Forfatter Emne: Duft af ny bil  (Læst 1113 gange)

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Duft af ny bil
« Dato: Mar 09, 2021, 08:02:40 »
Vedligehold af kabinen kan gøres med adskillelige forskellige produkter der alle har meget forskellige dufte. Jeg synes ikke jeg endnu har ramt noget der minder om det bilen duftede af fra ny, men kunne godt tænke mig at komme igen.

Hvad bruger I, kan I anbefale nogle gode produkter? Skriv gerne hvor I finder det :)

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Duft af ny bil
« Svar #1 Dato: Mar 09, 2021, 08:15:31 »
Køb en ny bil...

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Mar 09, 2021, 17:21:05 »
Køb en ny bil...
Købte sidste år - det er ikke alle hispeedere der har råd til at skifte halvårligt ;)

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Mar 10, 2021, 02:04:41 »
Jeg har engang hørt at det skulle hjælpe at køre rundt med et par nye dæk i kabinen i et par dage. Jeg aner dog ikke om det virker eller hvor længe det holder.  :grin:

sirhiss

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Mar 13, 2021, 16:32:24 »
Den er god nok, et par nye dæk liggende i bilen så lugter den af ny bil i 1-2 ugers tid. 
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk - 223nm
Sonett trackday projekt

Gøyen

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Mar 14, 2021, 10:42:02 »
Havde mine nye vinterdæk i bilen i en uges tid og den duftede af...........GUMMI.
Ikke noget med duften af "ny bil" efterfølgende,vil smide den på skrøne-listen..............;oP
106 Zendiesella

Hi-speeds helt egen spånabe/50% af Brdr.Arbejdsløs.

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Mar 15, 2021, 08:20:22 »

Problemet er måske også lidt at "ny bil" er lidt svær duft at definere. Duften af frisk gummi er jo meget markant når man træder ind i et showroom og derfor nogle måske automatisk associere den med ny bil.

Men det er måske lidt voldsomt at købe nye dæk fra tid til anden bare for at tøffe rundt med dem i kabinen.  :cheesy:

Folks opfattelse af og forhold til duften/lugten er også lidt sjov. Jeg læste et sted at når der sælges en ny bil i Kina, vælger mange kunder af at få bilen professionelt renset for netop at få "ny bil-duften" væk, fordi mange derovre forbinder den med noget kemisk og usundt.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Mar 15, 2021, 10:00:05 »
Jeg forstår ikke duften af ny bil.
Ny bil stinker af kemi og det er lige før det giver hovedpine.
Heldigvis har jeg kun købt ny bil to gange, men det sker jo ofte at man får en ny lånebil.
Duften af læderkabine er derimod lækkert.

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #8 Dato: Mar 15, 2021, 10:55:15 »
Jeg tænker også det må være en kombination af nyt læder og vinyl rens der savnes.
Wunderbaum har en "New car" udgave. Kan ikke forestille mig den lugter i nærheden af ny bil, men det er om ikke andet et billigt forsøg :-)
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Mar 15, 2021, 11:02:00 »
Den kommer slet ikke i nærheden af "ny bil" efter min mening, svigerfar havde dem konstant da han stadig pimpede smøger i sin bil. Men den er da bedre end andre Wunderbaum.  :grin:

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Mar 16, 2021, 17:39:20 »
Den kommer slet ikke i nærheden af "ny bil" efter min mening, svigerfar havde dem konstant da han stadig pimpede smøger i sin bil. Men den er da bedre end andre Wunderbaum.  :grin:
+1 på den. Virkelig ikke god..

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk