Teknikfora > Dæk, fælge og undervogn

Bremser til klubrally

(1/5) > >>

steffeen:
Hej Hi Speed
Jeg skal til at køre klubrally i min Saxo VTS 1,6 og pt. kører den med standard bremser,
Umiddelbart bremser den fint men jeg synes hurtigt den kan mangle lidt kraft på tørvej så jeg overvejer at opgradere bremserne.

Jeg har fået tilbud af rallyshop og de andre butikker i Danmark på omkring 2-3000 for gasrillede skiver og Ferodo DS2500/Performance til foran/bagpå.

Jeg ville lige stikke en føler ud her om der er nogle der kender nogle alternativer der er lidt billigere? Det er somsagt kun klubrally klasse 1 og derfor ikke noget jeg vil investere en million i,

Nogen der har erfaringer med et billigere bremse setup der er bedre end standard?

Mvh
Steffen

Tonyax på blærbar:
havde bremse kalibre fra en 306 xsi på min AX GTIer(samme forbremser som en saxo/106 247mm ventileret), så den gik fra 247mm til 266mm. Det hjalp gevaldigt. og var mere eller mindre plug and play. mener jeg måtte slibe lidt i kanten af åget for det passede.

Flemming 405 SRi:
Der var engang, EBC var i vælten. Dem ku du måske kigge på.

Jeg havde deres Green Stuff-klodser på min 405er med standard 266 mm ventilerede skiver. Ingen riller og dupper der. De bed som standardklodser kolde og tog mere fat varme.

De lavede også en Red og en Yellow Stuff til mere krævende brug. De skulle svjh varmes mere op for at virke.

Sendt fra min GT-S7710 med Tapatalk

sirhiss:
Jeg kørte banerace i mine lidt yngre dage i en Golf GTI og der kørte jeg med standard størrelse bremser og EBC yellow stuff klodser, det virkede fint. Husk også noget frisk bremsevæske der kan holde til noget varme. Vil tro et sæt klodser koster ca 800-1000 til din bil. Lav evt. luft køling med en slange fra forkofangeren, det hjælper en del til at holde temp. nede.

Preben Kærsgaard:
Jeg har kørt med Brembo skriver, med OMP "RoadAndTrack" klodser på. Først på min 306 HDi, og satte det også på min 406 HDi. (Og det kommer også på min 508, hvis det kan skaffes til det den)
Nu kører jeg ikke bane, men Gunnar Aaskov skulle have kørt bane kørsel med det setup.. (Og der var hvis også noget med en Marck306Gti, kender oppe fra Helsingør området, der kørte med det setup)
Men det har kunne klare nogle tæsk, og når de ikke fik det har de holdt i mange km. Som der bliver nævnt ovenfor, så husk en god bremse væske. Man bliver let fugtig mellem ballerne, når pedallen pludselig går i bund.. Og især når det er den pedal som skulle få farten ned.. :-)

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version