Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 1212287 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #9630 Dato: Apr 08, 2021, 12:41:09 »
Kræver ens job man er fysisk til stede kan jeg måske godt forstå man forholder sig lidt skeptisk over for kviktest, det kan godt blive dyrt med en falsk positiv. På den anden side kan man også nå at sprede en del smitte, mens man venter på det rigtige positive svar fra en PCR test.
Så vi tester med kviktests her, men nu kan jeg også fortsætte mit arbejde selvom jeg skulle ryge i isolation.

Klart. Der er en forskel. Jeg arbejder 99% hjemme, og konen er selvstændig og arbejder hjemme fra. Vi har pt ingen skolebørn (børnehave barn). Så vores test behov er ultra lavt.
En ræv af sølvpapir

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9631 Dato: Apr 08, 2021, 15:55:52 »
Jeg ved ikke om min kildekritik er god nok, men "tør" I godt lyn test. Jeg tænker ikke så meget på falske negativer(hvis man ikke har nogle symptomer), men som jeg forstår det er der en 45% risiko for falsk positiv med lyn test. Ved en positiv lyn test skal du isolerer dig og bestille en PCR test(det er godt nok ikke noget jeg har lyst til med en 45% risiko alt for mange gange om ugen).
Der er vist sneget sig en misforståelse ind. Jeg er ikke sikker på at jeg husker tallene helt korrekt, men princippet vil være det samme selv med andre tal.

Der er en risiko for falske positiver på ca 2 promille. Da der pt testet så få positive udgør de 2% ca 45 af de tests der ender med et positivt resultat.

Hvis der blev testet mange flere der var smittede ville de falske positive udgøre en markant mindre del af totalen.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9632 Dato: Apr 18, 2021, 13:05:05 »
Jeg er spændt på om folkedomstolen har dræbt Nemlig.com

Der er sjældent røg uden brand, så der er sikkert ting der ikke er optimale på lageret og i transport laget. Men transport (vi får tonsvis af pakker gennem alle mulige pakke selskaber, og chaufførerne er alle samme profil generelt) branchen er ikke et kønt sted . Min tillid til at 3F og Politikken behandler sagen med rette lødighed er dog ikke stor.

Vi har fået en leverance i nat, hvor indholdet er skrup forkert og deres hotline er død.

Det kan ske at Salling Group og Coop vinder slaget (hvilket egentlig er urimeligt, da de har sovet i timen)
En ræv af sølvpapir

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9633 Dato: Apr 18, 2021, 13:28:58 »
Jeg er spændt på om folkedomstolen har dræbt Nemlig.com

Der er sjældent røg uden brand, så der er sikkert ting der ikke er optimale på lageret og i transport laget. Men transport (vi får tonsvis af pakker gennem alle mulige pakke selskaber, og chaufførerne er alle samme profil generelt) branchen er ikke et kønt sted . Min tillid til at 3F og Politikken behandler sagen med rette lødighed er dog ikke stor.

Vi har fået en leverance i nat, hvor indholdet er skrup forkert og deres hotline er død.

Det kan ske at Salling Group og Coop vinder slaget (hvilket egentlig er urimeligt, da de har sovet i timen)

Noget har det gjort i hvert fald, jeg så en afstemning på en af de store aviser forleden, hvor 63% svarede at de aldrig ville bestille fra nemlig.com.

Jeg har selv benyttet det rigtig meget, men vil også skyde på at der har manglet/været forkerte varer i ca. 30-40% af mine ordrer, det tyder måske på at plukkefolkene har været noget presset.

Alle leveringer jeg har modtaget, har været af ikke dansk talende personer, men det er på linje med GLS og andre transportfirmaer som du selv siger, måske fejlen har været at bruge underleverandører til netop dette?

Til sammenligning har jeg nu 4 gange bestilt fra føtex, 1 af gangene har der været fejl - Men oplevelsen har været noget anden, bliver leveret af danske bude som hyggesnakker lidt og ikke virker til at de helst skulle have været et andet sted for 5 minutter siden, men igen - de er meget nye og leverer kun i Storkøbenhavn, så skalaen er noget mindre.

ifht 3F så er min tillid til dem meget lille, når man ser på deres ageren i andre brancher - Politikken ville jeg håbe på var objektive som en journalist helst skal være.

Jeg vil forsøge at støtte nemlig stadigvæk, da jeg syntes at de har skabt hele online-dagligvare markedet og skal "belønnes" herfor, men de kan sgu også godt stramme lidt op, og de har brug for et par "wins" for at rette skuden op igen ifht folkedomstolen.
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9634 Dato: Apr 18, 2021, 14:07:38 »
Jeg kan ikke huske hvor længe vi har været nemlig kunder. Men over to år ihvertfald.

Mht fejl er det i perioder. Generelt er det pakket rigtigt og med det rette indhold. Tilgengæld er leveringen ofte irriterende, da de ikke tager kasserne med retur (selv om de tydeligt er sat frem). Nogle af deres bude virker super pressede, og andre har været rimelig chill.

Min anke omkring Coop og Salling er at de har fint råd til at sætte lidt penge til på indkøringen , og nu har de helt sikkert travlt med ikke at træde ved siden af på fragten, selv om jeg mistænker at fragt forholdene hos Nemlig er præcis lige så gode/dårlige som de vide der leverer en del af alt andet pakke post i Danmark.

Deres (Nemligs) CEO’s håndtering er desværre rigtig skidt. “hvad med dig selv” retorikken er virkelig dum og det er syne han ikke har fået professionel hjælp til krise og kommunikations håndtering.

Jeg er bange for at det er kort process med mindre Holch smider penge efter dem
En ræv af sølvpapir

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9635 Dato: Apr 18, 2021, 14:08:18 »
Det ser desværre ud som at High performance udgaven af Nia EV6 først kan fås i Oktober 22. Det kunne ellers have været en sjov erstatning for Taxaen
En ræv af sølvpapir

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9636 Dato: Apr 18, 2021, 14:39:51 »
Det kan ikke komme bag på kunderne, at forholdende ikke er optime for chaufførerne hos nemlig, det har været i medierne mange gange før.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9637 Dato: Apr 18, 2021, 14:58:56 »
Det kan ikke komme bag på kunderne, at forholdende ikke er optime for chaufførerne hos nemlig, det har været i medierne mange gange før.

Jeg tror du refererer til nogle meget gamle sager under opstarten. Jeg mener ikke der har været noget de senere 2-3år. Ellers har Google bare glemt det, for de andre sager er tilbage fra 2014
En ræv af sølvpapir

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9638 Dato: Apr 18, 2021, 16:59:23 »
Jeg troede det var almen viden, men det kan da godt være jeg har husket på det siden 2014 :)
Det var noget med at Chaufførerne havde så lidt tid at de kørte som død og helvede for at nå det, og alligevel tjente de næsten ingenting, hvis jeg ikke husker helt galt.

Vi får leveret varer om natten, og det kan godt være svært for dem at sætte varerne på havebordet i baghaven og tage kasserne med, nogle gange står det ved hoveddøren hvor alle andre end os selv kan se det, og så hober kasserne sig op.
Det er tydeligt at de ikke gider gå to gange, nogle gange tager de kun halvdelen med retur.

Ja der er ofte fejl i leveringen, men hvis man skriver til dem får man refunderet varen + lidt ekstra uden yderligere spørgsmål.
Mon ikke det er årsagen til ar folk lever med lidt småfejl, hvis man skulle diskutere hver gang gad man jo ikke handle der mere.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9639 Dato: Apr 18, 2021, 17:08:04 »
Enig, de fikser fejl uden brok hver gang.

Vi har også udfordringen med at de sætter tingene lidt som vinden blæser, og ikke er meget for at tage kasser med retur.
En ræv af sølvpapir

Dalsgaard

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9640 Dato: Apr 18, 2021, 22:40:02 »
Vi har ikke oplevet andet end super service fra Nemlig, og vi har brugt dem temmeligt meget. De har altid taget samtlige kasser med retur.

Som I skriver; er der endelig en fejl, så retter de prompte.
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9641 Dato: Apr 19, 2021, 11:09:56 »
Jeg tror alt er glemt om 3-6mdr. Dansken har mange gange tidligere vist sig at have moralsk rygrad som en regnorm når det kommer til at agere i længere tid end det tager at skrive et surt opslag.
Som jeg lige husker det, er det eneste produkt der rent faktisk er lykkedes med at blive udvandet ved hjælp af forbrugerens kræfter, buræg.

Hvis det er nemt eller billigt, så skal der nok være en masse som bruger det, og vil "skide" på om dyr bliver mishandlet eller folk ligger døde på gangene i pakkehallen, som set hos Amazon (ja ja den sidste er lidt på spidsen, men ikke desto mindre er det sket i US)
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9642 Dato: Apr 19, 2021, 11:32:58 »
Jensen bøfhus har folk ikke glemt, eller også er de trætte af dårlige bøffer

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9643 Dato: Apr 19, 2021, 11:45:56 »
Jensen bøfhus har folk ikke glemt, eller også er de trætte af dårlige bøffer

Før Corona var der fint gang i Jensens i Hillerød, så jeg er ikke så sikker på at den holder.
Det er ihvertfald med garanti ikke lykkedes at kvæle dem, og som du selv nævner er produktet ikke i den høje ende. så alene det punkt burde næste gøre at de var mindre populære, da man efterhånden kan få rigtig fin mad til fornuftige priser mange steder.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9644 Dato: Apr 19, 2021, 11:53:50 »
Jeg tror alt er glemt om 3-6mdr. Dansken har mange gange tidligere vist sig at have moralsk rygrad som en regnorm når det kommer til at agere i længere tid end det tager at skrive et surt opslag.
Som jeg lige husker det, er det eneste produkt der rent faktisk er lykkedes med at blive udvandet ved hjælp af forbrugerens kræfter, buræg.

Hvis det er nemt eller billigt, så skal der nok være en masse som bruger det, og vil "skide" på om dyr bliver mishandlet eller folk ligger døde på gangene i pakkehallen, som set hos Amazon (ja ja den sidste er lidt på spidsen, men ikke desto mindre er det sket i US)

Jeg tror nu der er mange eksempler på virksomheder som er dræbt af folkedomstolen. Men det skal jo være af en hvis størrelse før det er noget vi husker.

Nu er sagen med Nemlig, den at der i mellemtiden er kommet alternativer. Både Salling Group og Coop har frigivet tilsvarende produkter, og det gør jo at folk har et mageligt alternativ.

Fik 3F ikke også taget livet af Vejle Gaarden eller hvad det hed?
En ræv af sølvpapir