Forfatter Emne: Chiptunning af 307 2,0  (Læst 10902 gange)

Tværp

  • aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 21447
  • Karma: +2/-0
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #15 Dato: Dec 06, 2015, 15:12:55 »

Nu er jeg ikke lige en haj til det der rullefelts halløj

Men alligevel bed jeg mærke i attesten hvorfor er luft trykket kun på 950 mb alle de attester jeg har fået lavet har været på 1000 og lidt over aldrig under går ud fra det er det atmosfæriske luft tryk eller hvordan

Så lavt et lufttryk har vi ikke haft siden 2007. Så vi skal lidt op i højderne for at finde så lavt et lufttryk. Den må være målt i Sverige, Norge eller Tyskland. For herhjemme har vi ikke 4-500 meter høje bjerge med rullefelter på... :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Nimix

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 1738
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #16 Dato: Dec 06, 2015, 16:19:29 »
Jeg har en måling hvor der står 1017mb, 15c og 26% luftfugtighed - på en varm eftermiddag under åben himmel
Hvor meget har det at sige på slut resultatet?

holm 83

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 4725
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #17 Dato: Dec 06, 2015, 17:11:39 »
Ja det er jo ikke til og sige  men normalt vel jeg ikke mene det er
2003 ts6 stcar decat gevind og 18" hjul

please

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6708
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #18 Dato: Dec 06, 2015, 20:02:19 »
man kan sige at så længe tallene er ens på udskrifter før/efter så er forøgelsen vel reel nok, uanfægtet om den så er helt korrekt placeret i skalaen.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

holm 83

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 4725
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #19 Dato: Dec 06, 2015, 20:20:31 »
Kan man gå ind og ændre i det efter 1 rulning ???så kan man jo sagtens snyde med det hvis det overhoved har noget og sige ren effekt mæssig

2003 ts6 stcar decat gevind og 18" hjul

allankj19

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #20 Dato: Dec 08, 2015, 23:41:08 »
Seneste svar fra WD da jeg henviste dem til denne tråd:

Hej Allan, jeg skal ikke kommentere på hvad andre skriver i et forum - jeg ved hvad vi lavede den dag .... Om det var en 140 HK, kan jeg ikke se i dag - bilen stod ved en forhandler uden plader på. Det er Rune / WD der laver alle filerne - han er blandt de bedste herhjemme - men i et forum som det du linker til, er der mange meninger og sådan er det.... Du kan prøve os - og kan vi ikke ramme de lovede hk, tager vi ikke penge for arbejdet..... Bh

Lyder da som en fin service.

Nimix

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 1738
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #21 Dato: Dec 09, 2015, 00:52:53 »
Hvis de står inde for den udtalelse, så ville jeg ikke have et problem med at tage en tur forbi

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20887
  • Karma: +55/-1
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #22 Dato: Dec 09, 2015, 00:59:45 »
Jeg er ikke ude på at nedgøre deres arbejde, slet ikke, for jeg ved INTET om de motorer, men det kunne være sjovt at se en før/efter måling på et felt som ikke er deres.

Tværp

  • aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 21447
  • Karma: +2/-0
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #23 Dato: Dec 09, 2015, 07:18:57 »
Jeg er ikke ude på at nedgøre deres arbejde, slet ikke, for jeg ved INTET om de motorer, men det kunne være sjovt at se en før/efter måling på et felt som ikke er deres.

Jeg vil bestemt heller ikke nedgøre andres arbejde - men det virker bare ikke seriøst for mig. Nu skriver de åbenlyst, at de faktisk ikke helt ved, hvilken motor der er tale om.
Det virker pænt defekt, at man ikke ved hvilken motor man har chippet, når man lægger en måling op.

Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

Tværp

  • aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 21447
  • Karma: +2/-0
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #24 Dato: Dec 09, 2015, 07:25:01 »
http://wdtuning.dk/

Det er svært at blive klogere på deres hjemmeside... Men - de har da været i branchen et års tid, kan jeg se.
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

allankj19

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 8
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #25 Dato: Dec 09, 2015, 09:11:21 »
Må vel forbi dem en tur til sommer og så prøve det. Så tager jeg den en tur på felt hos en anden efterfølgende.

holm 83

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 4725
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #26 Dato: Dec 11, 2015, 15:37:28 »
Hvad nytte det man kan jo uden problemer snyde med effekt på et rullefelt  enten med justering af bremsen eller ved som dem og Juste på kalibrerings tallene til deres fordel
2003 ts6 stcar decat gevind og 18" hjul

Tværp

  • aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 21447
  • Karma: +2/-0
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #27 Dato: Dec 11, 2015, 16:21:47 »
Det giver ca. 10% mere effekt, at ændre til 950 mb frem for 1.000 mb. Testet på et "godkendt" rullefelt i det nordjyske.

Så hvis andre får 150 heste ud af motoren og vi lægger 10% til i snyd, rammer vi 165 heste... Det ser jo flot ud på en måling, men giver jo ikke mere effekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

John Sahl

  • Administrator
  • Inderkredsen
  • *****
  • Indlæg: 20887
  • Karma: +55/-1
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #28 Dato: Dec 11, 2015, 16:24:30 »
Jeg har set det i praksis på et felt meget tæt på Odense. Kunden beklagede sig over tallet, og de "opdagede en fejl" hvorefter kunden fik det forventede tal. Bare dumt at gøre overfor nogen der ved bare en lille smule om tingene.

Claus M

  • Campingministeren
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 10274
  • Karma: +0/-1
    • Vis profil
Sv: Chiptunning af 307 2,0
« Svar #29 Dato: Jan 21, 2016, 08:11:54 »
I Yokohama Cup hvor motorstyringen var fri, der fik en 2,0 EW10 RFN (altså uden variable ventiler) ca. 155 hk. Det må være det mest optimale man kan forvente at opnå på den motor, uden at lave noget mekanisk om.

Den nyere RJF-udgave med variable ventiler fik 10-12 hk mere. Så hvis det er en nyere udgave af motoren, så er det ikke urimeligt at påstå en ydelse på 165 hk.

Det hører med til historien, at det var motorer som blev kælet for, indenfor reglementet. Tolerancer er perfekte og i det omgang det er tilladt bliver komponenter afvejet og balanceret. Det gav et pænt momentforløb og vel også de sidste 3-5 hk.

Hvis nogen lover over 160 hk på den oprindelige og uændrede EW10 RFN motor, så er de fulde af løgn. Hvis rullefelts målingen dokumenterer påstanden, så er der fiflet med målingen - som f.eks. At angive alt for lavt lufttryk, som får målingen til at kompensere for et effekttab - og derfor viser for meget.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Mvh Claus Møller

... gået totalt morfar på gadebilen. Og kører endda med campingvogn.