Forfatter Emne: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil  (Læst 52689 gange)

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #120 Dato: Jun 06, 2015, 17:36:17 »
Nå.
Har slebet ventiler til.
Men det ser sgu da lidt sært ud med ventilstamme tætningen.

Den har jo dobbelte fjedre og den lille fjeder hviler bare på kanten af pakningens krop.

Fandt et billede af en anden udgave på nettet. Ser ud til at passe bedre. (Nederst).

Nogen der har lavet dette før?
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #121 Dato: Jun 06, 2015, 17:43:17 »
Bortset fra det gik slibningen godt.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

Jeppe, 205 GTI

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 1108
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #122 Dato: Jun 06, 2015, 20:06:45 »
Citat fra: "SorenS2"
Nå.
Har slebet ventiler til.
Men det ser sgu da lidt sært ud med ventilstamme tætningen.

Den har jo dobbelte fjedre og den lille fjeder hviler bare på kanten af pakningens krop.

Fandt et billede af en anden udgave på nettet. Ser ud til at passe bedre. (Nederst).

Nogen der har lavet dette før?
Dengang jeg renoverede en XU10J4RS, var det den nederste type ventilstammepakninger (grønne). Både dem der sad i, og de nye jeg satte i. De andre har jeg ikke set før.
Mvh. Jeppe

**********
Nu med Opel Astra GTC 1.9 cdti og Citroën C5 1,8 16V Weekend, årg. 2002. Tidligere Peugeot 206 HDI, 3-hjulet invalide-scooter :-D

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #123 Dato: Jun 07, 2015, 00:38:23 »
Tak. Det var nemli ikke mig der skilte toppen ad så ved ikke hvilke der sad i.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #124 Dato: Jun 07, 2015, 15:04:32 »
Så fik jeg indsugningen samlet.
Nu skal den matches med topstykket.
Som det ses er portningen i toppen nu større end indsugningen.

Nogen forslag til hvordan det nemmest mærkes op?
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

Peter106xs

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6471
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #125 Dato: Jun 07, 2015, 17:00:10 »
Kobberpasta på topstykket, så kan du se hvor meget der skal væk.
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #126 Dato: Jun 07, 2015, 18:00:47 »
Citat fra: "Peter106xs"
Kobberpasta på topstykket, så kan du se hvor meget der skal væk.

Et af de tricks jeg tit bruger og så kommer jeg ikke i tanke om det her.
Flot Søren
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

Nimix

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 1738
  • Karma: +1/-0
    • Vis profil
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #127 Dato: Jun 07, 2015, 18:37:58 »
Jeg stod med snotten begravet i det topstykke, det er sgu et seriøst stykke håndværk der er blevet brugt

Peter106xs

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6471
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #128 Dato: Jun 07, 2015, 20:39:00 »
Citat fra: "SorenS2"
Citat fra: "Peter106xs"
Kobberpasta på topstykket, så kan du se hvor meget der skal væk.

Et af de tricks jeg tit bruger og så kommer jeg ikke i tanke om det her.
Flot Søren

;-)
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #129 Dato: Jun 10, 2015, 00:17:42 »
FTZ havde leveret forkert slibesæt.
Typisk.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #130 Dato: Jul 29, 2015, 22:21:59 »
Så spinder Puggen med Fartstrup ECU.


https://www.youtube.com/watch?v=F7ZLlYh-cHQ
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

JerrilD

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 9842
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #131 Dato: Jul 31, 2015, 00:29:54 »
Lyder jo sund nok  :icon_thumleft:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
Suzuki SV1000N V2 Power AKA The Black Beast <----- SOLGT :(

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #132 Dato: Aug 22, 2015, 21:42:27 »
Tid til update:

Fartstrup ECUen er nu kørt ind.

187 hk med OEM udstødning.

191 hk med denne 2.5" rustfrie.

På trods af den MASSIVE Magnaflow potte bagerst larmer den stadig en smule for meget til min smag så den får en 2" dB killer i afgangen.

Tumperne der har monteret det lette svinghjul (Var lavet da jeg købte bilen) har ikke mærket toppunkt op så det måtte vi lige selv gøre. (Måleur osv.)
Dette er vigtigt for FFJ styringen så den ved hvor vi er.

Luftfiltret var også for lille så efter montering af et større og den sidste justering endte vi sgu på 200 hk.

Så alle de historier med at 2 knaster laver 190 hk kan i godt glemme. :-)
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #133 Dato: Aug 22, 2015, 21:45:43 »
Her målingen før portning/knaster vs efter.

Det er ikke meget der hentes før alt er lavet om.
Løg mærke til at under 5000 er der faktisk mindre power pga knaster og modificeret indsugning.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.

SorenS2

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 729
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.fredslunds.dk
Re: 306 GTI PH3 Gade/Trackdaybil
« Svar #134 Dato: Aug 23, 2015, 19:09:42 »
Så er der monteret turbo i udstødningen.
http://www.fredslunds.dk" onclick="window.open(this.href);return false;
Chiptuning.nu forhandler.

Eget rullefelt.