Forfatter Emne: Hvad har du købt i dag?  (Læst 3644768 gange)

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Hvad har du købt i dag?
« Svar #22635 Dato: Jun 22, 2021, 09:37:29 »
Jeg har købt en elbil. Efter at have vendt og drejet, regnet og læst side op og side ned tog jeg ud og prøvede elbiler og nu har jeg købt en elektrisk VW Golf. Det var den der kørte bedst af dem jeg havde råd til efter budgettet blev skruet lidt op. Nu er der rækkevidde på ca. 200 km så alle familie/vennebesøg og næsten alle fisketure kan klares med elbil. Glæder mig vildt til at slippe for S-toget.
Folk der peger med piber har altid ret

DSL

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #22636 Dato: Jun 22, 2021, 10:00:13 »
Tillykke med den - en e-golf kører rigtigt fint - den ville jeg også hellere have end en Leaf
Men mon ikke også budgettet blev fordoblet ;-)

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22637 Dato: Jun 22, 2021, 11:57:59 »
Tillykke med den - en e-golf kører rigtigt fint - den ville jeg også hellere have end en Leaf
Men mon ikke også budgettet blev fordoblet ;-)

Lige præcis, ligesom rækkevidden.

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #22638 Dato: Jun 22, 2021, 13:05:59 »
Tillykke med den.

Jeg har skulet i den retning, jeg er perfekt kandidat til en elbil med kun 15km på job og en til to ugentlige ture på ca 100km pr gang. Jeg kan bare ikke finde noget jeg gider køre i og med civic'en er det økonomisk selvmål at overhovedet overveje bilskifte, så ender  altid med at søge efter fjollede subaru på mobile.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22639 Dato: Jun 22, 2021, 13:27:27 »
Tillykke med den.

Jeg har skulet i den retning, jeg er perfekt kandidat til en elbil med kun 15km på job og en til to ugentlige ture på ca 100km pr gang. Jeg kan bare ikke finde noget jeg gider køre i og med civic'en er det økonomisk selvmål at overhovedet overveje bilskifte, så ender  altid med at søge efter fjollede subaru på mobile.

Tak. For mig er der et tungtvejende argument i form af gratis gadeparkering på Islands Brygge, det fik os skubbet ud i at elbil er noget for os. Jeg tror egentlig mange er elbilskandidater, men der dukker lige behovet for trailer eller bilferie op og så gør man som man plejer. For os er det også en del lettere når der står en dieselbil i indkørslen ved siden af ellerten.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #22640 Dato: Jun 22, 2021, 14:00:17 »
Tillykke med den.

Jeg tør næsten love at en E-Golf kører bedre end Civic'en........:-D

Undskyld (men den koster så også en "lille smule" mere)
En ræv af sølvpapir

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #22641 Dato: Jun 22, 2021, 16:26:52 »
Uden tvivl. Civic'en kører nu ellers ganske glimrende og langt bedre end pickupen nogensinde ville komme til uanset hvor mange penge jeg postede i den. Men den siger mig godtnok ikke en skid (det gør en e-golf heller ikke), så jeg spår jeg kører i noget andet næste år på det her tidspunkt. Ikke jeg skal tilbage i pickupen som en daily, det var ellers sjovt de 5 år der gik med det, men nu er det prøvet. Hva faen jeg så skal i ved jeg ikke endnu.

Vi har en bil nummer to i form af damens Forester XT, så vi er dækket ind når vi fx skal på camping lige om lidt, men det giver jo ikke mig noget i hverdagen. First world problems  :dft001:
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22642 Dato: Jul 01, 2021, 23:59:53 »
Den gamle grill kunne ikke mere, da der skulle laves mad tidligere på ugen, så det er blevet til en Napoleon Legend 485.

Glæder mig til at skulle indvie den i weekenden
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22643 Dato: Jul 02, 2021, 10:42:06 »
Jeg fik min e-Golf i går og som det ses er jeg nu fuldstændig anonym som en ninja på en tophemmelig mission. Det eneste der stikker af er den urimelige mængde ridser på fælgene som jeg fik med uden beregning.

Man ved bare at man er på vej mod de 50 når man er barnligt begejstret over en sølvgrå Golf, men det er jeg faktisk. Den kører en hel del bedre end jeg troede.

_:Kenni:_

• Datekeeper
  • Inderkredsen
  • *
  • Dybt useriøs 24/7-365 😎
    • Vis profil
« Svar #22644 Dato: Jul 02, 2021, 11:50:07 »
De fælge er fandme også grimme!  :011:
Fed Goller ellers  :004:
Passat Variant 2,0 TDi DSG

"Jeg siger ikke hun er en guldgraver, men hun roder ikke rundt med en neger der er gået i stykker"

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22645 Dato: Jul 02, 2021, 11:57:19 »
De fælge er fandme også grimme!  :011:
Fed Goller ellers  :004:

Ja, det er meget tydeligt at en praktikant formgav dem.

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22646 Dato: Jul 02, 2021, 12:52:30 »
Den gamle grill kunne ikke mere, da der skulle laves mad tidligere på ugen, så det er blevet til en Napoleon Legend 485.

Fedt tillykke med det nye gaskammer ... så fedt de er begyndt med sizzle zone... Det savner jeg på min.

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22647 Dato: Jul 02, 2021, 12:52:48 »
Jeg fik min e-Golf i går og som det ses er jeg nu fuldstændig anonym som en ninja på en tophemmelig mission. Det eneste der stikker af er den urimelige mængde ridser på fælgene som jeg fik med uden beregning.

Man ved bare at man er på vej mod de 50 når man er barnligt begejstret over en sølvgrå Golf, men det er jeg faktisk. Den kører en hel del bedre end jeg troede.
Flot vogn.. tillykke :)

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22648 Dato: Jul 02, 2021, 14:15:02 »

Fedt tillykke med det nye gaskammer ... så fedt de er begyndt med sizzle zone... Det savner jeg på min.
Mange tak. Sizzle zone var helt sikkert en vigtig ting, da jeg skulle vælge. Den høje cookboks er bestemt heller ikke af vejen
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

tomdk

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #22649 Dato: Jul 02, 2021, 16:05:28 »
Det er en rigtig fin bil sådan en egolf og den kører godt. Jeg kan godt forstå du er glad for den.