Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 3644775 gange)

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #22605 Dato: Jun 09, 2021, 09:39:10 »
Ahhh ja de har også fået skiftet til nye modeller
Tillykke med den. Skal du nok blive glad for

Nu du lige er her Kenni..
Jeg mangler en til vask og bil/campingvogn, måske en cykel i ny og næ..
Kunne det være en fordel at købe, hvad jeg kan forstå er den gamle model?
Eller er der noget som den nye kan, man ikke kan undvære?
Når det også er til bil/campingvogn, så ville jeg helt klart gå efter en K5
Den nye model har opkobling til en app via Bluetooth og så har den fået boost funktion, hvor du kan øge trykket med 15bar i 30 sekunder.
Hvis du kan leve med dette, kan du med fordel gå på jagt efter udstillingsmodeller i Bauhaus, Silvan eller Fog, da du er blevet udskiftet med nye modeller i år

Kenni, hvad kan min via den app? :-)

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #22606 Dato: Jun 09, 2021, 10:08:31 »

Den nye model har opkobling til en app via Bluetooth og så har den fået boost funktion, hvor du kan øge trykket med 15bar i 30 sekunder.
Hvis du kan leve med dette, kan du med fordel gå på jagt efter udstillingsmodeller i Bauhaus, Silvan eller Fog, da du er blevet udskiftet med nye modeller i år

Selvfølgelig har du da sådan en..... 🙄😂
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #22607 Dato: Jun 09, 2021, 10:15:23 »

Selvfølgelig har du da sådan en..... 🙄😂

Den var billig :-)

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #22608 Dato: Jun 09, 2021, 10:34:59 »
Kan den aktivere de 15 bar fra app, så er det oplagt til at vaske katte væk fra terrassen med.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22609 Dato: Jun 09, 2021, 13:16:46 »
Apropos app så har jeg købt min første robotstøvsuger og er barnligt begejstret over appen hvor jeg kan følge med fra kontoret.

I dag fik køkkengulvet i alrummet en ekstra tur. Jeg troede slet ikke jeg kunne blive grebet af den slags, men der er åbenbart stadig lidt ingeniør inde i min morfarkrop.
Folk der peger med piber har altid ret

_:Kenni:_

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
  • Dybt useriøs 24/7-365 😎
    • Vis profil
« Svar #22610 Dato: Jun 09, 2021, 15:08:51 »
Man kan selvfølgelig betjene den fra app´en.  :dft003:
Dog er det ikke der jeg ser den store ide med app´en, da man jo allerede har den elektroniske justering i pistolen.
Forcen er helt klart applikationsrådgiveren, der hjælper brugeren til hvordan man løser forskellige rengøringsopgaver, hvilke indstillinger maskinen skal køre med, samt hvilket tilbehør vi anbefaler man skal bruge.
Man kan også registrere hvilket tilbehør man har til maskinen, så app´en også ved dette, og du kan overføre de anbefalede indstillinger til maskinen inden brug.
Desuden har man mulighed for at se brugsstatistikker, status på maskinen og fun facts så som hvor meget vand du har sparet, i forhold til hvis du havde lavet samme opgave med en haveslange.

@John: Da din også er den "gamle" model, kan den ikke connectes med app´en. Det er kun de nye udgaver af K5 & K7.
Dog vil det vist blive muligt at registrer ældre modeller på et senere tidspunkt, så du stadig bla. kan blive vejledt i brugen af præcis din maskine og tilbehør.
Passat Variant 2,0 TDi DSG

"Jeg siger ikke hun er en guldgraver, men hun roder ikke rundt med en neger der er gået i stykker"

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #22611 Dato: Jun 09, 2021, 15:14:47 »
@John: Da din også er den "gamle" model, kan den ikke connectes med app´en. Det er kun de nye udgaver af K5 & K7.
Dog vil det vist blive muligt at registrer ældre modeller på et senere tidspunkt, så du stadig bla. kan blive vejledt i brugen af præcis din maskine og tilbehør.

Så kan jeg roligt slette den igen :-)

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #22612 Dato: Jun 09, 2021, 15:35:29 »
en iMac M1 så jeg kan få lidt liv i mit apple øko system igen - er igang med at encode 20 TB data til HEVC H.265 og den kommer til at steppe afsted med 4x speed og være lydløs i opgaven i forhold til den server jeg idag har stående og tage sådanne opgaver ( [/size]Xeon[/color][/size] E3-1231V 3.4 GHz)[/color] - og en iMac Late 2013 med en i7-7441 er bare heller ikke den hurtigste scooter på havnen længere

STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #22613 Dato: Jun 09, 2021, 15:48:33 »

Ha!.. Så kan jeg i teorien blive lige så godt kørende, som dig i morgen... ;-) .. Siger det bare.. 😛

@Kenni:
Nu er du jo pisse farvet, og sælger.... 😁 Men jeg tager chancen.
Nu kan jeg se at der følger en: "3-i-1 Multi Jet lanse" med. Jeg køber en skumlanse, fra en "sæbe-leverandør".. Og jeg mener K5´eren har den bløde slange..
Er der andet som er umuligt at undvære, som simpel jyde?

MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22614 Dato: Jun 09, 2021, 16:52:46 »

Ha!.. Så kan jeg i teorien blive lige så godt kørende, som dig i morgen... ;-) .. Siger det bare.. 😛

@Kenni:
Nu er du jo pisse farvet, og sælger.... 😁 Men jeg tager chancen.
Nu kan jeg se at der følger en: "3-i-1 Multi Jet lanse" med. Jeg køber en skumlanse, fra en "sæbe-leverandør".. Og jeg mener K5´eren har den bløde slange..
Er der andet som er umuligt at undvære, som simpel jyde?

K5´eren har rigtig nok den bløde flex slange.
Jamen hvad skal du ellers købe af tilbehør...... det kommer jo helt an på om du har andre ting, end bil/campingvognsvask, du vil bruge den til.
Hvis du har flise7træterrasse du ville rense, så vil jeg helt klart anbefale at du køber en T7 overfladerenser.
Skumlanse har du jo styr på, husk at skumme bilen ind tør nedefra og op, så får du den bedste renseeffekt af sæben, samt vaske den nedefra og op i afgrænset sektioner, så får du helt klart den bedste vaskeresultat. og skyl efter med regnvand, hvis du har den mulighed.
Alle vores koldvandsrensere kan suge selv, så bare en slange op i tønden og sprøjt.  :dft003:
(Husk at fylde slange først, så du ikke tør kører med maskinen)

Og ellers er der jo et hav af alt mulig tilbehør til den.  :afro:

"Jeg siger ikke hun er en guldgraver, men hun roder ikke rundt med en neger der er gået i stykker"

Dyne

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22615 Dato: Jun 09, 2021, 18:07:46 »
Bare lige for at være sikker - med koldtvandsrensere mener du sådan en k5 højtryksrenser?
For, jeg er ved at etablere regnvandsopsamling og det du nævner der passer jo intet mindre end fantastisk med rengøring af sorte biler!
Waking up is the second hardest thing in the morning!

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
« Svar #22616 Dato: Jun 09, 2021, 18:58:22 »
Bare lige for at være sikker - med koldtvandsrensere mener du sådan en k5 højtryksrenser?
For, jeg er ved at etablere regnvandsopsamling og det du nævner der passer jo intet mindre end fantastisk med rengøring af sorte biler!

Yes, det er korrekt :-)

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22617 Dato: Jun 10, 2021, 08:28:05 »

Jeps, så det er alle vores højtryksrensere i K serien, samt alle vores prof højtryksrensere der hedder HD i model betegnelsen. (HDS er vores serie af hedvandsrensere, og de har en buffer tank, hvor der blandes noget afkalkningsmiddel i, derfor kan de ikke suge selv)

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22618 Dato: Jun 10, 2021, 11:45:16 »

Jeps, så det er alle vores højtryksrensere i K serien, samt alle vores prof højtryksrensere der hedder HD i model betegnelsen. (HDS er vores serie af hedvandsrensere, og de har en buffer tank, hvor der blandes noget afkalkningsmiddel i, derfor kan de ikke suge selv)

Gælder det også min ældre K3?
Folk der peger med piber har altid ret

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22619 Dato: Jun 10, 2021, 16:07:40 »

Gælder det også min ældre K3?

Ja det gør det. :-)
Bare husk at fylde slange med vand først, da den ellers kan brænde pumpen af inden vandet når den.