Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 3722512 gange)

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #22740 Dato: Sep 24, 2021, 12:15:33 »
-Et spankingnew nyopført hus,men så ikke alligevel.................YOU SNOOZE,YOU LOOSE
Wut?

En der kom mig i forkøbet med kontanter i hånden og så var det hus solgt.....;o/
Er glad for at jeg ikke nåede at sætte vores eget til salg ved selvsamme mægler,der havde huset på hånden.
Årh, den er ærgelig.
Jeg opdagede for en del år siden at et hus i Frejlev var på vej på tvang og nåede at få fat i mægler og blive enige om en temmelig skarp pris. Blev så stoppet af at banken først ikke ville godkende lånet da vores daværende hus ikke var solgt - det var få år efter finanskrisen og som selvstændig var man ikke i skide høj kurs, selvom vi var godt på vej til rekord år. De skiftede senere mening, men her var det for sent. Så skiftede jeg bank  :56:
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22741 Dato: Sep 27, 2021, 13:11:10 »
Købt og købt.. husejer havde bedt kloakmand (ved sku ikke om det var en mester) om at lave en udluftning til kloaken for at løse et bobbel problem hos vores nabo (dobbelthus).
Det blev til denne løsning  :012:

Anbefalinger til alternativer søges....

Kiil

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.rallyshop.dk
« Svar #22742 Dato: Sep 28, 2021, 00:45:05 »
Er det ikke bare at male den grøn og få noget til at gro rundt om den? Du skal alligevel have et par nye planter til hækken ser det ud til :-)
/peter

Forbudtadresse.dk - jeg forhandler ikke små sko.
NU med officiel "Boardadvarsel udstedt"!

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22743 Dato: Sep 28, 2021, 05:27:33 »
Er det ikke bare at male den grøn og få noget til at gro rundt om den? Du skal alligevel have et par nye planter til hækken ser det ud til :-)
Her i haven vokser hækken ikke - husejer kommer og skifter planterne til nogle der er større så det ser sådan ud. Der er så meget dræn i jorden at hækken næsten ikke har noget vand så vækst er nærmest udelukket. Måske kan den males - men lige nu er jeg ved at undersøge om den er installeret ulovligt - jeg hører gerne fra folk med kendskab til ds432 og fortolkningen af opholdsareal. Der er nemlig noget med at sådanne udluftninger skal have udgang der er to meter over opholdsarealer, så hvis græsset er et sådanne skal det rør være voldsomt højere. I såfald tror jeg jeg maler en hvis snoet stribe på den, smider lys på og glæder mig over at den permanente juleudsmykning er på plads. Ho ho ho….

Spøg til side, hvis nogen herinde kender til ds432 så skriv lige…

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #22744 Dato: Sep 28, 2021, 08:24:54 »
Teknisk set kan man vel godt grave en hækplante op, og udskifte noget jord, og plante en ny, selv om man bor til leje?

Eller?
En ræv af sølvpapir

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22745 Dato: Sep 28, 2021, 08:52:32 »
Teknisk set kan man vel godt grave en hækplante op, og udskifte noget jord, og plante en ny, selv om man bor til leje?

Eller?
Det kan man - men det er der ingen grund til når husejers gartner hellere end gerne kommer og gør det for at slippe for at løse det grundlæggende problem for at hækken ikke vokser :)

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #22746 Dato: Sep 28, 2021, 08:55:40 »

Eller?

Det virker ret fint her at vi bor i og behandler tingene som om det var vores egne, men det kommer jo også lidt an på udlejer.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #22747 Dato: Sep 28, 2021, 08:58:36 »

Eller?
Det kan man - men det er der ingen grund til når husejers gartner hellere end gerne kommer og gør det for at slippe for at løse det grundlæggende problem for at hækken ikke vokser :)

Fair. Jeg skulle måske også lige læse hvad du skrev en gang til.......

Jeg mener bare at hvis du ved hvad problemet er, så kunne i måske finde et kompromis der kunne fungere for jer begge

En ræv af sølvpapir

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22748 Dato: Sep 28, 2021, 09:53:56 »

Eller?

Fair. Jeg skulle måske også lige læse hvad du skrev en gang til.......

Jeg mener bare at hvis du ved hvad problemet er, så kunne i måske finde et kompromis der kunne fungere for jer begge

hehe...
Hele huset er bygget på en bakke af opskrav fra hele boligområdet.. vi bor så og sige hævet over alle de andre.. Men underlaget er bygget op af store sten, murbrokker og grus og så en lille smule muld på toppen. Det dræner sindsygt og vandet flyttes så effektivt at der kunne vandes dagligt i flere år uden at det ville betyde det store for planterne. Det passer mig egentlig fint, gider ikke klippe hæk... Gartneren fik fjernet 20 cm af den bakke på siden af grunden som han skal passe og fik kørt muld på så der kunne vokse noget han kunne dyrke... jeg spurgte ham om ikke også han skulle tage hånd om de øverste 20 cm på vores vores grund på den anden side af hækken - der kiggede han bare skævt, det vil kræve et ret stort vogntog...
Men den sukkerstang de har plantet midt i hækken - fuck en øjebæ som jeg dagligt skal gå og kigge på... hvis den ikke er ulovlig og jeg kan kræve den fjernet, så bliver den malet, eller gemt på anden måde når jeg lige kommer på hvordan det gøres bedst..
Da jeg klagede over den i går var svaret bare at den jo er rød fordi den er af plastik og vi skal passe på den ....
Men skal lige have styr på lovgivningen omkring det for at være helt sikker, så er der nogen herinde der har kendskab til de nye regler for sådanne?

bbcdk (Brian) Tværp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22749 Dato: Sep 28, 2021, 16:07:09 »
En ekstra controller og forudbestilt FIFA 22 til min PLAYSTATION 5!!!!!! Det bliver fedt :-)

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22750 Dato: Okt 07, 2021, 07:39:27 »
Natkikkert til riffel montering. Er vist kommet til at rode mig ud i noget mårhunde regulering som primært foregår om natten og jeg arbejder på at blive inviteret med på vildsvine jagt i Sverige som også er om natten. Så måtte hellere få indkøbt grej, politiet skal lige godkende købet og det tager de gerne et par måneder om.
Jeg fik lov at prøve min brors ude på en mark i tusmørke. Det er en smule intenst når man panorerer henover en mark også pludseligt fanger et sæt øjne der kigger direkte på en - det her var så bare en ræv, men pulsen hoppede alligevel. Tror ikke følelsen bliver mindre når man midt nat bevæger sig alene ind i en svensk skov. Det bli'r godt.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #22751 Dato: Okt 07, 2021, 07:48:49 »
Det er en smule intenst når man panorerer henover en mark også pludseligt fanger et sæt øjne der kigger direkte på en - det her var så bare en ræv, men pulsen hoppede alligevel. Tror ikke følelsen bliver mindre når man midt nat bevæger sig alene ind i en svensk skov. Det bli'r godt.

Altså, jeg glemmer aldrig da jeg midt inde i en skov, ved et tysk drivmiddeldepot, stod ansigt til ansigt med et kæmpe vildsvin. Det eneste man næsten kunne se var øjne og et par kæmpe hjørnetænder :-)

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22752 Dato: Okt 07, 2021, 10:12:45 »
Det er en smule intenst når man panorerer henover en mark også pludseligt fanger et sæt øjne der kigger direkte på en - det her var så bare en ræv, men pulsen hoppede alligevel. Tror ikke følelsen bliver mindre når man midt nat bevæger sig alene ind i en svensk skov. Det bli'r godt.

Altså, jeg glemmer aldrig da jeg midt inde i en skov, ved et tysk drivmiddeldepot, stod ansigt til ansigt med et kæmpe vildsvin. Det eneste man næsten kunne se var øjne og et par kæmpe hjørnetænder :-)
Det er lidt det jeg tænker vil rumstere en anelse i baghovedet mens man lister ud på plads, de er heldigvis sky med mindre de føler sig presset. Jeg er nok egentlig mere bange for at rende på en elg i brunst, de er skingrende vanvittige.
Mvh
HappyFrog

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #22753 Dato: Okt 07, 2021, 11:10:56 »

Det er lidt det jeg tænker vil rumstere en anelse i baghovedet mens man lister ud på plads, de er heldigvis sky med mindre de føler sig presset. Jeg er nok egentlig mere bange for at rende på en elg i brunst, de er skingrende vanvittige.

Et kort øjeblik overvejede jeg at pille løsskudningsforstærkeren af og sætte M75'eren for panden af ssvinet. Jeg lod dog være. Da vi så kom over til drivmiddelkontoret, fortalte vi tyskerne om episoden, hvor efter en af dem hentede noget mad, gik over og åbnede døren og kaldte vildsvinet til sig for at fodre den med hånden....

Populariteten havde vist været begrænset hvis jeg havde nakket den ;-)

patrickr87

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • Patrick T. Rasmussen
« Svar #22754 Dato: Okt 07, 2021, 14:55:05 »
😂
Med venlig hilsen
Patrick T. Rasmussen
Seat Altea FR TDI Van - Landberg Edition

Kreditvurdering - Computertasker - Flash Katalog - Flexleasing