/

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20886
  • Karma: +55/-1
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #13 Dato: Jul 06, 2019, 11:34:01 »
Dette er hvad der kommer fra motoren.


Preben Kærsgaard

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3192
  • Karma: +0/-0
  • Testhest
    • Vis profil
Sv: Kompressor + strøm?
« Svar #14 Dato: Jul 07, 2019, 23:04:35 »
Du er lidt udfordret John.

Den nye motor er koblet til at bruge en stjerne/trekant starter.
Den korte version er:
Du skal have en form for simpel styring.
Når din pressostat slår fra, skal den afbryde strømmen til en automatisk stjerne/trekant relæ.

Hvis pressostaten “bare” afbryder forsyningen til motoren og kobler den ind igen, vil du springe sikringen..

Det jeg syntes du skal have, kunne være sådan en her:
https://www.elsag.dk/stjerne-trekant-relae3?gclid=EAIaIQobChMInpm_lNej4wIVVON3Ch3oBwaFEAQYAyABEgJT8PD_BwE
Og så 2 kontakter som kan klare din motor.
En afbryder sende sender en 230v spænding “ud” igennem den ene af terminalerne på din pressostat, og tilbage til det relæ jeg linker til. Motorens 6 ledninger skal så i de 2 kontaktet du sætter op.
Selve monteringen, kan du tage nr du har monteret stumperne....

Alt dette er så fuldstændig lige meget!, hvis din motor må startes direkte..
Hvor stor er den? Kan du tage et billede af motorpladen.
Sådan en 3 faset motor optager ca. 6 gange sin nominelle strømforbrug, ved opstart.
Der er hvis en gammel regel som siger max.7,5 kW motor, må startes direkte.
Men jeg mener at det er lavet om, så du nu ikke må få nettet til at dykke. Så måske kan du ikke starte en 4 kW motor uden en form for start hjælp, hvor du holder til...

MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.