Forfatter Emne: Kia Rio  (Læst 2348 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Kia Rio
« Svar #15 Dato: Jul 09, 2020, 09:27:59 »
Den her øvelse viste sig at være forbavsende svær.

Første bil jeg tog ud og så på, var en 2012 Engros bil, med 100.000km på uret. Den havde en lille frontskade på billederne. Jeg tog der ud, for blot erfare at den havde tre skader, og defekt kobling. Hvor svært er det lige at skrive og tage billeder af. Så sparer man en masse opkald og besøg

Næste bil var en Clio der var privat til salg. Fuld service osv. Yes yes
Der var ikke en pladedel på bilen der ikke bulet. Servicebogen fandtes slet ikke, da alt service var lavet af en Onkel.

Tredje bil var en Rio hos en forhandler (Andersen og Martini). Prisen virkede fornuftig, garanti osv
Da jeg kom de rud, kunne jeg se at en stor del af venstre bagdøg, venstre bagskærm, motorhjelm og andet, lignede at det var forsøgt lakeret med neglelak. Jeg ved simpelthen ikke hvad tidligere ejer har forsøgt, men det var helt forfærdeligt. De indrømmede at den ikke var for pæn, og de tog da også gerne et bud. (Men hvis det kunne svare sig for dem, så havde de jo fået den lavet)

Fjedre bil var en I20 hos en forhandler i Køge, som stort set ikke gad tale med mig i telefonen, jeg kunne bare komme og se den hvis jeg ville ha den. Vi kørte de rud, og der var minimum 2 eller 3 andre hold for at se den. Nevermind

Femte bil var en Fiesta 1,0 SCTI, som egentlig var OK, og den er en mulighed.

Ud over disse, så har vi haft dialog med en hel del private sælgere, som af ukendte årsager mener at deres bil skal koste mere end tilsvarende kan købes for hos forhandler, og ikke er intereseret i at forhandle (endnu)

Anyway, nu har vi givet håndslag på en bil, og i teorien skal den hentes i eftermiddag. Nu er jeg spændt på om sælger så har solgt til en anden inden

Det er tydeligvis mange år siden jeg har købt bil i 40-80.000kr klassen
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #16 Dato: Jul 09, 2020, 09:43:47 »
Man bli'r overrasket over hvor ringe folk behandler deres biler. Og hvor ringe en stand den kan være i når folk siger at den er i orden.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #17 Dato: Jul 09, 2020, 10:17:39 »
Man bli'r overrasket over hvor ringe folk behandler deres biler. Og hvor ringe en stand den kan være i når folk siger at den er i orden.

Mest overrasket over hvor ligeglade folk er med konceptet “servicebog”
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Jul 09, 2020, 10:31:52 »

ja altså det kommer ikke bag på mig at folk ikke får aut service, men at de mener at fuld service bog er det sammen som at de siger onkel har gjort det. . .  aaargh den er lige stram nok.

flere af dem har vel og være NY SYNET for 6-23mdr siden.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Jul 09, 2020, 10:55:19 »

Efter lige at haft det ene ben inde på brugtbilmarkedet og hurtigt ude igen med en Golf under armen, må jeg give dig ret: NYSYNET er blevet et særdeles elastisk begreb  :027:

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #20 Dato: Jul 09, 2020, 10:58:34 »

Det er også en tricky klasse, fordi bilerne her stadig repræsenterer en vis værdi, og man skylder måske stadig penge i dem osv. Der er med andre ord stadig noget på spil, og så agerer folk sgu ikke altid helt rationelt.

Det er faktisk noget andet, når man dumper ned i 10-20.000 kroners klassen, har jeg lige fundet ud af med Golf'en. Så forventer man ikke rigtig noget, og det er ikke så stor og dramatisk en udskrivning.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #21 Dato: Jul 09, 2020, 11:14:23 »
Du kunne også bare have købt den jeg pegede på oppe i Frederikssund ;-)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22 Dato: Jul 09, 2020, 13:20:49 »

ja altså det kommer ikke bag på mig at folk ikke får aut service, men at de mener at fuld service bog er det sammen som at de siger onkel har gjort det. . .  aaargh den er lige stram nok.

Enig. For mig er en "fuld serivcebog" ikke = Alle stempler fra Autoriseret Værksted. Men blot at der er noget der minder om dokumentation, for at service er overholdt, og at man har passet en smule på tingene. Hvis alle fakturaer ligger der, er det endnu bedre faktisk
En ræv af sølvpapir

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #23 Dato: Jul 09, 2020, 13:22:09 »

Det er også en tricky klasse, fordi bilerne her stadig repræsenterer en vis værdi, og man skylder måske stadig penge i dem osv. Der er med andre ord stadig noget på spil, og så agerer folk sgu ikke altid helt rationelt.

Det er faktisk noget andet, når man dumper ned i 10-20.000 kroners klassen, har jeg lige fundet ud af med Golf'en. Så forventer man ikke rigtig noget, og det er ikke så stor og dramatisk en udskrivning.

Den har jeg også været i for nogle år siden. Her synes jeg at jokeren er, at en stor del af dem man kommer ud til, faktisk er bedst tjent med at blive skrottet. Der er lige så store, eller større udgifter på vej, end det man skal give for bilen.

Omvendt kan man også finde guld, det kræver bare en seriøs indsats
En ræv af sølvpapir

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #24 Dato: Jul 09, 2020, 18:54:48 »
Det lykkedes i dag.

2014 Clio 0,9 TCE med 102000km på uret er indkøbt
En ræv af sølvpapir

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #25 Dato: Nov 07, 2020, 17:52:44 »
Og så er den solgt igen mere eller mindre 4 måneder sharp, med en smule overskud.

En ræv af sølvpapir

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #26 Dato: Nov 07, 2020, 21:31:57 »
Hurtig omsætning. Hvad skal afløse den?
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #27 Dato: Nov 07, 2020, 21:48:39 »

Det var vidst noget med et familiemedlem der skulle komme forbi i nogle måneder.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #28 Dato: Nov 07, 2020, 22:03:40 »

Det var vidst noget med et familiemedlem der skulle komme forbi i nogle måneder.

Yeps. Min nevø har kørt i den i 3 måneders tid. Det var den billigste måde at skaffe et anstændigt transportmiddel på.

Så pt ikke noget der skal erstattes heldigvis
En ræv af sølvpapir

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #29 Dato: Nov 08, 2020, 09:34:44 »
Nå ja. Det kan jeg godt huske noget om. Det ser ud til at have været væsentligt billigere end korttidsleasing 😀
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus