Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 3644735 gange)

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #22620 Dato: Jun 10, 2021, 17:04:30 »
@John: Da din også er den "gamle" model, kan den ikke connectes med app´en. Det er kun de nye udgaver af K5 & K7.
Dog vil det vist blive muligt at registrer ældre modeller på et senere tidspunkt, så du stadig bla. kan blive vejledt i brugen af præcis din maskine og tilbehør.

Så kan jeg roligt slette den igen :-)

Ha!.. Så kan jeg i teorien blive lige så godt kørende, som dig i morgen... ;-) .. Siger det bare.. 😛

@Kenni:
Nu er du jo pisse farvet, og sælger.... 😁 Men jeg tager chancen.
Nu kan jeg se at der følger en: "3-i-1 Multi Jet lanse" med. Jeg køber en skumlanse, fra en "sæbe-leverandør".. Og jeg mener K5´eren har den bløde slange..
Er der andet som er umuligt at undvære, som simpel jyde?

K5´eren har rigtig nok den bløde flex slange.
Jamen hvad skal du ellers købe af tilbehør...... det kommer jo helt an på om du har andre ting, end bil/campingvognsvask, du vil bruge den til.
Hvis du har flise7træterrasse du ville rense, så vil jeg helt klart anbefale at du køber en T7 overfladerenser.
Skumlanse har du jo styr på, husk at skumme bilen ind tør nedefra og op, så får du den bedste renseeffekt af sæben, samt vaske den nedefra og op i afgrænset sektioner, så får du helt klart den bedste vaskeresultat. og skyl efter med regnvand, hvis du har den mulighed.
Alle vores koldvandsrensere kan suge selv, så bare en slange op i tønden og sprøjt.  :dft003:
(Husk at fylde slange først, så du ikke tør kører med maskinen)

Og ellers er der jo et hav af alt mulig tilbehør til den.  :afro:

Så bestiller man en K5 Premium Full Control Plus Flex...
Og så ringer butikken og fortæller at de har kluder i deres lager, og de ikke har flere.
Manden var så ikke så god en sælger, for jeg spørger hvad skal jeg så købe, hvortil han svare: "Vi har ikke så meget, så det ved jeg ikke"... Jamen fint da.. Så John, du er stadig foran, huset er stadig ikke "gult"...

@Kenni: Den T7.. Er det den, der er med når det er en "home" model?
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #22621 Dato: Jun 10, 2021, 19:26:34 »
@John: Da din også er den "gamle" model, kan den ikke connectes med app´en. Det er kun de nye udgaver af K5 & K7.
Dog vil det vist blive muligt at registrer ældre modeller på et senere tidspunkt, så du stadig bla. kan blive vejledt i brugen af præcis din maskine og tilbehør.

Ha!.. Så kan jeg i teorien blive lige så godt kørende, som dig i morgen... ;-) .. Siger det bare.. 😛

Nåh ja, bortset fra at min er en K7 ;-)

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #22622 Dato: Jun 10, 2021, 20:11:34 »

Man bliver bare så træt... 😜
Nå jeg har bestilt en ny i dag...
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #22623 Dato: Jun 10, 2021, 20:36:23 »

Man bliver bare så træt... 😜
Nå jeg har bestilt en ny i dag...

Det er ham der Kennis skyld...

_:Kenni:_

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
  • Dybt useriøs 24/7-365 😎
    • Vis profil
« Svar #22624 Dato: Jun 11, 2021, 08:03:33 »

Nej det er typisk T5´eren der er med i home modellerne af K4 og K5, og så er det T7 der er med i K7

Hvilken forhandler er det der ikke har styr på sit lager? :-)
Passat Variant 2,0 TDi DSG

"Jeg siger ikke hun er en guldgraver, men hun roder ikke rundt med en neger der er gået i stykker"

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #22625 Dato: Jun 11, 2021, 08:20:00 »

Nej det er typisk T5´eren der er med i home modellerne af K4 og K5, og så er det T7 der er med i K7

Ok.

Silvan i Viborg..
Nu kører jeg til Silkeborg på søndag, og får en is, og ser lidt på biler.. Og så kommer der en K5 med hjem.
Nu du er forstyrret. Kan man forlænge trykslangen, hvis man jo f.eks. lige skulle vaske en traktor eller sådan noget, og ikke gide at flytte maskinen? Altså ikke permanent.. En forlænger slange..
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

_:Kenni:_

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
  • Dybt useriøs 24/7-365 😎
    • Vis profil
« Svar #22626 Dato: Jun 11, 2021, 08:42:50 »

Ok.

Silvan i Viborg..
Nu kører jeg til Silkeborg på søndag, og får en is, og ser lidt på biler.. Og så kommer der en K5 med hjem.
Nu du er forstyrret. Kan man forlænge trykslangen, hvis man jo f.eks. lige skulle vaske en traktor eller sådan noget, og ikke gide at flytte maskinen? Altså ikke permanent.. En forlænger slange..

Så er det heldigvis ikke min kunde. :-)
Det er min kollega i det jyske der passer de bønder  :grin:

Ja det kan man sagtens, vi har 10m forlænger slanger, mener dog ikke Silvan har dem i sortiment, der skal du forbi en Bauhaus, eller kigge online.
Passat Variant 2,0 TDi DSG

"Jeg siger ikke hun er en guldgraver, men hun roder ikke rundt med en neger der er gået i stykker"

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22627 Dato: Jun 11, 2021, 09:07:28 »
Bare lige for at være sikker - med koldtvandsrensere mener du sådan en k5 højtryksrenser?
For, jeg er ved at etablere regnvandsopsamling og det du nævner der passer jo intet mindre end fantastisk med rengøring af sorte biler!

Jeps, så det er alle vores højtryksrensere i K serien, samt alle vores prof højtryksrensere der hedder HD i model betegnelsen. (HDS er vores serie af hedvandsrensere, og de har en buffer tank, hvor der blandes noget afkalkningsmiddel i, derfor kan de ikke suge selv)

Gælder det også min ældre K3?

Ja det gør det. :-)
Bare husk at fylde slange med vand først, da den ellers kan brænde pumpen af inden vandet når den.

Jeg vil straks investere i en regntønde
Folk der peger med piber har altid ret

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #22628 Dato: Jun 11, 2021, 10:22:36 »

Ok.

Silvan i Viborg..

Så er det heldigvis ikke min kunde. :-)
Det er min kollega i det jyske der passer de bønder  :grin:

Ja det kan man sagtens, vi har 10m forlænger slanger, mener dog ikke Silvan har dem i sortiment, der skal du forbi en Bauhaus, eller kigge online.

Så så, din kjøwenhawer snude... :-)

Takker for info.
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #22629 Dato: Jun 11, 2021, 23:02:44 »
En ny taske:
https://www.xxl.se/white-hydra-14-2-l-21-vatskeryggsack-med-vatskesystem-svart/p/1172297_1_style
Skal afsted på gravel tur alene lidt nord for Stockholm, så der skal være plads til lidt reservedele og forsyninger
.. det er kun 60-70km, skal lige igang

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #22630 Dato: Jun 14, 2021, 09:22:25 »
8m Supra ht kabel samt spader & bananstik til at lave 3 bi-wire kabler. Så kan jeg få dem i den længde jeg vil have dem og som en lille bonus koster det 1/3 af prisen - og stadigvæk noget mindre end brugt prisen.

Brugt kabel markedet er en jungel, man skal godtnok passe på ikke at blive snydt. Fandt nogle kabler jeg ikke kendte men som på specs virkede nogenlunde, de kostede dog 1600 for 2x3m hvilket jeg synes lød lidt hidsigt. Efter lidt googling fandt jeg samme kabel til 299 stykket fra ny (ikke pr meter, men pr kabel inkl stik). Går den så går den  :022:
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22631 Dato: Jun 14, 2021, 14:53:30 »
Jeg glemte helt at skrive det i fredags, men jeg investerede i et periodisk syn af bilen, som blev bestået med ros om, at jeg passede den godt.

Ikke dårligt for en 10 år gammel Ford Focus 😀
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22632 Dato: Jun 14, 2021, 16:19:46 »
Jeg glemte helt at skrive det i fredags, men jeg investerede i et periodisk syn af bilen, som blev bestået med ros om, at jeg passede den godt.

En frisk syns attest på en gammel vogn giver altid godt humør 😅
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22633 Dato: Jun 14, 2021, 19:27:38 »

En frisk syns attest på en gammel vogn giver altid godt humør 😅
Jeps. Og det bmiver ikke dårligere af et par positive ord om opgraderingerne jeg har givet den gennem tiden 😀
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #22634 Dato: Jun 14, 2021, 19:58:02 »
En Aragon 8008x3 effektforstærker. Skulle egentlig til Tyskland at hente en I juli, men så poppede der lige en op i Tjele ved Viborg. Det var alligevel et kig værd og den kom med hjem. Så mangler jeg bare kablerne der kommer i morgen, uuuha det bliver godt.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.