Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 1346159 gange)

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #9060 Dato: Sep 03, 2020, 10:43:30 »
... at det er kommet bag på mig, hvor ubehageligt det er at gå med mundbind. Efter fire dage i Tyskland med mundbind på i al offentlig transport, på hoteller, på museer og i alle butikker kan man sidde i flyet på vej hjem og krydse både fingre og tæer for, at vi undgår at blive helt så vidtgående i Danmark. Vi har naturligvis fulgt reglerne til punkt og prikke dernede, men det er virkelig nederen. Ingen smil og ansigtsmimik mellem mennesker, besværet vejrtrækning og grobund for at slippe den indre opsynsmand løs over for ens medborgere. Jeg troede egentlig, at det ville være en ligegyldig detalje, men det er virkelig ikke rart.
Til gengæld har det øjensynligt ikke rigtigt nogen effekt.
Jeg er stadig på "better safe than sorry" holdet. Jeg tvivler på at det bliver værre af at have mundbind på

Misforstå mig ikke, jeg er på 'følg-reglerne-holdet'. Hvis der er påbud om mundbind, så kommer det på. Jeg har bare ikke rigtig prøvet det før, og det var sgu mere generende, end jeg troede, det ville være.

Med alt hvad vi har været igennem, så vælger jeg stadig at mene at vi skal gøre alt hvad der hjælper bare en lille smule, men jeg er enig i at det på ingen måde er behageligt med mundbind.

Jeg tror ikke at man skal underkende det psykologiske i brugen af mundbind, det giver lige en reminder om at der stadig er en virus derude og at vi smitter hinanden. Jeg kan mærke at jeg lige husker på afstand og håndvask igen når jeg ser et mundbind.
Folk der peger med piber har altid ret

Hasp

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9061 Dato: Sep 03, 2020, 10:53:41 »
... at det er kommet bag på mig, hvor ubehageligt det er at gå med mundbind. Efter fire dage i Tyskland med mundbind på i al offentlig transport, på hoteller, på museer og i alle butikker kan man sidde i flyet på vej hjem og krydse både fingre og tæer for, at vi undgår at blive helt så vidtgående i Danmark. Vi har naturligvis fulgt reglerne til punkt og prikke dernede, men det er virkelig nederen. Ingen smil og ansigtsmimik mellem mennesker, besværet vejrtrækning og grobund for at slippe den indre opsynsmand løs over for ens medborgere. Jeg troede egentlig, at det ville være en ligegyldig detalje, men det er virkelig ikke rart.
Til gengæld har det øjensynligt ikke rigtigt nogen effekt.
Jeg er stadig på "better safe than sorry" holdet. Jeg tvivler på at det bliver værre af at have mundbind på

Misforstå mig ikke, jeg er på 'følg-reglerne-holdet'. Hvis der er påbud om mundbind, så kommer det på. Jeg har bare ikke rigtig prøvet det før, og det var sgu mere generende, end jeg troede, det ville være.

Med alt hvad vi har været igennem, så vælger jeg stadig at mene at vi skal gøre alt hvad der hjælper bare en lille smule, men jeg er enig i at det på ingen måde er behageligt med mundbind.

Jeg tror ikke at man skal underkende det psykologiske i brugen af mundbind, det giver lige en reminder om at der stadig er en virus derude og at vi smitter hinanden. Jeg kan mærke at jeg lige husker på afstand og håndvask igen når jeg ser et mundbind.
Jeg har sådan en lille "Benny"-tang som kan låse kundevognene op uden brug af mønt. Da jeg i en lang periode var pissetræt af at bede folk bag mig inde i butikken om at holde afstand så klikkede jeg simpelthen bare en ekstra vogn fra og sikrede mig at holde den bag mig og en anden foran mig hele vejen igennem butikken. Det må have set helt åndsvagt ud og der faldt da også en enkelt kommentar om det nu virkelig også var nødvendigt, men det virkede faktisk.

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9062 Dato: Sep 04, 2020, 08:48:13 »
At opsigelsen til morgen var helt befriende og de sidste 14 dage kommer til at gå stærkt.

Fik underskrevet lærekontrakt om Ny mesterlære i tirsdags og har allerede modtaget uddannelsesplan i dag.

Så kan det godt blive 21/9.

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9063 Dato: Sep 06, 2020, 19:33:33 »
Da jeg scrollede ned på mit feed og så denne, tænkte jeg "nå der kommer en ny BMW". . .
Pænt meget i tråd med overskriften.
Der er blevet lånt lidt design.

Sendt fra min SM-G970F med Tapatalk

Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9064 Dato: Sep 07, 2020, 07:36:47 »
Da jeg scrollede ned på mit feed og så denne, tænkte jeg "nå der kommer en ny BMW". . .
Pænt meget i tråd med overskriften.

Ja, man kan åbenbart få en version af grillen, der får den til at ligne en BMW. Jeg ville også have taget fejl og undrer mig over, at de driller hinanden på den måde ... Det plejer at være forbeholdt kineserne.

https://bilmagasinet.dk/skoda/skoda-enyaq

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9065 Dato: Sep 08, 2020, 13:01:32 »
... at det er noget af en udfordring at være på udkig efter en hundehvalp. Det lader til, at der virkelig er rift om dem for tiden, og selv om vores tilløb til at få hund intet har med corona og karantæne at gøre, så virker det som om, at karantænetiden har gjort danskerne virkelig hvalpeskruk. Vi har faktisk haft planer om det længe og har talt om det i flere år, men nu løber vi godt nok ind i en heftig efterspørgsel. Specielt når man går efter respektable opdrættere med et godt ry og orden i tingene. Men nu har vi en aftale om at besøge en kennel i næste weekend, så der kan ske lidt fremdrift i projektet :)

Cosmus

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9066 Dato: Sep 08, 2020, 14:51:31 »
... at det er noget af en udfordring at være på udkig efter en hundehvalp. Det lader til, at der virkelig er rift om dem for tiden, og selv om vores tilløb til at få hund intet har med corona og karantæne at gøre, så virker det som om, at karantænetiden har gjort danskerne virkelig hvalpeskruk. Vi har faktisk haft planer om det længe og har talt om det i flere år, men nu løber vi godt nok ind i en heftig efterspørgsel. Specielt når man går efter respektable opdrættere med et godt ry og orden i tingene. Men nu har vi en aftale om at besøge en kennel i næste weekend, så der kan ske lidt fremdrift i projektet :)

Vores lille hund er lige blevet far, parret der havde moren var af med hvalpene inden for 14 dage uden at gøre noget. Som lille sideting havde de ikke opdaget at deres venners hund havde været på deres anden hund, så det blev til 12 hvalpe😂.. Så virker som om folk er helt vilde pt
Mvh. Lars Cosmus

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9067 Dato: Sep 08, 2020, 15:35:12 »
Vores lille hund er lige blevet far, parret der havde moren var af med hvalpene inden for 14 dage uden at gøre noget. Som lille sideting havde de ikke opdaget at deres venners hund havde været på deres anden hund, så det blev til 12 hvalpe😂.. Så virker som om folk er helt vilde pt

Ja, det skal jeg love for. Folk er helt vilde i varmen. Jeg troede måske, at det havde lagt sig lidt efter karatænedagene, men det har det åbenbart ikke.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #9068 Dato: Sep 08, 2020, 18:16:47 »
Det er surt at have solgt en bil for en måned siden, der nu har dødt differantiale (17000kr med moms).
Køber er ikke meget glad
En ræv af sølvpapir

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9069 Dato: Sep 08, 2020, 19:29:15 »
Der er mange glæder ved brugte biler... Sådan et differentiale giver vel ikke bare op?

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9070 Dato: Sep 08, 2020, 19:45:17 »
Nu har jeg siddet og kigget 3serie som en gal, og med mindre det er røverhistorier, så giver deres differentiale op hvis dækstørrelsen ikke passer, og umiddelbart blot ved uens slid, men det lyder næsten for utroligt, men jeg tør ikke tage chancen.

Kører sådan en GLK ikke fint med forhjulstræk :)

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9071 Dato: Sep 08, 2020, 21:18:10 »
Nu har jeg siddet og kigget 3serie som en gal, og med mindre det er røverhistorier, så giver deres differentiale op hvis dækstørrelsen ikke passer, og umiddelbart blot ved uens slid, men det lyder næsten for utroligt, men jeg tør ikke tage chancen.

Det lyder godt nok som en røver.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9072 Dato: Sep 08, 2020, 22:50:44 »

Det er kun Xdrive modellerne som ikke er glade for alt for forskellige rulleomkreds
Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9073 Dato: Sep 08, 2020, 23:23:52 »
Der er mange glæder ved brugte biler... Sådan et differentiale giver vel ikke bare op?

Hvordan mener du? Det er jo en sliddel i en relativt tung bil med +300hk. På et tidspunkt kan det ikke mere . Det er hurtigere end jeg havde forventet i en bil i den prisklasse dog
En ræv af sølvpapir

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #9074 Dato: Sep 08, 2020, 23:24:56 »

Jeg har ikke haft fornøjelsen af at køre med den mens den udviste symptomerne på problemet. Men hun siger den larmer fælt
En ræv af sølvpapir