Forfatter Emne: Hvor anskaffer man en kattekilling?  (Læst 1412 gange)

tomdk

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Hvor anskaffer man en kattekilling?
« Dato: Maj 15, 2020, 01:07:49 »
Har ingen erfaring overhovedet med emnet - nogen som kan hjælpe?

Vi overvejer om vi skal anskaffe sådan en - ungerne på 5 og snart 7 år vil det virkelig gerne.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Hvor anskaffer man en kattekilling?
« Svar #1 Dato: Maj 15, 2020, 06:43:54 »

minidue

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=7422
« Svar #2 Dato: Maj 15, 2020, 07:05:16 »
Se om du har et Kattehjem i nærheden.  Så er kattene blevet chippet og tjekket og hvad de nu gør. Men man støtter også en en god sag.

Sent from my iPad using Tapatalk
pug 205. verdens mindste arbejdsbil
iglo bygger på Grønland :-)

tomdk

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Maj 15, 2020, 08:29:20 »
Umiddelbart er det ikke til at opdrive fra de to steder i anbefaler.

Måske man skulle tage en rundtur på gårde i nabolaget :)

DSL

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Maj 15, 2020, 08:47:06 »
Tror muligvis det er lidt tidligt på sæsonen, eller også er markedet bare støvsuget.
Vi fandt vores katte på dba i august, og der var der stort udvalg

Kan i øvrigt anbefale at overveje 2 katte fra samme kuld, så har ungerne en hver, og kattene har selskab i alle de timer de er alene

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Maj 15, 2020, 08:50:58 »
Nu spørger jeg lige om noget virkelig dumt, som I sikkert allerede har styr på: Er alle i husstanden fuldstændig allergifrie i forhold til katte? Jeg får røde øjne, løbende næse, kløe og nyseture af at være i nærheden af katte, og det kom snigende, uden at jeg lagde mærke til det, og jeg havde det ikke som barn. Jeg er ikke overfølsom over for hunde, men kun katte (og heste, men dem er jeg sjældent i nærheden af). I har sikkert tjek på det, men nu er det sagt.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Maj 15, 2020, 09:26:10 »
Jeg ved ikke med katte, men markedet er nærmest støvsuget for hunde for tiden, det er åbenbart trenden at nu hvor man har tiden pga Corona, så skal man have hund.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Maj 15, 2020, 11:30:25 »
Jeg ved ikke med katte, men markedet er nærmest støvsuget for hunde for tiden, det er åbenbart trenden at nu hvor man har tiden pga Corona, så skal man have hund.

Jeps, alle har købt hund under karantænen, og det er svært at finde hvalpe, selv hunde fra internaterne er blevet revet væk. Min kone og jeg har faktisk planer om at anskaffe os en hundehvalp, men det bliver først til næste år, når der er faldet ro på. Man må virkelig håbe, at der kun er få, der fortryder købet, når hverdagen bliver mere travl og normal igen ...

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Maj 15, 2020, 11:32:37 »

Jeps, alle har købt hund under karantænen, og det er svært at finde hvalpe, selv hunde fra internaterne er blevet revet væk. Min kone og jeg har faktisk planer om at anskaffe os en hundehvalp, men det bliver først til næste år, når der er faldet ro på. Man må virkelig håbe, at der kun er få, der fortryder købet, når hverdagen bliver mere travl og normal igen ...

Jeg er helt sikker på der kommer masser af omplaceringshunde i tiden efter Corona, desværre.

Respekt for at vente!

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #9 Dato: Maj 15, 2020, 12:18:36 »
Vi har 2 vennepar der sidste år begge havde knas i forholdet og som midt i det hele synes det var verdens bedste ide at anskaffe en hund. Begge par er nu skilt og den ene hund omplaceret.
Jeg tror dælme også der bliver stort udbud af forholdsvis unge hunde når hverdagen indtræffer, folk træffer de særeste beslutninger når alt andet sejler.

Mht kat så ville jeg klart gå efter en killing der er chippet og fået ormekur.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Maj 15, 2020, 14:56:18 »
Vi har 2 vennepar der sidste år begge havde knas i forholdet og som midt i det hele synes det var verdens bedste ide at anskaffe en hund. Begge par er nu skilt og den ene hund omplaceret.
Jeg tror dælme også der bliver stort udbud af forholdsvis unge hunde når hverdagen indtræffer, folk træffer de særeste beslutninger når alt andet sejler.

Der er vi så lidt ovre i den anden grøft, for den vuffer har godt nok været lang tid undervejs, i flere år faktisk. Men nu går min kone hjemme, og jeg bruger mest hjemmekontoret, så den vil blive plejet og passet som et ønskebarn. Og da vi er meget aktive til at gå, cykle og løbe, vil den komme i superform. Den stakkels hund ved slet ikke, hvad der venter den.
 :54:

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Maj 15, 2020, 17:25:44 »
Hvis man er i tvivl om man skal have et kæledyr, kan man starte med at købe en robotplæneklipper, den kræver opmærksomhed en gang i timen indtil man har fået tilpasset haven.
Efter et par dage ved man at det der med kæledyr er for besværligt.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Maj 15, 2020, 18:02:44 »
Altså vi har bestilt én hund, altså én mere, vi har fået to marsvin og det går da fint her.

Nu er det vel egentlig konen der har købt hunden, og marsvinene er børnenes som er her så længe de overholder aftalen om at det er dem som passer dem.

Allerede inden Corona og op mod ferierne ser de på dyreklinikken en stigning i folk der vil "af med dem" og det være sig aflivninger og omplaceringer.

Dyrlægen afliver dog aldrig et sundt dyr, de bliver afvist og i stedet prøver de at hjælpe med nye hjem.

Mht kat, så er der dba, Guloggratis mv og ellers så de lokale Facebook grupper er det også til at finde.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Maj 15, 2020, 19:52:34 »
Hvis man er i tvivl om man skal have et kæledyr, kan man starte med at købe en robotplæneklipper, den kræver opmærksomhed en gang i timen indtil man har fået tilpasset haven.
Efter et par dage ved man at det der med kæledyr er for besværligt.

😂😂😂😂 godt at høre du er sund og rask igen.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #14 Dato: Maj 15, 2020, 20:03:33 »

Der er vi så lidt ovre i den anden grøft, for den vuffer har godt nok været lang tid undervejs, i flere år faktisk. Men nu går min kone hjemme, og jeg bruger mest hjemmekontoret, så den vil blive plejet og passet som et ønskebarn. Og da vi er meget aktive til at gå, cykle og løbe, vil den komme i superform. Den stakkels hund ved slet ikke, hvad der venter den.
 :54:
Den var nu også møntet på Johns kommentar om udbud efter krisen. Det er helt legitimt at ønske sig en hund, jeg gad godt selv have en og mig bekendt er fruens og mit forhold helt ok  :dft009:
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.