Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 1237231 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #9705 Dato: Maj 11, 2021, 10:36:42 »
I skulle altså få jer et pillefyr. Det er en gave der bliver ved med at give

Her ved foråret, render vi ofte ind i lidt små udfordringer, fordi huset opvarmes meget af solen, mens fyret stadig er tændt. Det står og puster lidt, fordi det skal tomgangsfyre, men det plejer at gå. I dag har det brokker sig lidt over varm snegl, og jeg havde egentlig besluttet at slukke det for sæsonnen, når den sidste smule piller var brugt op. I løbet af eftermiddagen da jeg tjekkede til det, var alt elektronik styrringen gået ud (display dødt), og der lugtede mærkeligt af brændt elektronik. Super.........

Jeg tænkte "so be it", jeg må rode med det senere, vi har alligevel normalt ikke fyret tændt mellem Maj og midt September.

Kl 20:15 havde jeg lige sat mig oven på, da der pludselig lyder som om at jeg har en 2000L El-kedel stående ned i entreen. Jeg når lige at tænke at det her er nok ikke suuuuper godt. Flyver ned af trappen, for at se der stå røg og damp ud af skabet hvor hele forgreningen til vores gulvvarme sidder. 

Jeg står og lurrer lidt på det, mens der vælter vand ud af skabet ned på gulvet. Jeg står og lurrer lidt på det, da det går op for mig at det er kogende vand jeg mere eller mindre står i, mens jeg tænker, øeeem, der er 400V på fyret, du bør nok forlade rummet NU.........om bestemmer mig på halvvejen, og går efter tavlen, glemmer jeg står på et våndt klinke gulv, og tackler sikrings skabet i stedet for (det var nok smukt)........ slukker alt hvad der kan slukkes, og kan så betragte at der fosser sort , kogende vand ud i 15-20 minutter vil jeg tro

Anyway, kl er 23:20 nu, og elektrikkeren og skadesservice manden er kørt. Alt elektrisk der har med fyret at gøre er klippet fra, og der står en affugter og kører- Jeg må sove ned i entreen, da der stadig er "brand" i fyret.

Fra skadesservice centeret, forslog de at jeg skulle lukke det op, og hælde vand i. Jeg spurgte om det var en god ide at påføre huset, sod og lugt skader, oven i det andet. Det kunne de godt se jeg måske havde en pointe i............

Heldigvis tror jeg at jeg undgik at brække noget da jeg smed mine små 100kg i stengulvet (det havde da været prikken over i'et)

Jeg tror jeg skal have mig et andet fyr..........

Man bliver alligevel overrasket over hvor hårdføre nogle ting kan være (og hvor skrøbelige andre kan være)

Elektrikker igen i dag (Recovery kommer og måler fugt i morgen)

Både Gulvvarme styring, vandvarmer og en gammel Ringkerne trafo, ser ud til at have overlevet 10 minutter i dampbad. Rimelig imponerende

Pt er det eneste ødelagte som forsikringen hænger på, et eller to (måske tre) skabe, som ikke har været glade for at blive kogt.

Og så går jagten på at konkludere på om jeg skal skifte varme løsning i huset. Jeg gider ikke........Men jeg gider heller ikke mere bøvl
En ræv af sølvpapir

_:Kenni:_

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
  • Dybt useriøs 24/7-365 😎
    • Vis profil
« Svar #9706 Dato: Maj 11, 2021, 14:56:23 »
I skulle altså få jer et pillefyr. Det er en gave der bliver ved med at give

Her ved foråret, render vi ofte ind i lidt små udfordringer, fordi huset opvarmes meget af solen, mens fyret stadig er tændt. Det står og puster lidt, fordi det skal tomgangsfyre, men det plejer at gå. I dag har det brokker sig lidt over varm snegl, og jeg havde egentlig besluttet at slukke det for sæsonnen, når den sidste smule piller var brugt op. I løbet af eftermiddagen da jeg tjekkede til det, var alt elektronik styrringen gået ud (display dødt), og der lugtede mærkeligt af brændt elektronik. Super.........

Jeg tænkte "so be it", jeg må rode med det senere, vi har alligevel normalt ikke fyret tændt mellem Maj og midt September.

Kl 20:15 havde jeg lige sat mig oven på, da der pludselig lyder som om at jeg har en 2000L El-kedel stående ned i entreen. Jeg når lige at tænke at det her er nok ikke suuuuper godt. Flyver ned af trappen, for at se der stå røg og damp ud af skabet hvor hele forgreningen til vores gulvvarme sidder. 

Jeg står og lurrer lidt på det, mens der vælter vand ud af skabet ned på gulvet. Jeg står og lurrer lidt på det, da det går op for mig at det er kogende vand jeg mere eller mindre står i, mens jeg tænker, øeeem, der er 400V på fyret, du bør nok forlade rummet NU.........om bestemmer mig på halvvejen, og går efter tavlen, glemmer jeg står på et våndt klinke gulv, og tackler sikrings skabet i stedet for (det var nok smukt)........ slukker alt hvad der kan slukkes, og kan så betragte at der fosser sort , kogende vand ud i 15-20 minutter vil jeg tro

Anyway, kl er 23:20 nu, og elektrikkeren og skadesservice manden er kørt. Alt elektrisk der har med fyret at gøre er klippet fra, og der står en affugter og kører- Jeg må sove ned i entreen, da der stadig er "brand" i fyret.

Fra skadesservice centeret, forslog de at jeg skulle lukke det op, og hælde vand i. Jeg spurgte om det var en god ide at påføre huset, sod og lugt skader, oven i det andet. Det kunne de godt se jeg måske havde en pointe i............

Heldigvis tror jeg at jeg undgik at brække noget da jeg smed mine små 100kg i stengulvet (det havde da været prikken over i'et)

Jeg tror jeg skal have mig et andet fyr..........

Jeg ser bare ovenstående scenarie for mig akkompagneret af Benny Hill musik.  :55: :55: 
Passat Variant 2,0 TDi DSG

"Jeg siger ikke hun er en guldgraver, men hun roder ikke rundt med en neger der er gået i stykker"

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9707 Dato: Maj 13, 2021, 08:08:09 »
Det er ren anders and det der, godt der ikke skete mere  :dft008:

Ha ja det er faktisk ret meget Anders And.

Det er typisk med sådan en “Brain fart” når man lige stresser lidt.

Jeg er lidt spændt på hvor store skader der er sket på bryggerset. Er du vild sådan nogle standard Ikea indbygningsskabe suger vand som en svamp
Til gengæld så afgiver de ikke vandet så nemt 😅.

Du ville kede dig med en luft vand varmepumpe, man skal slet ikke rode med den 🤷‍♂️
Sig til hvis du skal bruge kontakt til en fin fyr der roder med den slags.

Til........

Jeg sidder og kigger hos OK og EON

Det virker lidt utrygt at gå med "one man bands" eller små installatører, når der findes nogle som de andre. Men jeg aner ikke hvad der er for og imod

https://gilcool.dk/
Det er en gut der hedder Andreas der har det.

De laver Vølund anlæg, fra toppen af kvalitets hylden.
Det fede ved netop Vølund er at hvis installatøren må give fortabt på et problem, eller han går konkurs, så levere Vølund garantien på anlægget
 Og får det fikset, det skulle vist være enestående for dem.
Vi brugte dem herhjemme og det er virkeligt pænt arbejde, alt er lavet i kobber rør.
Alt blev lavet på præcis det aftalte tidspunkt og der blev pænt ryddet op efter sig.

Der findes jo også andre der laver dem, jeg havde bare en rigtig god oplevelse med Andreas og Gilleleje køl og energi, samt har et par venner der også var meget begejstrede for at have ham på besøg
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9708 Dato: Maj 13, 2021, 10:28:19 »
Hejsa.

Sidste år virkede det som I sendte mig god karma på min RAD-X gravel tur igennem Jylland, tak for det. I år skal det være endnu vildere, så på onsdag kl. 16:28 starter jeg på RAD Ultra, Extreme distancen(1600km). Det vil være solo denne gang, men supported klassen, så jeg har en følgebil bag mig.

løbet kan følges live her: http://racearounddenmark.org/rad-live og der er mere information omkring løbet og ruten her: http://racearounddenmark.org/rad-ultra-praktisk-info

Der er nogle hårde hunde med, så jeg kommer ikke til at kigge efter deres tempo(Jacob Olsen har rekorden på 53timer, det er en gns. fart på ca. 30km/t inc. alt)

Isa Pulver kommer også og kører med, så jeg bliver ret sikkert slået på tiden af en kvinde. Jeg glæder mig til at komme igang med løbet, og jeg er i fysisk super form, men denne opgave bliver større mentalt end fysisk.
Det bliver rigtig spændende at se hvordan jeg kan håndtere de oplevelser jeg får undervejs. Et positivt mindset og alt den support jeg kan få, vil være vejen til en sejer(tænkt hvis jeg kan gennemføre dette). Cut-off tiden for RAAM Qualifier er 96 timer, og DNF cut-off er "blot" før midnat søndag aften.

Der køres mod uret rundt og jeg kommer forbi de fleste af jer, så stik hovedet ud og sig hej, hvis I skulle have lyst til det.

/Lasse

Det er satme sejt at kaste sig ud i Lasse. Thumbs up herfra. hvordan nogen bærer sig ad med at køre det med 30kmt i snit, det begriber jeg ikke  :58:  det er jo vandvid.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #9709 Dato: Maj 14, 2021, 07:15:32 »
Så er han snart halvvejs. Håber vejret på fyn er bedre end heroppe. Lige nu skinner solen godtnok, men der er kommet en hel del vand de sidste 12-14 timer.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9710 Dato: Maj 14, 2021, 07:36:29 »
enig her i Vejen står det ned i skiver lige nu, håber godt nok ikke de har så hårdt og dårligt vejr som her

Syntes det er sejt

/eichmeier
/eichmeier

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9711 Dato: Maj 17, 2021, 10:29:36 »
Ved ikke om dette link virker, men ingen tager skade af lidt vand. Det plejer jeg også at sige til Alberte når hun skal ud og lege i børnehaven regnvejr eller ej. Så det kunne jeg jo lige selv tænkte på der: https://www.instagram.com/p/CO1sy2JBoFo/?igshid=e5mrj3dunydp

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9712 Dato: Maj 17, 2021, 10:30:38 »
Og jeg klarede den under de 96 timer og er nu off. RAAM qualifier..

Jacob.

• The Craayyyyzy catladys bitch
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9713 Dato: Maj 17, 2021, 11:09:50 »
Fedt.. tillykke Lasse

Sejt at der indenfor den samme sportsgren alligevel er så forskellige grene

Jeg skal f.eks køre DH-cup i weekenden

Totalt modsat.
Tidstagning på to stages.. og sidst var min samlede tid på lige over 2... minutter

Sent from my iPhone using Tapatalk
MVH

Jacob
BMW 325i E30

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #9714 Dato: Maj 17, 2021, 12:27:11 »
Det er dælme skarpt Lasse  :045:
Jeg havde min bærbar til at stå med rad-live på et tidspunkt, den ene af tøserne blev helt bidt af at holde øje med hvor du nu var henne.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

eichmeier

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9715 Dato: Maj 18, 2021, 07:34:23 »
det er så vildt og det vejr, har ikke gjort det nemmere overhovedet - imponerende intet mindre

/eichmeier
/eichmeier

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9716 Dato: Maj 18, 2021, 10:43:45 »
det er så vildt og det vejr, har ikke gjort det nemmere overhovedet - imponerende intet mindre

/eichmeier

Der var lidt mentalt at arbejde med. Fik 3,5 time i Svanninge bakker med dejlige mange højte meter i det her vejr i mørke ca. 30 timer inde i løbet.. Jeg brugte ref. til min datter, når jeg sender hende i børnehave med regntøj og siger hun jo ikke tager skade af lidt vand når de er ude og lege. Så jeg var bare ude og lege i lidt regn med min cykel, lige som min datter er det mange dage om året i børnehaven.

Fra følgebilen natten til fredag: https://youtu.be/77Kts0S0ob8

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9717 Dato: Maj 18, 2021, 11:07:06 »

Hold da op, imponerende!

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9718 Dato: Maj 18, 2021, 12:39:34 »

Hold da op, imponerende!

X2 💪 stærkt
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #9719 Dato: Maj 22, 2021, 08:47:09 »
Jeg jagter tilbud på Luft til vand pumper i øjeblikket, som erstatning for et 21år gammelt pillefyr. Det er dog ret tydeligt et umodent marked, og produkter, dimmensionering og pris varierer hel vildt. Jeg overvejer stadig om jeg bare skal skifte til et moderne pillefyr, da prisforskellen aldrig vil kunne tjene sig hjem.

Der er tydeligvis dog også rigtig meget ren og skær løgn og latin der ude. Jeg stødte lige på denne:
https://sparenergi.dk/forbruger/vaerktoejer/casebank/fra-kraevende-pillefyr-til-fuldautomatisk-varmepumpe

De påstår simpelthen at kunden har sparet 37000kr om året, ved at gå fra pillefyr, til varmepumpe. Altså de havde en varmeudgift på 52.000kr før

For 52000kr får du 29 paller trækpiller. Det er altså 26 TON træpiller. Hvis vi antager at de har behov for at fyre 9 måneder om året (det er højt sat) , så skal der bruges 2,9 ton om måneden. Det er 96kg piller om dagen der skal forbrændes, hvilket giver 6 sække dagligt.

Når det er rigtig koldt, så varmer vi 300m2 op med 3 sække om dagen. En almindelig vinterdag bruger 2 sække, og hvis vi tomgangs fyrer, så er det vel en enkelt sæk dagligt. Det er så på et 21år gammelt pillefyr.

I call BS........
En ræv af sølvpapir