Hi-Speed.dk

Teknikfora => Tuning, Styling og ICE => Emne startet af: allankj19 efter Nov 25, 2015, 10:53:15

Titel: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: allankj19 efter Nov 25, 2015, 10:53:15
Hejsa.

Nogen der har set denne ??? Det lyder vildt og tror da at det skal prøves


https://www.facebook.com/permalink.php?story_fbid=846884542090940&id=818491571596904

Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: allankj19 efter Nov 25, 2015, 10:53:52
168,2 hk på en 2,0'er
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: SorenS2 efter Nov 29, 2015, 20:57:14
Ikke noget jeg har hørt om før på den model.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Nov 30, 2015, 10:24:30
Stortset alle andre tuner lover lige over eller  under 150 hk så lyder meget underligt de han hive 20 extra ud af den uden andre Mods 
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Nov 30, 2015, 10:25:53
Vel tror det er en 143 hk ew10a motor den nyer som ligger i 307 fra 06 den med variabel indsugnings knast
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: allankj19 efter Dec 05, 2015, 22:33:19
Har fået dette svar fra WD Tuning

Hej Allan, husk at denne motor også findes som 160 HK - begrænsningen er bla i spjældhuset - og luftfilteret har intet at sige !

Spjældet åbner ikke fuldt op med originale  indstillinger - du skal intet skifte ! Det er det samme på eks M3 / M5 - her er der også gemt en del hvis du optimerer inds.

Det er sådan fabrikkerne normalt begrænser suge biler
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 06, 2015, 09:36:46
Den findes ikke med 160 hk fra fabrikken

En 2,0 er en ew10 den ned 160 er en ew12 altså en 2,2

De aner hvis  ikke hvad de snakker om
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 06, 2015, 09:43:54
En307 cap findes med en 178 hk 2,0 suge motor samme kværn som i en 206 rc men den motor har intet med en 136-138 hk motor og gøre  den har orginal bananmanifold stor alu indsugnings manifold større gas spjæld og variabel indsugnings knast også har den større ventiler også.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Tværp efter Dec 06, 2015, 10:16:07

Den findes ikke med 160 hk fra fabrikken

En 2,0 er en ew10 den ned 160 er en ew12 altså en 2,2

De aner hvis  ikke hvad de snakker om

Det er ren fusk med målingerne, hvis de kan hente 168 heste ud af den kværn. Peugeot selv havde svært ved at finde alle 180 heste i en 2,0'er på RC-modellen - og det var ned en del mods.

Pænt useriøst svar fra WD.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 06, 2015, 10:35:26
Martin har skrevet til dem i det link de fatter minus  vel æde min gamle har på det er en ew10a eller sjællandske heste
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: please efter Dec 06, 2015, 10:36:58
jeg har tidligere hørt folk sige at WD har Udtalt sig om ting de tydeligvis ikke aner en skid om. relativ useriøs forretnings politik haha
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 06, 2015, 10:42:49
Har bedt om et reg nummer på den bil også stoppede de med og skrive så venter spændt
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Lasse - 206 GT efter Dec 06, 2015, 12:35:55
Har bedt om et reg nummer på den bil også stoppede de med og skrive så venter spændt

Jeg ville blive lidt negativ hvis min tuner udleverede mit reg. nr. når en tilfældig spurgte efter det. Så lige den del forstår jeg godt at de ikke svare på. Men ja, det bliver da spændende at høre hvordan de kommer der op.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 06, 2015, 12:44:43
De skrev den var uden plader og fair nok de ikke vel udlevere  nr pladen  syntes bare det lyder som fantasi målinger foruden skrev de i starten det var en helt standart bil og senere kunne de ikke svare på om den var knastet men lyder sådan eller af det er en ew10a  med variabel knast på indsugningen

Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 06, 2015, 13:33:51
Nu er jeg ikke lige en haj til det der rullefelts halløj

Men alligevel bed jeg mærke i attesten hvorfor er luft trykket kun på 950 mb alle de attester jeg har fået lavet har været på 1000 og lidt over aldrig under går ud fra det er det atmosfæriske luft tryk eller hvordan
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Tværp efter Dec 06, 2015, 15:12:55

Nu er jeg ikke lige en haj til det der rullefelts halløj

Men alligevel bed jeg mærke i attesten hvorfor er luft trykket kun på 950 mb alle de attester jeg har fået lavet har været på 1000 og lidt over aldrig under går ud fra det er det atmosfæriske luft tryk eller hvordan

Så lavt et lufttryk har vi ikke haft siden 2007. Så vi skal lidt op i højderne for at finde så lavt et lufttryk. Den må være målt i Sverige, Norge eller Tyskland. For herhjemme har vi ikke 4-500 meter høje bjerge med rullefelter på... :D


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Nimix efter Dec 06, 2015, 16:19:29
Jeg har en måling hvor der står 1017mb, 15c og 26% luftfugtighed - på en varm eftermiddag under åben himmel
Hvor meget har det at sige på slut resultatet?
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 06, 2015, 17:11:39
Ja det er jo ikke til og sige  men normalt vel jeg ikke mene det er
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: please efter Dec 06, 2015, 20:02:19
man kan sige at så længe tallene er ens på udskrifter før/efter så er forøgelsen vel reel nok, uanfægtet om den så er helt korrekt placeret i skalaen.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 06, 2015, 20:20:31
Kan man gå ind og ændre i det efter 1 rulning ???så kan man jo sagtens snyde med det hvis det overhoved har noget og sige ren effekt mæssig

Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: allankj19 efter Dec 08, 2015, 23:41:08
Seneste svar fra WD da jeg henviste dem til denne tråd:

Hej Allan, jeg skal ikke kommentere på hvad andre skriver i et forum - jeg ved hvad vi lavede den dag .... Om det var en 140 HK, kan jeg ikke se i dag - bilen stod ved en forhandler uden plader på. Det er Rune / WD der laver alle filerne - han er blandt de bedste herhjemme - men i et forum som det du linker til, er der mange meninger og sådan er det.... Du kan prøve os - og kan vi ikke ramme de lovede hk, tager vi ikke penge for arbejdet..... Bh

Lyder da som en fin service.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Nimix efter Dec 09, 2015, 00:52:53
Hvis de står inde for den udtalelse, så ville jeg ikke have et problem med at tage en tur forbi
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: John Sahl efter Dec 09, 2015, 00:59:45
Jeg er ikke ude på at nedgøre deres arbejde, slet ikke, for jeg ved INTET om de motorer, men det kunne være sjovt at se en før/efter måling på et felt som ikke er deres.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Tværp efter Dec 09, 2015, 07:18:57
Jeg er ikke ude på at nedgøre deres arbejde, slet ikke, for jeg ved INTET om de motorer, men det kunne være sjovt at se en før/efter måling på et felt som ikke er deres.

Jeg vil bestemt heller ikke nedgøre andres arbejde - men det virker bare ikke seriøst for mig. Nu skriver de åbenlyst, at de faktisk ikke helt ved, hvilken motor der er tale om.
Det virker pænt defekt, at man ikke ved hvilken motor man har chippet, når man lægger en måling op.

Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Tværp efter Dec 09, 2015, 07:25:01
http://wdtuning.dk/

Det er svært at blive klogere på deres hjemmeside... Men - de har da været i branchen et års tid, kan jeg se.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: allankj19 efter Dec 09, 2015, 09:11:21
Må vel forbi dem en tur til sommer og så prøve det. Så tager jeg den en tur på felt hos en anden efterfølgende.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Dec 11, 2015, 15:37:28
Hvad nytte det man kan jo uden problemer snyde med effekt på et rullefelt  enten med justering af bremsen eller ved som dem og Juste på kalibrerings tallene til deres fordel
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Tværp efter Dec 11, 2015, 16:21:47
Det giver ca. 10% mere effekt, at ændre til 950 mb frem for 1.000 mb. Testet på et "godkendt" rullefelt i det nordjyske.

Så hvis andre får 150 heste ud af motoren og vi lægger 10% til i snyd, rammer vi 165 heste... Det ser jo flot ud på en måling, men giver jo ikke mere effekt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: John Sahl efter Dec 11, 2015, 16:24:30
Jeg har set det i praksis på et felt meget tæt på Odense. Kunden beklagede sig over tallet, og de "opdagede en fejl" hvorefter kunden fik det forventede tal. Bare dumt at gøre overfor nogen der ved bare en lille smule om tingene.
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: Claus M efter Jan 21, 2016, 08:11:54
I Yokohama Cup hvor motorstyringen var fri, der fik en 2,0 EW10 RFN (altså uden variable ventiler) ca. 155 hk. Det må være det mest optimale man kan forvente at opnå på den motor, uden at lave noget mekanisk om.

Den nyere RJF-udgave med variable ventiler fik 10-12 hk mere. Så hvis det er en nyere udgave af motoren, så er det ikke urimeligt at påstå en ydelse på 165 hk.

Det hører med til historien, at det var motorer som blev kælet for, indenfor reglementet. Tolerancer er perfekte og i det omgang det er tilladt bliver komponenter afvejet og balanceret. Det gav et pænt momentforløb og vel også de sidste 3-5 hk.

Hvis nogen lover over 160 hk på den oprindelige og uændrede EW10 RFN motor, så er de fulde af løgn. Hvis rullefelts målingen dokumenterer påstanden, så er der fiflet med målingen - som f.eks. At angive alt for lavt lufttryk, som får målingen til at kompensere for et effekttab - og derfor viser for meget.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: allankj19 efter Aug 22, 2016, 23:46:42
Har undersøgt lidt mere omkring dette og fundet ud af at min motor er den model med variabel ventil styring. Regner derfor med at gå videre med denne tunning. Min bil bliver du målt inden tunning og efter tunning. Begge målinger kommer til at foregå hos en anden med rullefelt end WD Tunning
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: holm 83 efter Aug 23, 2016, 20:02:13
Bliver spændende og se men hvis din er standart en 143 EF det ikke umuligt
Titel: Sv: Chiptunning af 307 2,0
Indlæg af: allankj19 efter Aug 23, 2016, 21:51:25
Min har motorkode RFJ. EW10 A (RFJ) 140 PS (138 hp/103 kW) 16-valve VVT catalyst. 177 hk modellen har motorkode EW10 J4S (RFK) 177 PS (174 hp/130 kW) 16-valve VVT catalyst. Men WD Tunning siger at kan de ikke lade sig gøre lægger de den gamle styring i igen og så koster det mig ikke noget.