Forfatter Emne: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil  (Læst 52689 gange)

Lasse - 206 GT

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 7381
  • Karma: +1/-1
    • Vis profil
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #135 Dato: Aug 23, 2015, 20:05:26 »
Citat fra: "SorenS2"
Så alle de historier med at 2 knaster laver 190 hk kan i godt glemme. :-)

Det passer da meget godt... på sjælland ;-)

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #136 Dato: Aug 23, 2015, 21:44:48 »
Skjern raceday i fredags.

[youtube:25uu4fbv]http://www.youtube.com/watch?v=-OLZsMBKGWY[/youtube:25uu4fbv]

Og lidt fra sidste år.

[youtube:25uu4fbv]http://www.youtube.com/watch?v=-0c2JIzrPZc[/youtube:25uu4fbv]
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #137 Dato: Aug 29, 2015, 20:51:05 »
[youtube:16uzssik]http://www.youtube.com/watch?v=rH2UHDu9jOA[/youtube:16uzssik]
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 811
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #138 Dato: Okt 16, 2015, 08:26:57 »
Hej Søren
Jeg er ved at undersøge noget om tragte og længder til mine spjældhuse og der faldt jeg over denne tabel. Tror du får minimum 5% mere effekt med en normal indsugningmanifold med tragte
 http://i18.servimg.com/u/f18/12/61/18/38/formes10.jpg
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk - 223nm
Sonett trackday projekt

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 811
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #139 Dato: Dec 14, 2015, 06:55:00 »
Hej Søren, kører du med standard dysser på din 306er og ved du hvor mange hk de standard kan klare??
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk - 223nm
Sonett trackday projekt

Brian ex-205 Rallye

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 8988
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.lbrt.dk
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #140 Dato: Dec 16, 2015, 08:40:42 »
Hej Søren, kører du med standard dysser på din 306er og ved du hvor mange hk de standard kan klare??

Jeg bruger dem i min Golf. Efter de oplysninger jeg har kunnet finde - og som passer meget godt med min effekt, etc., så ligger de og giver 265 cc/min ved 3 bar.
4 bar giver ca. 305 cc/min.

Mht. hvor langt det rækker, så kommer det an på en hel masse ting. Motorens effektivitet, hvor høj duty cycle man vil og kan køre med (afhænger bl.a. af omdrejninger, om man kører med høje omdrejninger i lang tid af gangen) osv. Typisk varierer det også lidt med om det er til trykladning eller på sug.
Men de fleste "regnemaskiner" på nettet siger at 4 stk. dyser på 265 cc/min rækker til ~190-200 hk på sug, ved 90% duty cycle.
De 305 cc/min skulle række til 220-230 hk under samme forudsætninger.

Problemet er effektiviteten af motoren - BSFC-tallet. Det rykker faktisk ret meget ved den teoretiske ydelse, så det er mere duty cycle på den pågældende motor man skal kigge på ultimativt. Men det er jo trial and error.

Et godt eksempel på dyser der rækker urealistisk langt, er i visse varianter af den 150 hk VAG 1.8T'er. Der er eksempler på at de laver 190-200 hk @ 4 bar benzintryk, på dyser som faktisk ikke burde række til meget mere end 160-170 hk. i følge tommelfingerreglerne. Men det er bare en motor der er god til at lave effekt nede på krumtappen med små mængder benzin.
Venligst Brian - ex-205 Rallye 1.9


Golf GTi 16V Grp. E til rally.

sirhiss

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 811
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #141 Dato: Dec 17, 2015, 20:22:43 »
Hej Brian

Mange tak for det fine svar, så tør jeg godt prøve, ville bare sikre mig at de ikke var alt for små. God dag
Sirhiss
Team Bundgas
208 HDI
BMW 320i e91
Peugeot 206 - MAXI - 213hk - 223nm
Sonett trackday projekt

pug75

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #142 Dato: Dec 21, 2015, 08:16:18 »
HEJ SØREN du har ikke prøvet med nogle knaster fra cat cams de skulle efter sigende være noget bedre end de maxikit.men maxikit er vel også kun inds.knast man får der.og kan heller ikke se den gode banan manifold der er på ;)  ..
når jeg laver min kammis i foråret kan vi sammenlige på felt ved dig da den skal have lavet ....inds. samt større gasspjæld manifold.knaster fra catcams og bananmanifold fra maniflow i uk..men med original styring hvis alt går vel.
har du målinger på topstykket mht flow før og efter ,så skulle man jo kunne regne ud ca hvor meget effekt det kan give ..er der lavet backcut på dine ventiler??syntes ikke det ser ud til det

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #143 Dato: Dec 21, 2015, 22:38:42 »
Der er Cat cams monteret. De vildeste uden der skal laves om på noget.
Ventiler er også lavet.
Jeg vil mene det kan blive ret besværligt at komme over 200 hk på sådan en motor her.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #144 Dato: Dec 21, 2015, 22:41:46 »
Er det den her i vil bruge?
Den ser sgu lidt sløj ud.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

pug75

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #145 Dato: Dec 22, 2015, 18:29:19 »
 ved du hvilken effekt din havde inden den blev lavet om med de knaster ..  har i justeret dem ind med måle ud på løfteren efter de er mont ..den manifold ser sløj ud i forhold til hvad.for der sidder på original er sløj dem jeg har set produseret ser næsten lige sådan ud men nu må vi se har også fundet en fra slovakiet der laver manifold til dem til 600 eu sent herop  firmaet heder a-m-a.sk ..
 jeg håber da på min 190 hk uden at toppen skal af.... min har 163 hk den er rullet i weekenden....michael

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #146 Dato: Dec 23, 2015, 22:55:08 »
Jeg har mit eget rullefelt.
Tror jeg har rullet den 15 gange inden knaster osv.
174 havde den før.
Så top, knast osv har givet 25 hk.
Så hvis du laver 190 er jeg imponeret.
Min har FFJ styring nu.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

pug75

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #147 Dato: Dec 24, 2015, 07:55:29 »
 ved godt du selv har felt .ved hvem du er fra vagcars ..nu må vi se der bliver monteret stører gasspjæld og pelendium (hvis det er nødvendigt) toppen bliver flowmålt med indsugning/gasspjæld på for at se hvor problemet opstår... gider nemlig ikke få lavet top hvis det ikke det giver det det store.og god jul

SteffenJ106GTI

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 1279
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #148 Dato: Dec 24, 2015, 09:36:09 »
Min gamle gav 186,7 HK med maxi knast efter knast justering hos Jørgen Nielsen i Vester Torsted :-)
Først blev den bare monteret på mærkerne. Der tabte den 4 HK  :o
Alfa Romeo 33 QV 1,7 16V
Alfa Romeo 33 TI 1,5
Alfa Romeo Alfasud Sprint Zender 1,7
Alfa Romeo 156 SW RST 1,9 16V JTD

pug75

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 6
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #149 Dato: Dec 24, 2015, 13:40:06 »
i min verden er det ikke  grill effekten(den man snakker på grillen) jeg går efter..men den reelle effekforøgelse fra måling std  til knaster og det andet bliver lavet.men tingende bliver lavet lidt ad gangen. så der bliver ikke skiftet i vildskab men kun det der skal til for at jeg er tilfreds ...