Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 1237231 gange)

Kiil

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.rallyshop.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #9615 Dato: Apr 06, 2021, 21:06:45 »
Mange (undertegnede inklusiv) havde det meget stramt med deres forlygte design på E60 serien. Idag er jeg vild med dem.

Jeg gætter på at det samme kommer til at ske her.

Hvis man får 15 år til at vænne sig til noget, kan alt lade sig gøre :-) Jeg synes mange BMW'er er fine, men jeg synes godt nok også tit de hurtigt kommer til at se gamle ud. En E60 er jo nærmest antik og se på efterhånden.
/peter

Forbudtadresse.dk - jeg forhandler ikke små sko.
NU med officiel "Boardadvarsel udstedt"!

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #9616 Dato: Apr 06, 2021, 21:50:04 »
At jeg er pænt glad for at jeg ikke er afhængig af PCR test for at kunne passe arbejde eller uddannelse. Efter 6 måneder uden en klipning, ligner jeg snart en svensk fodboldspiller, så jeg havde booket test kl 21:20 i Hillerød. Da jeg kom der op her til aften, er der kø hele vejen ud på Milners vej og op til Frederiksborg hallen. Jeg spurgte lige de første jeg mødte på vej ud af centeret hvor længde de havde stået. 1 time

Jeg finder en anden dag og blive testet
En ræv af sølvpapir

kfuglsang

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9617 Dato: Apr 06, 2021, 21:59:40 »
At jeg er pænt glad for at jeg ikke er afhængig af PCR test for at kunne passe arbejde eller uddannelse. Efter 6 måneder uden en klipning, ligner jeg snart en svensk fodboldspiller, så jeg havde booket test kl 21:20 i Hillerød. Da jeg kom der op her til aften, er der kø hele vejen ud på Milners vej og op til Frederiksborg hallen. Jeg spurgte lige de første jeg mødte på vej ud af centeret hvor længde de havde stået. 1 time

Smut eventuelt til Ballerup. Jeg bliver testet en gang om ugen og har vel maks ramt 15min kø.
Mvh Kenneth
BMW 530d G31 XDrive M-Sport '17 - Ex: Ford Mondeo 2,0 TDCI Titanium '08, BMW 330d F31 M-Sport '14, Volvo S40 T5 '04, Opel Corsa GSi '08, Citroën C2 1,6 VTS '04, Peugeot 406 2,2 ST '02, VW Golf V 1,9 TDI DSG Trendline '05, Peugeot 207 1,6 S16 '07, Peugeot 306 1,6 XR '97

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #9618 Dato: Apr 06, 2021, 22:10:53 »

Smut eventuelt til Ballerup. Jeg bliver testet en gang om ugen og har vel maks ramt 15min kø.

Vi har supergode erfaringer i Gadstrup/Roskilde. Bliver testet 2 gange om ugen og har aldrig stået mere end 2 minutter i kø derude.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9619 Dato: Apr 06, 2021, 22:14:40 »
Test centeret i Hillerød er kæmpe stort, så jeg antog (fejlagtigt) at en aftentid var et safe call.

Jeg har været der en gang før, hvor der var helt tomt.

Jeg må se om jeg kan få en tid et af de andre steder
En ræv af sølvpapir

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9620 Dato: Apr 07, 2021, 20:48:30 »
Bor selv i Hillerød- PCR test er bedste om morgenen der er næsten aldrig kø. De laver også lyn test på Hillerød rådhus uden tidsbestilling. Happy testing :59:
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk - 223nm
Sonett trackday projekt

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9621 Dato: Apr 07, 2021, 20:54:30 »
Prøvede lykken igen i dag. Først lyn test i Frederikssund, men her virkede køen også håbløs. Kørte til Farum Arena og ventede vel omkring 10min og kom til.

Så bliver det ikke rottehaler i denne omgang
En ræv af sølvpapir

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9622 Dato: Apr 08, 2021, 00:21:08 »
Jeg ved ikke om min kildekritik er god nok, men "tør" I godt lyn test. Jeg tænker ikke så meget på falske negativer(hvis man ikke har nogle symptomer), men som jeg forstår det er der en 45% risiko for falsk positiv med lyn test. Ved en positiv lyn test skal du isolerer dig og bestille en PCR test(det er godt nok ikke noget jeg har lyst til med en 45% risiko alt for mange gange om ugen).

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #9623 Dato: Apr 08, 2021, 00:50:25 »
Jeg ved ikke om min kildekritik er god nok, men "tør" I godt lyn test. Jeg tænker ikke så meget på falske negativer(hvis man ikke har nogle symptomer), men som jeg forstår det er der en 45% risiko for falsk positiv med lyn test. Ved en positiv lyn test skal du isolerer dig og bestille en PCR test(det er godt nok ikke noget jeg har lyst til med en 45% risiko alt for mange gange om ugen).
Vi har droppet lyntest og holder os til 2 ugentlige PCR tests.

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9624 Dato: Apr 08, 2021, 06:29:58 »

Er helt samme sted - vil ikke tage den risiko for en falsk positiv og de udfordringer det vil give

Så hellere planlægge sig ud af det ved at bestille tid til PCR

/eichmeier
/eichmeier

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9625 Dato: Apr 08, 2021, 08:35:07 »
Det er helt fair at man beslutter sig for det.
Her i huset testes vi med lyntest Søndag eftermiddag og Tirsdag eftermiddag hver uge. Det er selvfølgelig med en hvis risiko med fejlraten, specielt hvis man kun testes en gang om måneden hvis man skal ind og klippes. Tænker at den øgede hyppighed i testene øger chancen for at det opdages rimeligt hurtigt. Boblerne er jo begrænsede allerede og rengøring, afspritning og masker en rutine.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9626 Dato: Apr 08, 2021, 09:37:45 »

Altså jeg gør det fordi jeg skal, ikke fordi jeg er bange. PCR Lyntests rækker til "Corona passet", så man må jo vurdere at det er en farbar vej.

Jeg skal kun testes for at kunne blive klippet. Jeg har været på kontoret 2 gange på 4-5 måneder.
En ræv af sølvpapir

sgatke

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9627 Dato: Apr 08, 2021, 09:45:27 »
I min familie holder vi os langt væk fra kvik test. Der er alt for høj risiko for en falsk positiv og de konsekvenser en positiv test medfører er ret store (børnehave, kolleger, familie etc).

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9628 Dato: Apr 08, 2021, 10:17:27 »
Altså ud af de 2.4 million lyntests der er foretaget i DK, har 3900 af dem været positive , hvilket må være 0.15% . Af disse har havldelen vidst sig at være falsk positiv

Risikoen for at teste positiv i første omgang er YDERST minimal

Skulle jeg teste positiv i en kvik test, ville jeg få taget en PCR test med det samme
En ræv af sølvpapir

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #9629 Dato: Apr 08, 2021, 11:48:33 »
Kræver ens job man er fysisk til stede kan jeg måske godt forstå man forholder sig lidt skeptisk over for kviktest, det kan godt blive dyrt med en falsk positiv. På den anden side kan man også nå at sprede en del smitte, mens man venter på det rigtige positive svar fra en PCR test.
Så vi tester med kviktests her, men nu kan jeg også fortsætte mit arbejde selvom jeg skulle ryge i isolation.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.