Forfatter Emne: Underskab til vaskemaskine/tumbler  (Læst 318 gange)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Underskab til vaskemaskine/tumbler
« Dato: Sep 17, 2021, 09:12:47 »
Howdy

I forbindelse med at vi pillefyret er skrottet, er der kommet en del plads fri i vores bryggers, som vi nu vil renovere.

Vi vil gerne have vaskemaskine og tumbler hævet, så de står på et underskab af en art, og ved siden af dem, en rækkes ens underskabe (normal køkkenbords højde).

Vi har fået et tilbud på 6x60 moduler, og 1x40 modul, hvor der også er et par skabe over vaskie maskine/tumbler. , som lyder på 26.000kr

Det skulle være fin kvalitet, men jeg synes 26K for sådan en række skabe virker som semi kradst. Er jeg pivet, eller er det dyrt?
En ræv af sølvpapir

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
Sv: Underskab til vaskemaskine/tumbler
« Svar #1 Dato: Sep 17, 2021, 09:50:01 »
Det afhænger lidt af hvor du har bestilt. Jeg renoverede vores vaskerum med ikea moduler:
1x 60cm højskab
1x 40cm højskab
1x 80cm skuffe modul
1x 80cm vaskeskab
1x 60cm højskab uden front til at bygge vaskemaskine & tørretumbler ind i.
1x 60cmx40cm til at bygge ovenpå vaskeskab.
Laminatbordplade plus vask & armatur
Og fronter til det hele.

Installerede det selv, lavede sokkel mv, det endte i 10k inden jeg var færdig. Formentlig lidt mere når jeg regner skruer, beslag, pyntelister mv med, det skulle flettes ind i et kælderrum fra 60'erne, så vægge og gulv er tosse skævt.
Hvis det skulle være samme moduler & fronter som vores køkken (JKE), ville det ende i ca 30k. Der har vi dog også valgt nogle lidt mere fancy løsninger og det løber altså hurtigt op.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Sep 17, 2021, 10:07:30 »
Der er dog den forskel, at et skab  hvor der skal kunne stå Mile vaskemaskine, og en tumbler på, er noget andet end et højskab man bygger en vaskemaskine ind i. Det modul alene, koster over halvdelen af beløbet. Det giver en form for mening, at et skab der skal kunne tåle +100kg, centrifugering m.m skal være en robust konstruktion.

Det her er et produkt som Tvis køkkener forhandler (som jeg har fået stor rabat på via en privat reseller)
En ræv af sølvpapir

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #3 Dato: Sep 17, 2021, 10:19:47 »

Det synes jeg så måske lyder lidt voldsomt.
Jeg byggede selv et modul i vores tidligere hus til det. Det var bare 2 stk 60cm skuffe moduler som jeg savede den øverste halvdel af og monterede en bordplade på samt skruede det hele fast til væggen. Det klarede fint den daglige vaskerutine de år vi boede der (vi havde små børn på det tidspunkt, så kørte temmeligt mange vaske igennem). Jeg er godt med på Tvis skal stille med nogle lidt andre garantier end når køber selv bikser noget sammen, men +10k alligevel for det modul?
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Sep 17, 2021, 11:42:35 »

Det synes jeg så måske lyder lidt voldsomt.
Jeg byggede selv et modul i vores tidligere hus til det. Det var bare 2 stk 60cm skuffe moduler som jeg savede den øverste halvdel af og monterede en bordplade på samt skruede det hele fast til væggen. Det klarede fint den daglige vaskerutine de år vi boede der (vi havde små børn på det tidspunkt, så kørte temmeligt mange vaske igennem). Jeg er godt med på Tvis skal stille med nogle lidt andre garantier end når køber selv bikser noget sammen, men +10k alligevel for det modul?

Ja som sagt synes jeg også det er blevet relativt mange penge
En ræv af sølvpapir

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Sep 17, 2021, 21:51:28 »
Køb nogle ikea kabinetter, skær nogle nye 12mm bagklædninger (gerne 2 eller flere skabe sammen på samme bagklædning og smid en bordplade på, så kan du centrifugere og holde gangbang samtidig uden problemer. 😊 så har du ihvertfald halveret budgettet.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Sep 17, 2021, 23:30:09 »
Vi har sådan en her, er det noget ala det du mener?

Beklager rodet ;)
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

Ulrich-307Hdi

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Sep 18, 2021, 07:51:53 »

Beklager rodet ;)

Detaljer tak, jeg skal lave noget der ligner 
Hygge Ulrich - Ex 307 HDi

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Sep 18, 2021, 09:05:36 »

Beklager rodet ;)

Præcis. Eventuelt gerne med et skab oven på vaskemaskinen også. Men det er ikke altafgørende
En ræv af sølvpapir

Castor

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #9 Dato: Sep 19, 2021, 19:07:33 »
Lavede noget tilsvarende ud af Ikea elementer i vores gamle hus. Eneste forskal var en bordplade under maskinerne også. Bordpladen fik et par vinkelbeslag som blev skruet fast i væggen - ingen problemer med centrifugering osv.

Skuffen var dog ikke høj nok til at de lidt større dunke med vaskemiddel kunne stå op.

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Sep 19, 2021, 20:08:29 »
Lige et tip..
Skru et stykke 3-5mm. fladjern i bordpladen/skuffe modulet, sådan at maskinmaskinens bagerste ben, er på indersiden af den.
Det vil forhindre, at maskinen hopper ned, en dag støddæmperen går død.
Det der kan ske, er at den trækker koblingen ud af væggen, eller ødelægger noget, så det giver vand.
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #11 Dato: Sep 20, 2021, 10:13:03 »
Beklager det lidt sene svar, jeg har ikke forfærdeligt meget info om den da de kom med huset, men jeg kan se at det er lavet af Svane Køkkenet
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)