Forfatter Emne: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)  (Læst 1346197 gange)

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: I øvrigt mener jeg... (Ny tråd)
« Svar #8805 Dato: Maj 15, 2020, 19:27:50 »
At ham her har hygget sig med hans miniput drone

https://www.youtube.com/watch?v=lI3gnD6hOuw
Wow. Det er fannerme fedt lavet.

Mega, de har lavet en bagom video:
https://youtu.be/SJCqRVjoJSI
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8806 Dato: Maj 16, 2020, 10:40:59 »
At afhentning af pakker nemt kan blive noget rod med alle de online køb vi gør.

Efterhånden køber vi så meget på nettet at det kan være svært at huske om man har fået hentet alle pakker.
Konen brokkede sig i går over at nogle fragtfirmaer ikke er konsekvente i deres pakke informationer, nogle sender både en sms og en mail når pakken er klar, men nogle gange giver de kun besked via feks. mail og så bliver det svært at holde styr på.
Personligt lader jeg altid smser være ulæste indtil jeg har hentet pakken, men det system virker jo kun hvis jeg får en sms når pakken er klar.

I går fik jeg en sms fra "TrackTrace" "Din pakke ligger stadig i pakkeshoppen, grundet nogle ubetalte gebyrer. Læs mere: forkortet link hvor jeg ikke kan se hvor jeg bliver sendt hen"
I dag modtager jeg den samme sms, det korte linke er ikke det samme som i går.

Jeg har aldrig tidligere modtaget sms fra denne afsender og jeg mindes ikke at jeg har uafhentet pakker.
På den anden side, så kan det jo godt tænkes at jeg har fået bestilt noget jeg ikke har brug for og derfor ikke kan huske jeg mangler :)

Jeg har ikke trykket på linket da jeg ikke kan se hvilke gebyrer jeg skal betale for at få udleveret en pakke, men der er ikke noget at sige til at folk får trykket på et link de ikke burde når man venter flere pakker om ugen, der ofte sendes med hver deres fragtfirma.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8807 Dato: Maj 16, 2020, 12:42:32 »
Hvis du er usikker på om det er scam eller ej. Så gå via fragtfirmaets hjemmeside, og ikke det direkte link.

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #8808 Dato: Maj 16, 2020, 14:31:58 »
Det er et ret velkendt scam nummer
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #8809 Dato: Maj 16, 2020, 15:05:22 »
Har vi en grohe pusher herinde? Jeg har en ordre på ca 15k som jeg lige så gerne vil kaste efter en herinde som en tilfældig net butik.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Cosmus

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8810 Dato: Maj 16, 2020, 22:31:28 »
Har vi en grohe pusher herinde? Jeg har en ordre på ca 15k som jeg lige så gerne vil kaste efter en herinde som en tilfældig net butik.

Rabatterne er ret voldsomme bare man er alm vvser hos feks ao.. Hvis du kender sån en?
Mvh. Lars Cosmus

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8811 Dato: Maj 16, 2020, 22:50:43 »
Hvis man nu får nogle penge fra en i familien som ikke er tæt som beskrevet her:

"Du kan i 2020 give op til 67.100 kr. i gave, uden at modtageren skal betale afgift, hvis modtageren er:

børn, stedbørn og deres børn, herunder adoptivbørn
forældre
stedforældre
bedsteforældre
en person, du har haft fælles bopæl med de sidste to år, fx din samlever
en person, du har haft fælles bopæl med i mindst to år, men som er kommet på plejehjem eller flyttet i ældrebolig
plejebørn, du har boet sammen med i en sammenhængende periode på mindst fem år, og hvor opholdet hos dig begyndte, inden plejebarnet fyldte 15 år, og højst en af plejebarnets biologiske forældre har haft fælles bopæl hos dig sammen med plejebarnet.
Hvis modtageren er svigerbørn, kan du i 2020 give op til 23.500 kr. i gave, uden at modtageren skal betale afgift. Man er kun svigerbarn i juridisk forstand, når parret er gift."

Er der så nogle som ved hvor mange penge man må få om året uden at skulle betale indkomstskat. Lad os sige fra en rig onkel :-)

NooL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8812 Dato: Maj 17, 2020, 01:38:41 »
Hvis man nu får nogle penge fra en i familien som ikke er tæt som beskrevet her:

"Du kan i 2020 give op til 67.100 kr. i gave, uden at modtageren skal betale afgift, hvis modtageren er:

børn, stedbørn og deres børn, herunder adoptivbørn
forældre
stedforældre
bedsteforældre
en person, du har haft fælles bopæl med de sidste to år, fx din samlever
en person, du har haft fælles bopæl med i mindst to år, men som er kommet på plejehjem eller flyttet i ældrebolig
plejebørn, du har boet sammen med i en sammenhængende periode på mindst fem år, og hvor opholdet hos dig begyndte, inden plejebarnet fyldte 15 år, og højst en af plejebarnets biologiske forældre har haft fælles bopæl hos dig sammen med plejebarnet.
Hvis modtageren er svigerbørn, kan du i 2020 give op til 23.500 kr. i gave, uden at modtageren skal betale afgift. Man er kun svigerbarn i juridisk forstand, når parret er gift."

Er der så nogle som ved hvor mange penge man må få om året uden at skulle betale indkomstskat. Lad os sige fra en rig onkel :-)

Gaver til andre end nær familie
Hvis modtageren af gaven ikke er nær familie (se listen herover), skal han eller hun betale almindelig indkomstskat af gaven.

og
 Almindelige gaver til jul, fødselsdag, barnedåb, konfirmation, bryllup, ved fratrædelse, jubilæer, lignende lejlighedsgaver og reklamegaver af beskeden værdi er skattefri.
Får du en gave, som er større, end hvad der almindeligvis er passende, skal du betale skat af den. Det gør du ved at skrive værdien af gaven på din årsopgørelse, rubrik 20. Der er ingen faste grænser for, hvad der en almindelig gave, og hvornår den bliver så stor, at du skal betale skat. Hvis du er i tvivl, kan du ringe til os på 72 22 18 18.

Mvh Kenneth

Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #8813 Dato: Maj 17, 2020, 13:20:15 »

Rabatterne er ret voldsomme bare man er alm vvser hos feks ao.. Hvis du kender sån en?
Jeg prøver lige at rende det forbi vores vvs'er og hører ham. Tak for info.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8814 Dato: Maj 18, 2020, 22:10:01 »
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8815 Dato: Maj 19, 2020, 05:27:42 »
At ham her selv ved hvad det er han sælger 😂 GEJLERVOGN

https://www.facebook.com/groups/210093835803863/permalink/2108637635949464/?sale_post_id=2108637635949464

Tony bonde, den klare han: “skade på bagkofanger, klargjort til rep.” Det betyder vel bare at den er skadet :-)

Henrik S.

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8816 Dato: Maj 19, 2020, 08:34:24 »

https://www.facebook.com/groups/210093835803863/permalink/2108637635949464/?sale_post_id=2108637635949464

Tony bonde, den klare han: “skade på bagkofanger, klargjort til rep.” Det betyder vel bare at den er skadet :-)

... og det helt store anlæg er bare plug and play  :57:

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8817 Dato: Maj 19, 2020, 09:58:10 »

... og det helt store anlæg er bare plug and play  :57:

Så der er store huller efter et stort anlæg :-)

ThomasWM

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #8818 Dato: Maj 21, 2020, 20:06:31 »
.. at man måske skal lære at høre efter kloge folk! En god vens afdøde far sagde: "Prøv aldrig en bil du ikke har råd til"
Jeg skulle lige hente en disk i kælderen, min makkers BMW X5 4.0d holdte bagerst i køen...
Jeg kan godt gå hen og vænne mig til 300+ dieselhypper..!

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #8819 Dato: Maj 21, 2020, 21:24:41 »
.. at man måske skal lære at høre efter kloge folk! En god vens afdøde far sagde: "Prøv aldrig en bil du ikke har råd til"
Jeg skulle lige hente en disk i kælderen, min makkers BMW X5 4.0d holdte bagerst i køen...
Jeg kan godt gå hen og vænne mig til 300+ dieselhypper..!
Bare rolig, du har nu ødelagt alt tænkeligt nattesøvn det næste stykke tid. I sådan en situation er der kun ét at gøre, køb dig en

Sendt fra min moto g(8) plus med Tapatalk