Blandede bolcher > Foto

Nyt kamera?

(1/3) > >>

gti for rally:
jeg er ved at blive, skal vi sige, en smule forvirret...

Jeg har lige solgt mit Canon M50 da jeg ikke kunne leve uden OVF, EVF gør det ikke for mig.

Nyt skal købes, og jeg har kikket på 77D, 80D og 7D mk2 og jeg bliver faktisk ikke klogere synes jeg. Og så har jeg fundet et 6D mk2 som er næsten samme pris som 7'eren????

Jeg tager næsten udelukkende naturbilleder, fugle og vildt, og en sjælden gang lidt rally.

Med prisen i mente, hvad ville i vælge?(og det skal være Canon da alle mine glas er til det)

John Sahl:
Matcher dine objektiver til 6D2 (full-frame)? Jeg skiftede fra 7D til 5D3 og fandt hurtigt ud af at jeg savnede rækkevidde fra mit 70-200 og det var ikke nok/optimalt med extender. Jeg endte med at opgradere til det nye Canon EF 100-400 f/4.5-5.6 L IS USM II og det sidder nu på kameraet i tæt på 99% af tiden.

Jeg skyder noget af det samme som dig, så en forholdsvis ens situation.

Hvis dine objektiver matcher, så ville jeg vælge 6D2..

gti for rally:
jeg har en 70-300 L som jo passer på både FF og aps-c og tænker at en 1.4 TC skal på den, men jeg misser jo crop-faktoren ved 6'eren ifht. de andre

John Sahl:
Ja, det var netop crop-faktoren jeg tænkte mest på. Jeg brugte også en x1.4'er og den ryger da også på mit 100-400 ind i mellem :-)

Tværp:
Helt klart 6D2, ud fra dem du nævner. 7D2 er super til rally/fugle, men hvis det ikke er dit primære behov, så ville jeg vælge 6D2 anyday... :-)

Især når du har et 70-300L er det oplagt at gå FF.

Jeg har lige solgt alt mit Canon-grej og købt Sony. Så må vi se, om jeg kommer til at savne OVF... ;-)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version