Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 1210169 gange)

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #9495 Dato: Jan 30, 2021, 11:21:04 »
Jeg har givet 52$ for det første år for 5TB plads, efter det koster det vist 69$ om året. Men du kan nok klare dig med mindre plads = Billigere :-)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #9496 Dato: Jan 30, 2021, 13:27:09 »
Jamen, det er bare en NAS hvor billederne ligger på jeg kan tilgå.

Men vil gerne lave backup online, eller sikre mig de IKKE forsvinder og søger derfor en cloud løsning til fornuftige penge som er til at stole på

HAr ikke mappet eller noget, konen har app på iPad så hun kan tilgå billederne

Fik den til billeder og lagde vores musik over på, inden at al det streaming greb så meget om sig, som det har gjort i dag, så hører stort set aldrig mit "eget" musik mere, finder det jo bare på spotify eller lignende

/eichmeier

Hvor store mængder billeder taler vi om?
En ræv af sølvpapir

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9497 Dato: Jan 31, 2021, 07:43:31 »
JA, det har jeg faktisk ikke overblik over, kigger aldrig selv på dem, men det må jeg lige se

/eichmeier
/eichmeier

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9498 Dato: Jan 31, 2021, 07:46:27 »
70 GB ca. så ikke ret meget

/eichmeier
/eichmeier

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9499 Dato: Jan 31, 2021, 09:04:45 »
For 10kr om måneden har du 100gb storage i OneDrive
En ræv af sølvpapir

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9500 Dato: Jan 31, 2021, 10:49:04 »
KAnon, må jeg lige få kigget på

TAAAK
/eichmeier

minidue

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7422
« Svar #9501 Dato: Jan 31, 2021, 12:56:41 »
Hvis du har office på arbejde. Så undersøg om du ikke har onedrive den vej igennem. Der er rigtig mange som har office 365 hvor man kan oprette 5 yderligere brugere pr medarbejder så man kan bruge det gratis på sin privare computer. Og her er ofte 1000 gb. Onedrive med

Sendt fra min SM-G950F med Tapatalk

pug 205. verdens mindste arbejdsbil
iglo bygger på Grønland :-)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9502 Dato: Jan 31, 2021, 13:02:38 »
Hvis du har office på arbejde. Så undersøg om du ikke har onedrive den vej igennem. Der er rigtig mange som har office 365 hvor man kan oprette 5 yderligere brugere pr medarbejder så man kan bruge det gratis på sin privare computer. Og her er ofte 1000 gb. Onedrive med

Det er vidst 5 devices og ikke 5 brugere. Du kan sagtens gøre det, men din data bliver så opbevaret på en platform stillet tilrådighed af din arbejdsgiver. Jeg har unlimited storage på min arbejds Account (højeste subscription level) men har alligevel valgt at skille privat og firma
En ræv af sølvpapir

minidue

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7422
« Svar #9503 Dato: Jan 31, 2021, 13:41:28 »

Det er vidst 5 devices og ikke 5 brugere. Du kan sagtens gøre det, men din data bliver så opbevaret på en platform stillet tilrådighed af din arbejdsgiver. Jeg har unlimited storage på min arbejds Account (højeste subscription level) men har alligevel valgt at skille privat og firma
Ja helt enig 5 devices pr. bruger. Jeg køre også mit privat ved siden af. Men tænkte bare det kunne være en mulighed hvis det bare var for at få taget en backup af ens billeder på hans NAS. Men om man over hovedet kan gøre det automatisk på en smart måde til onedrive ved jeg heller ikke noget om. Det var bare en tanke.

pug 205. verdens mindste arbejdsbil
iglo bygger på Grønland :-)

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9504 Dato: Jan 31, 2021, 16:25:39 »
Har office via arbejde, men vil helst have noget uafhængigt at job

Men tak

/eichmeier
/eichmeier

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9505 Dato: Jan 31, 2021, 16:45:34 »
Hvor vidt du kan lave en nem backup fra NAS til OneDrive afhænger nok af NAS’en. Feks står der lidt her om CloudSync

https://www.multcloud.com/tutorials/sync-onedrive-to-nas-7283.html#2
En ræv af sølvpapir

AnyFellow

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9506 Dato: Jan 31, 2021, 18:16:40 »
Har du et Synology NAS kan du få 100 GB ægte backup for 10€ om året. Det kører upåklageligt.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9507 Dato: Jan 31, 2021, 21:25:55 »
At jeg er fuldstændig ødelagt over at vi skal have aflivet vores hund i morgen.
Det føles overhovedet ikke “rigtigt”, men vi handler på en klar dyrlæge anbefaling.

Det er en god og mild (ikke engang 2år) familie hund som vi alle tre er meget glade for. Men hun har hand i hjernen, og det er forklaringen på det krampe anfald hun fik.

Deres argument er at vi har en 6årig i huset, og vi ikke kan leve med risikoen der er ved at have en hjerneskadet hund i huset, også selv om hun aldrig er aggressiv .

Efter krampe anfaldet var hun kortvarigt aggressiv (for første gang i vores tid med hende) , og det gør at dyrlægen siger at det må vi forvente sker igen ved næste anfald.

Det er utroligt så meget sådan et kræ kan komme til at fylde
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9508 Dato: Jan 31, 2021, 22:00:25 »
Det føles overhovedet ikke “rigtigt”, men vi handler på en klar dyrlæge anbefaling.

Det er en god og mild (ikke engang 2år) familie hund som vi alle tre er meget glade for. Men hun har hand i hjernen, og det er forklaringen på det krampe anfald hun fik.

Deres argument er at vi har en 6årig i huset, og vi ikke kan leve med risikoen der er ved at have en hjerneskadet hund i huset, også selv om hun aldrig er aggressiv .

Efter krampe anfaldet var hun kortvarigt aggressiv (for første gang i vores tid med hende) , og det gør at dyrlægen siger at det må vi forvente sker igen ved næste anfald.

Kondolere, de skide dyr kravler ind under huden på én, vi har 2 hunde på 11 og 13, så det er noget man prøver at forberede sig på kommer til at ske.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #9509 Dato: Jan 31, 2021, 23:03:58 »

Kondolere, de skide dyr kravler ind under huden på én, vi har 2 hunde på 11 og 13, så det er noget man prøver at forberede sig på kommer til at ske.
Vores ældste er 8 år og jeg bliver allerede ked af det hver eneste gang jeg læser/hører om andre der må sige farvel til deres hunde, både på deres vegne og ved tanken om at vores bevæger sig imod seniorårene...

Hård beslutning Nicolai, men det er en del af pakken at man risikerer at skulle træffe de her helt svære valg :(