Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 1237187 gange)

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #9645 Dato: Apr 19, 2021, 22:57:38 »
Jeg tror alt er glemt om 3-6mdr. Dansken har mange gange tidligere vist sig at have moralsk rygrad som en regnorm når det kommer til at agere i længere tid end det tager at skrive et surt opslag.
Som jeg lige husker det, er det eneste produkt der rent faktisk er lykkedes med at blive udvandet ved hjælp af forbrugerens kræfter, buræg.

Hvis det er nemt eller billigt, så skal der nok være en masse som bruger det, og vil "skide" på om dyr bliver mishandlet eller folk ligger døde på gangene i pakkehallen, som set hos Amazon (ja ja den sidste er lidt på spidsen, men ikke desto mindre er det sket i US)

Jeg tror nu der er mange eksempler på virksomheder som er dræbt af folkedomstolen. Men det skal jo være af en hvis størrelse før det er noget vi husker.

Nu er sagen med Nemlig, den at der i mellemtiden er kommet alternativer. Både Salling Group og Coop har frigivet tilsvarende produkter, og det gør jo at folk har et mageligt alternativ.

Fik 3F ikke også taget livet af Vejle Gaarden eller hvad det hed?

Ja der er nok noget et sted, men husker dem ikke.
Hvis Salling og coop gør det til samme pris på varer og levering, så er der da ganske rigtigt et alternativ.

Set ud fra moralsk synspunkt, så burde Amazon aldrig kunne få et ben til jorden i DK. Meen jeg gætter på at det nok skal lykkes for dem. 

3f gjorde ihvertfald sit bedste, men var det ikke ham selv der endte med at blive dømt for at brænde hytten ned?

Jeg er som udgangspunkt ikke fan af de metoder 3f benytter sig af, men der er da også gode ting at sige om dem
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Claus M

• Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9646 Dato: Apr 21, 2021, 17:38:50 »
Jeg er som udgangspunkt ikke fan af de metoder 3f benytter sig af, men der er da også gode ting at sige om dem

Hvilke? Det virker som en organisation der kontinuerligt er i konflikt og tager arbejdsgivere og/eller arbejdstagere som gidsler - bare for at 3F kan retfærdiggøre deres egen eksistens.
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9647 Dato: Apr 21, 2021, 19:09:18 »

Hvilke? Det virker som en organisation der kontinuerligt er i konflikt og tager arbejdsgivere og/eller arbejdstagere som gidsler - bare for at 3F kan retfærdiggøre deres egen eksistens.

De forsøger at gøre en masse for at udenlandsk arbejdskraft bliver behandlet efter anstændige vilkår.
Og givetvis også andet jeg ikke lige kan komme på. Men som sagt er jeg generelt ikke fan af dem.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9648 Dato: Apr 22, 2021, 12:35:05 »

De forsøger at gøre en masse for at udenlandsk arbejdskraft bliver behandlet efter anstændige vilkår.
Og givetvis også andet jeg ikke lige kan komme på. Men som sagt er jeg generelt ikke fan af dem.

Fagforeningerne har haft en kæmpe betydning for vores arbejdsliv, de har virkelig gjort en forskel. Med dette i tanke er det bare sørgeligt at se deres handlemåder og lytte til deres retorik som er helt ude af trit med tiden. Jeg har været med til at flytte mere end én virksomhed til udlandet fordi ledelsen opgav at forhandle med dem. Det spøjse er at hver gang beskrev 3F det som en sejr fordi de stod fast. At deres medlemmer så mistede jobbet og at Danmark mistede en arbejdsplads var ikke så vigtigt. Jeg synes det er synd, især fordi mange ville kunne få gavn af en moderne organisation der talte medarbejdernes sag og samarbejdede med arbejdsgiveren og ikke bare så arbejderen som en svag udnyttet part.
Folk der peger med piber har altid ret

Knudsen-406

• Moderator
  • Inderkredsen
  • *
  • Moderator-svin
    • Vis profil
« Svar #9649 Dato: Apr 22, 2021, 21:58:49 »

Fagforeningerne har haft en kæmpe betydning for vores arbejdsliv, de har virkelig gjort en forskel. Med dette i tanke er det bare sørgeligt at se deres handlemåder og lytte til deres retorik som er helt ude af trit med tiden. Jeg har været med til at flytte mere end én virksomhed til udlandet fordi ledelsen opgav at forhandle med dem. Det spøjse er at hver gang beskrev 3F det som en sejr fordi de stod fast. At deres medlemmer så mistede jobbet og at Danmark mistede en arbejdsplads var ikke så vigtigt. Jeg synes det er synd, især fordi mange ville kunne få gavn af en moderne organisation der talte medarbejdernes sag og samarbejdede med arbejdsgiveren og ikke bare så arbejderen som en svag udnyttet part.
Jeg er helt i tråd med både dig og Please. Fagforeningerne har helt klart stadig deres berettigelse. Men især 3F har ageret på en måde i flere sager, som ikke stemmer overens med et værdisæt som jeg finder acceptabelt. Det tog jeg konsekvensen af for omkring 8 år siden og skiftede til en gul. Det kan man så mene om hvad man vil, men det var min måde at vise min holdning på. Jeg tænker ikke at alle der er skiftet væk fra en rød og over til en gul, har gjort det fordi de gule er billigere. Nogen gange skal man passe på med hvilke magtmidler man bruger, bare fordi det er ens ret, det kan give bagslag.

Sendt fra min SM-T835 med Tapatalk

Best Regards  -   Knudsen, Moderator
Ex. '82 Ford Taunus 1.6 SW, '85 Bmw 320i, '96 Peugeot 406 2.0, '93 Mitsubishi Galant 2.0 Aut. Taxi edition, '96 Peugeot 406 2.0 - nu i '02 Peugeot 406 2.0 stc.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #9650 Dato: Apr 23, 2021, 22:16:00 »

Jeg er helt i tråd med både dig og Please. Fagforeningerne har helt klart stadig deres berettigelse. Men især 3F har ageret på en måde i flere sager, som ikke stemmer overens med et værdisæt som jeg finder acceptabelt. Det tog jeg konsekvensen af for omkring 8 år siden og skiftede til en gul. Det kan man så mene om hvad man vil, men det var min måde at vise min holdning på. Jeg tænker ikke at alle der er skiftet væk fra en rød og over til en gul, har gjort det fordi de gule er billigere. Nogen gange skal man passe på med hvilke magtmidler man bruger, bare fordi det er ens ret, det kan give bagslag.

Jeg er 112% enig og skiftede af helt samme grund. Jeg har haft flere tilfælde med åbenlyse sager hvor fagforeningen bare intet gjorde eller turde og til sidst gad jeg simpelthen ikke mere.

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #9651 Dato: Apr 25, 2021, 09:24:27 »

Jeg er 112% enig og skiftede af helt samme grund. Jeg har haft flere tilfælde med åbenlyse sager hvor fagforeningen bare intet gjorde eller turde og til sidst gad jeg simpelthen ikke mere.
Samme her - til sidst valgte jeg at droppe dem helt. Når man arbejder på en meget lille arbejdsplads, var min holdning, at kunne jeg ikke blive enig med chefen ville en fagforening ikke gøre en forskel alligevel. Så ville jeg hellere sige farvel og tak for nu...

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Claus M

• Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9652 Dato: Apr 25, 2021, 20:44:38 »
Enig.

Af samme grund har jeg faktisk aldrig nogensinde været betalende medlem af en fagforening. Af nogen som helst farve.
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9653 Dato: Apr 26, 2021, 12:32:43 »
Enig.

Af samme grund har jeg faktisk aldrig nogensinde været betalende medlem af en fagforening. Af nogen som helst farve.

X2
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9654 Dato: Apr 26, 2021, 16:38:58 »
Da firmaet jeg havde læreplads i gik konkurs 23/12-20, der var jeg glad for fagforeningen og hjælpen jeg fik derfra.

Om den er rød eller gul, det er jo op til en selv, som oftest. Er man i en virksomhed som kører eksempelvis 3F overenskomst, så står man godt nok ikke særlig godt hvis man er medlem af en gul.

Da jeg kørte og byggede stilladser var det 3F eller også var det ud, en i min verden ikke særlig konstruktiv løsning. Omvendt, så står man stærkest når man står sammen.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9655 Dato: Apr 26, 2021, 16:49:14 »

Da jeg kørte og byggede stilladser var det 3F eller også var det ud, en i min verden ikke særlig konstruktiv løsning. Omvendt, så står man stærkest når man står sammen.

Sådan havde de det også dengang jeg var jord/beton arbejder for 17 ish år siden. Det var der et vældigt påstyr over i en periode, men jeg var sikkerheds repræsentant, så de kunne bare jamre alt det de ville til formanden. Han var ikke interesseret i at afskedige mig med de vilkår jeg havde. Og så endte de med at indfinde sig med det.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9656 Dato: Apr 26, 2021, 17:18:23 »
Jensens Bøfhus lever endnu, men slet ikke i samme stil som før de var efter fiskehandleren.

Jeg har i mange år arbejdet som tømrerformand uden at være i 3F, engang da de kom på besøg fortalte jeg dem hvorfor jeg ikke var medlem, og de kunne egentlig godt forstå mig :)

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9657 Dato: Apr 26, 2021, 17:24:56 »
Jeg melder mig såmænd også ud og beholder A kassen når alt omkring konkursen er på plads og jeg forhåbentlig får mine feriepenge, pension, løn, manglende løn på timerne osv...

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9658 Dato: Apr 27, 2021, 20:23:20 »
At livet som BMW ejer er noget af en rutsjebane.

I søndags brugte jeg et par timer på at vaske mine sommer hjul helt ned inden de blev monteret.
Jeg kan ikke huske sidst jeg har haft så meget glæde ved en bil, at jeg har brugt tid på at vaske fælgene helt i bund.

I går aftes hørte jeg et par bildøre smække og en motor starte, det er ikke unormalt, men det lød utrolig meget som min bil.
Jeg rejste mig fra sofaen, bare for en sikkerheds skyld, i det samme jeg kiggede ud af vinduet lyste min indkørsel op af blinklys, som når bilen låses, og en fyr kommer luntende ud af min indkørsel.
Da jeg gik ud og kiggede på min bil, var der lys i kabinen som om at bilen netop er blevet låst.
Jeg var faktisk på vej i seng, men nu kunne jeg på ingen måde sove, så jeg fandt et sted at køre vores biler hen for natten.
I dag har jeg snakket med BMW, min forsikring og politiet uden at blive klogere på det hele, ud over at jeg selvfølgelig godt kan gætte at der er brugt en signalforstærker at en slags, der har taget signalet på min nøgle der ligger i huset.
Sidst på dagen kører jeg forbi Bimmerupgrade der kan se at der er 3 nøgler til bilen, men jeg har kun 2 af dem.
Bimmerupgrade fortæller mig, inden vi går i gang at mine nøgler bør hedde 0 og 1, og at hvis BMW laver en ekstranøgle vil den hedde nr 2 da de laver dem i rækkefølge.
Den ekstra nøgle hedder 8, hvilket indikere at den ikke er lavet hos BMW.
Ekstranøglen er nu blokeret, men bilen bor altså ikke i min indkørsel mere.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #9659 Dato: Apr 27, 2021, 21:18:53 »
Hurra for Keyless.

Det er desværre en (kæmpe) bagside ved alt det wireless teknologi. Men godt nok irriterende at bøvle med den slags.
En ræv af sølvpapir