Forfatter Emne: Skærm til hjemmekontor  (Læst 771 gange)

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Skærm til hjemmekontor
« Dato: Feb 19, 2021, 07:33:26 »
Overvejer at købe 2 skærme til kontoret herhjemme.

Krav

Ca 24"
Indbygget dock, således at jeg kan tilslutte min lenovo eller mac direkte med 1 kabel og så er der billede på begge skærme.
Så mus og tastatur skal også tilsluttes skærm direkte

Hvad fåes der til fornuftige penge  - så billigt som muligt  - men hvor det stadig virker og er fornuftig kvalitet

/eichmeier
/eichmeier

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Skærm til hjemmekontor
« Svar #1 Dato: Feb 19, 2021, 09:20:57 »
I denne uge er der tilbud på HP24m i Power til 666 kr. Det er en udmærket skærm med smal ramme. Jeg havde to af disse på mit tidligere job og var fint tilfreds med dem. Bevares, det er ikke en grafikerskærm men jeg kunne kigge på den i 8 timer uden problemer.

Mht. tilslutning skal du nok have en dock, jeg havde en Thunderbolt 3 til min Lenovo.
Folk der peger med piber har altid ret

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Feb 19, 2021, 09:22:25 »
Vælg de skærme du godt kan lide og så en ekstern dock. Er der USB-C i begge maskiner?

BrianAlbertsen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://albertsen.org
« Svar #3 Dato: Feb 19, 2021, 13:03:23 »
Jeg bruger en Dell U27 med USB-C opladning og displayport multistream (MST) så to skærme kan drives af et kabel.

Den findes også i en 24"
https://www.dustinhome.dk/product/5011093558/p2419hc
Honda Civic 2006 1,8 Sport
Ex. 206 XS HDi '01 med 177KKM

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Feb 19, 2021, 14:58:50 »
Jeg bruger en Dell U27 med USB-C opladning og displayport multistream (MST) så to skærme kan drives af et kabel.

Den findes også i en 24"
https://www.dustinhome.dk/product/5011093558/p2419hc
Jeg sidder også med sådanne to - men måtte krybe lidt til kors med delt kabel da en trejde skærm skulle på. Opløsningen blev sat ned - så nu kobles de tre på 3 forskellige kabler: en på vga, en på hdmi og en på displayport... det tog lidt tid at finde rundt i men fungerer i det daglige hvor den bærbar ikke forlader skrivebordet herhjemme..

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Feb 20, 2021, 07:35:39 »
Har en lenovo dock og 2 lenovo skærme i dag, men når jeg skal retur på firmaet skal det jo med, men for at undgå at tage den dock med frem og tilbage ville jeg have skærme herhjemme med indbygget dock, til hvis jeg en gang imellem lige vil tage en dag på kontoret herhjemme

Har aldrig gået op i skærme eller ved noget om det, eller kan lide den ene skærm fremfor den anden, derfor svært at vælge de skærme jeg kan lide.

Vil bare se om man forholdsvist billigt kan få fat i 2 skærme med dock, så jeg kan have dem stående herhjemme til hvis jeg vil arbejde hjemmefra og derved kun skal transportere min bærbare med hjem

Syntes den DOCK ligger i vejen.

Men tak for input må lede lidt videre og se hvad jeg kan finde.
/eichmeier
/eichmeier

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Feb 20, 2021, 08:05:07 »
Lige et tillægsspørgsmål

Hvis nu junior køber denne bærbare - hvad skal der så til for at han kan tilslutte den 2 skærme når han sidder herhjemme ?

https://www.power.dk/computer-e-tablets/computere/baerbar-pc/msi-gf65-thin-10ue-011ne-156-baerbar-pc/p-1134620/

/eichmeier
/eichmeier

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Feb 20, 2021, 08:08:02 »
denne hub jeg har i dag fra arbejde af

https://www.fcomputer.dk/lenovo-thinkpad-hybrid-usb-c-with-usb-a-dock-dockingstation-usb-c-2-x-hdmi-2-x-dp-gige?gclid=Cj0KCQiA4L2BBhCvARIsAO0SBdaAaeQIe-idEhfb2VYHPfkNbg7_otqaVdqBAzfbKoM8NdgEe9JVp7AaAq0ZEALw_wcB

Men jeg kan vel sagtens vælge en anden til mig selv, vil gerne den også kan tage min mac air nemlig, når det nu bliver permanent setup

/eichmeier
/eichmeier

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Feb 20, 2021, 08:37:12 »
Har en lenovo dock og 2 lenovo skærme i dag, men når jeg skal retur på firmaet skal det jo med, men for at undgå at tage den dock med frem og tilbage ville jeg have skærme herhjemme med indbygget dock, til hvis jeg en gang imellem lige vil tage en dag på kontoret herhjemme

Har aldrig gået op i skærme eller ved noget om det, eller kan lide den ene skærm fremfor den anden, derfor svært at vælge de skærme jeg kan lide.

Vil bare se om man forholdsvist billigt kan få fat i 2 skærme med dock, så jeg kan have dem stående herhjemme til hvis jeg vil arbejde hjemmefra og derved kun skal transportere min bærbare med hjem

Syntes den DOCK ligger i vejen.

Men tak for input må lede lidt videre og se hvad jeg kan finde.
/eichmeier
Kunne det ikke være en mulighed at have docken hængende bag den ene skærm ?

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Feb 20, 2021, 09:33:44 »
Ja, det kunne det

Ville sådan en skærm her være ok  ?

https://www.elgiganten.dk/product/gaming/gaming-pc-skarme/252629/hp-x24ih-24-gaming-skarm

Og vil man reelt kunne spille med den skærm også ?

Og hvilken DOCK skal man købe ?

Eller hvad krav bør man stille til en skærm

MS
HZ
NITS
/eichmeier

Claus M

• Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Feb 22, 2021, 08:55:13 »
SKAL det være én skærm?

Jeg har en 32" widescreen på både min private og min arbejdspc. Og har ikke brug for mere skærmareal.
Og så er en 32'er federe til spil, hvis ellers man har en PC der kan trække det.
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Feb 22, 2021, 16:59:36 »
Nej, det skal det nok ikke, men det er jo bare det jeg har på arbejde og tænkte så var det det jeg skulle have hjemme, når kontoret engang bliver et sted jeg skal hen igen.

Men kan da godt være man skulle købe en 32" , men har kun en Mac Air pt. ellers, så vil ikke lige spille, men måske man skulle igang med det igen, selvom vi jo går lysere tidere i møde hvor man hellere vil udenfor...og har ALDRIG været den store pc gamer
/eichmeier
/eichmeier

Gøyen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Feb 22, 2021, 17:29:10 »
Nej, det skal det nok ikke, men det er jo bare det jeg har på arbejde og tænkte så var det det jeg skulle have hjemme, når kontoret engang bliver et sted jeg skal hen igen.

Men kan da godt være man skulle købe en 32" , men har kun en Mac Air pt. ellers, så vil ikke lige spille, men måske man skulle igang med det igen, selvom vi jo går lysere tidere i møde hvor man hellere vil udenfor...og har ALDRIG været den store pc gamer
/eichmeier

Bare få downloaded noget World of tanks,så er man beskæftiget et par dage med at spille.......;o)
106 Zendiesella

Hi-speeds helt egen spånabe/50% af Brdr.Arbejdsløs.

Skumle

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://dk.linkedin.com/in/allannordahl/
« Svar #13 Dato: Feb 22, 2021, 18:55:55 »
Skiftede 2 x 24” ud med 1 x 34” widescreen, og har ikke fortrudt.

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Feb 22, 2021, 20:08:00 »
Skiftede 2 x 24” ud med 1 x 34” widescreen, og har ikke fortrudt.
Jeg gik samme vej i 2020, og jeg har været rigtig glad for løsningen.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus