Forfatter Emne: Budget lege/trackday racer. (306GTI)  (Læst 10754 gange)

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Budget lege/trackday racer. (306GTI)
« Dato: Jul 08, 2015, 13:03:26 »
Har lige hentet sådan en svend her i går aftes. Har pt. ikke ret meget info, men sidder på jobbet og der er lidt ferie stille, så kan man jo ligeså godt få tiden til at gå lidt med noget andet.

Planen er at, til hverdag har jeg min diesel kør-langt-på-literen-bil og så vil jeg have denne som sjov-og-spass-bil. Bilen har kørt lidt over 300.000, men motor er udskiftet med en der har gået ca. 185.

Planen:
Bilen står pt. uden syn, så det er step 1. Der skal efterses lidt bremser og sårn. Så hvis jeg kan få den synet, så har jeg en billig bil på gaden.

Den skal benyttes på gaden, så der skal plader på, men samme tid vil jeg gerne bruge den til trackdays og sådan.  Derfor ender det nok med den bliver godt strippet ned og evt. lidt andet undervogn og dæk osv.

Planen er et løbende budget, men det hele holdes på low-budget, så ikke noget vild gearkasse osv. Bare det nødvendige til at få det sjovt :)

More to come...

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Re: Budget lege/trackday racer. (306GTI)
« Svar #1 Dato: Jul 08, 2015, 17:18:24 »
Tag et kig på tråden om niws/Sørens 306gti for lidt inspiration.

Og tillykke med den,
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Jul 08, 2015, 18:39:09 »
Citat fra: "Peter106xs"
Tag et kig på tråden om niws/Sørens 306gti for lidt inspiration.

Og tillykke med den,

Han har (Søren) givet mig meget inspiration. Han er en af mine gode venner og sådan set grunden til det blev en 306 gti ;-)

Tak!

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Jul 14, 2015, 10:24:48 »
Søger et sæt 4-stemplet Brembo kaliber fra 406 coupe, hvis nogle ligger inde med sådan et sæt. (Edit: Ikke mere)

Lykkefalck

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Jul 14, 2015, 12:10:47 »
Motorsporten.dk køb og salg, har nogle gsnge set dem der:)

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Jul 14, 2015, 15:00:04 »
Mange taler højt og flot om Ferodo Racing DS2500 bremseklodser som en opgradering i stedet for, på standard skiver og kalibere.

Nogle her der har testet dem? Lyder meget lovende, lige hvad jeg kan læse mig frem til.

Consulten

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Jul 14, 2015, 16:10:12 »
Jeg har dem på min BMW 130i i stedet for standard klodser. De er bare super! Men de skal køres til på rigtig måde (heat cycle)!
Lars Henrik

2006 BMW E87 130i M-sport "mit alles drum und dran". Se bilen hér
"Duct tape is like the Force. It has light side and a dark side, and it holds the universe together"
Banekørsel]http://www.trackdayklubben.dk[/url]

Tidl.: AR 156 2,4 JTDm 20V - PUG 407 1,6 HDI, 406 2,0 HDI, 306 XSI - Citroën Xantia 16V - Ford Sierra XR4i

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Jul 15, 2015, 08:58:32 »
Tror jeg prøver at gå den vej istedet for brembo, da mange på nettet klager over støj/piven fra de brembo 4-stemplet

I går begyndte jeg så at kigge lidt på at få den gjort klar til syn. Nye bremseskiver, håndbremsekabler, samt 2 nye medløberhjul og generatorrem bestilt og et sæt nye forpærer. Der sad sådan nogle "flotte" blå pærer i - ud med dem. Medløberhjulene lød farlige og som om de kunne eksplodere anytime, så de bliver også lige skiftet.

Afventer pris på de bremseklodser fra england.

Tværp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
« Svar #8 Dato: Jul 15, 2015, 11:08:43 »
Jeg har også kun gode erfaringer med DS2500... De gør det sq godt - og falder ikke fra hinanden som f.eks. EBC Green Stuff.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Toyota Yaris 1,4 D-4D 2005, VW Move Up! 2016, BMW Z3 2.8 1998

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #9 Dato: Jul 15, 2015, 19:25:10 »
Citat fra: "Martin Utzon Terp"
Jeg har også kun gode erfaringer med DS2500... De gør det sq godt - og falder ikke fra hinanden som f.eks. EBC Green Stuff.

Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg havde et sæt der smed belægningen ned af langsiden på Padborg. Der var en anden fra subaruklubben der oplevede det samme kort tid efter, så det kan være et dårligt batch vi begge havde ramt.
Bortset fra det er de fine, men standard skiverne på en subaru kan ikke klare dem, de slår sig efter en trackday. De duppede og rillede skiver fra EBC var til gengæld fine til dem, de fik ret mange stryg og blev først pillet af, da der ikke var nok materiale til at klare syn. Det er selvfølgelig svært at sammenligne standard skiverne på tværs af mærker, så det er bare at prøve med dem først. Hvis de begynder at ruske ved du hvorfor :)
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, 3x Subaru MV Pickup & Subaru Forester XT, Ex: Suzuki Swift, Volvo V50 1.6D, Subaru Legacy Turbo, Subaru Impreza GT+, Renault Clio Sport, Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #10 Dato: Jul 15, 2015, 22:54:45 »
Har købt et nyt sæt standard brembo, som der er nogle englændere der siger at det har de kørt med uden problemer også til track - så det prøver jeg lige først. Men ja, må se hvordan de klare sig mht. skiverne. Har fået en pris på front+bag klodser til omkring 2100kr. Det er alligevel ret peberet for et sæt bremseklodser - men flere fortæller at det er langt bedre end det 4-stemplet brembo upgrade, og det ender nok også med at blive billigere, da de kalibre heller ikke er helt billige og så kommer klodser/skiver osv. oveni også.

I dag fik jeg skiftet begge medløber hjule. De var pænt færdige. Remmen blev også lige skiftet på samme tid. Efter det hele blev samlet igen, viser det sig selvfølgelig at remmen render skæv på servopumpen og "hopper" derfor en tand. Tidligere ejer havde spændt den op/justeret den ind med skiver, istedet for de korrekte afstandsstykker og i bundmonteringen, var der hverken skiver eller afstandsbøsninger så den var trukket skæv - så det måtte også lige fixes. Så gik det meste af dagen med det. For at komme ordentlig til servopumpen pillede vi også indsugningen af, så kan jeg lige få fjernet den "lyddæmper" der sidder på og få sat en prop i istedet for.

SorenS2

• Newbie
  • *
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
« Svar #11 Dato: Jul 16, 2015, 22:40:24 »
Og nu mangler vi så en kølerblæser til den.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #12 Dato: Jul 16, 2015, 22:56:09 »
Yes...

Dagen i dag. Fik samlet indsugning osv igen. Ny pakning på en enkelt dyse, da den var dårlig. Nu vi havde det skilt ad, fik den også lige en ny termostat, da den også var sølle. Det viste sig så efterfølgende at kølerblæseren var defekt, så fronten måtte pilles af. Nu leder vi så efter sådan en fætter.

DS2500 klodser til front og bag, bestilt og på vej fra england.

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #13 Dato: Jul 19, 2015, 16:41:49 »
Nye skiver hele vejen rundt, nye håndbremsekabler og fjernelse af reservehjul+holder.

Kølerblæser er fundet, og er på vej med posten.

Fero

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #14 Dato: Jul 29, 2015, 21:49:54 »
Venter pt. STADIG på bremseklodser. Det er blevet markeret som "Dangerus goods" hos TNT - det stinker. Ingen ide om hvor lang til dét tager.

Imens er blæseren blevet fikset, samt der er trukket en ledning ind til en kontakt i kabinen, som kan manuelt sætte blæseren på fuld skrald, så der kan komme lidt nedkøling. Radio og højtalere pillet ud. Har ligeledes fjernet lidt lydisolering. Venter lige med den store tur mht. vægtreducering, ind til den har været til syn. Vi fandt også en kvittering på bilen fra da den var ny - lidt sjovt.

Den fik også lige en omgang motorrens og en olieskift.