Forfatter Emne: Ny bil - Hvilken  (Læst 5817 gange)

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 14406
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #120 Dato: Sep 23, 2020, 23:05:56 »
Min kammerat har også en c43 amg. Hans er med performance sæderne, dem havde jeg ikke valgt, det bliver sku lige ræs nok, hans har også den der fancy udstødning,den lyder rigtig fedt, meeen sådan en af de nye 63s'er. . . . Fuck de buldre nogle af dem.
Men givetvis totalt ustyrlig

Korrekt x2

Man slår bare ikke lyden af en c63. Min fætter (kliché i know) har en C63 Edition one, som yder omkring 620hk. Du skal bare overveje at røre speederen så sætter den baghjulene rundt.

Jeg skal blankt indrømme (og nej det er ikke fornuften der taler) at lysten til de to sidste propper er vokset ret meget de sidste måneder. C63’eren er ikke specielt meget dyrere , især ikke hvis den gider være sød ikke at gå i stykker.
En ræv af sølvpapir

NooL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 2635
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #121 Dato: Sep 23, 2020, 23:18:45 »
@kfuglsang Jeg ved de har forskellige kvaliteter, men jeg viste ikke de havde nappe, som vist er kunstlæder.

Sensatec(Kunstlæder) -> Dakota læder -> Nappa Læder -> Merino Læder-> Lavalina Læder (Kun hos Alpina)
Mvh Kenneth


Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

Dalsgaard

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 8823
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #122 Dato: Sep 24, 2020, 08:37:50 »
Det er dog ikke den store hemmelighed at den udslagsgivende parameter var lyden og performancen fra hjertet i apperatet. Det fungerer “rætti” godt
Hvad er du skiftet til?

En C450 AMG. Den der i 2017 (min er en 16) skiftede navn til C43 AMG samtidig med den fik en 9 trins gearkasse i stedet for 7 (7’eren bruges også i C63 osv)

Det er en 3,0 V6 Twin Turbo med permanent firehjulstræk. I mange konstellationer er den i praksis lige så hurtig som C63 (fordi de sjældent kan få bid med baghjulstræk ) . Men den mangler naturligvis to propper


Min er en 2016 der havde rullet knapt 66.000km da jeg overtog den. Hemmeligheden ved dem er at de skal være bestilt med AMG Sports udstødning (det kunne man af ukendt årsag ikke få til E450’erne mens de fandtes). Den lyder sindsygt godt og AMG ingeniørerne har virkelig hygget sig. I sport+ laver den mellemgas ved hver nedgearing, laver back fire osv. Det er vildt så meget lyd (og performance) i en forholdsvis plain 3,0 V6
Det lyder også som en der kan lave musik. Mercedes har altså fået hyret nogle dygtige folk i akustik/udstødningsafdelingen de seneste år.
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

please

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6708
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #123 Dato: Sep 24, 2020, 09:59:03 »
Min kammerat har også en c43 amg. Hans er med performance sæderne, dem havde jeg ikke valgt, det bliver sku lige ræs nok, hans har også den der fancy udstødning,den lyder rigtig fedt, meeen sådan en af de nye 63s'er. . . . Fuck de buldre nogle af dem.
Men givetvis totalt ustyrlig

Korrekt x2

Man slår bare ikke lyden af en c63. Min fætter (kliché i know) har en C63 Edition one, som yder omkring 620hk. Du skal bare overveje at røre speederen så sætter den baghjulene rundt.

Jeg skal blankt indrømme (og nej det er ikke fornuften der taler) at lysten til de to sidste propper er vokset ret meget de sidste måneder. C63’eren er ikke specielt meget dyrere , især ikke hvis den gider være sød ikke at gå i stykker.
Kan du ikke bare give den nuværende lidt kærlighed, eller er det lyden du godt lige gad prøve.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 14406
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #124 Dato: Sep 24, 2020, 10:04:54 »
Min kammerat har også en c43 amg. Hans er med performance sæderne, dem havde jeg ikke valgt, det bliver sku lige ræs nok, hans har også den der fancy udstødning,den lyder rigtig fedt, meeen sådan en af de nye 63s'er. . . . Fuck de buldre nogle af dem.
Men givetvis totalt ustyrlig

Korrekt x2

Man slår bare ikke lyden af en c63. Min fætter (kliché i know) har en C63 Edition one, som yder omkring 620hk. Du skal bare overveje at røre speederen så sætter den baghjulene rundt.

Jeg skal blankt indrømme (og nej det er ikke fornuften der taler) at lysten til de to sidste propper er vokset ret meget de sidste måneder. C63’eren er ikke specielt meget dyrere , især ikke hvis den gider være sød ikke at gå i stykker.
Kan du ikke bare give den nuværende lidt kærlighed, eller er det lyden du godt lige gad prøve.

Jo altså med en moderat stage 1 tuning hiver man vidst 450hk uden at gå helt over bord, og så tænker jeg den i praksis er hurtigere i de fleste scenarier. Men 8 ben kan altså et eller andet

Anyway, det kommer næppe til at ske. Næste bil bliver med overvejende sandsynlighed ren el
En ræv af sølvpapir

Kenny

  • Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #125 Dato: Sep 26, 2020, 13:24:14 »
@NSL Den han havde var den model der ser ud til at slutte i 14/15, jeg er ikke lige så stiv i de biler.

Du mener din er færdig med at tage de store tab?
Risikoen for regninger til rep må jeg så formode er noget større i ejertiden.

Det lyder lækkert med adaptiv undersogn, vi er jo ikke helt unge mere, og størstedelen af tiden skal vi jo bare fra a-b, men engang imellem må det jo gerne være sjovt alligevel.

Gode sæder er jo halvdelen af oplevelsen og noget jeg altid kigger på når jeg køber bil, jeg forstår ikke der bliver solgt så mange dårlige sæder, uanset om man kører frisk eller ej, så er en flad hynde i bund og ryg jo elendige at sidde i. Men som alternativ til et sædde i s-toget er det måske ok.

Det var i øvrigt fugtigt på vejene i går, og der er 190hk altså rigeligt til at køre bredt.

@NooL Halvdelen af links på google skriver knustlæder når jeg søger på nappe, men WIKI skriver godt nok at det ofte forvælskes med kunstlæder, men at det er ægte læder fra Nappa i Californien. Jamen man lære jo noget nyt hver dag :)

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 14406
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #126 Dato: Sep 26, 2020, 16:34:10 »
@NSL Den han havde var den model der ser ud til at slutte i 14/15, jeg er ikke lige så stiv i de biler.

Du mener din er færdig med at tage de store tab?
Risikoen for regninger til rep må jeg så formode er noget større i ejertiden.

Det lyder lækkert med adaptiv undersogn, vi er jo ikke helt unge mere, og størstedelen af tiden skal vi jo bare fra a-b, men engang imellem må det jo gerne være sjovt alligevel.

Gode sæder er jo halvdelen af oplevelsen og noget jeg altid kigger på når jeg køber bil, jeg forstår ikke der bliver solgt så mange dårlige sæder, uanset om man kører frisk eller ej, så er en flad hynde i bund og ryg jo elendige at sidde i. Men som alternativ til et sædde i s-toget er det måske ok.

Det var i øvrigt fugtigt på vejene i går, og der er 190hk altså rigeligt til at køre bredt.

@NooL Halvdelen af links på google skriver knustlæder når jeg søger på nappe, men WIKI skriver godt nok at det ofte forvælskes med kunstlæder, men at det er ægte læder fra Nappa i Californien. Jamen man lære jo noget nyt hver dag :)

Jeg mener at S/W205 kom i 2015 . Altså min er jo med periodiseret afgift, hvilket vil sige at den bil jeg ejer har en markedsværdi på omkring 220.000kr ex.moms. Jeg afskriver den til 185.000kr over de næste 18 måneder, og afgiften er fastsat for hele perioden (jeg mener afgiften er 340.000kr). Så derfor er jeg rimeligt sikker på at afskrivningen bliver overskuelig .

Mht risiko, så har du helt skkkert ret. Det er jo en semi performance bil, og selv om den kun har rullet 70.000km så er der risiko. Men i modsætning til C63, så består den i overvejende grad af helt almindelige Mercedes stumper, og deler motor med C400/C43/E400/450/43, GLC og GLE.

Men man ved aldrig. Jeg tror det skal sammenlignes med Audi S4 og BMW M340. Hvor C63 svarer til RS4 og M3 hvor det hele bliver noget mere presset og med langt flere unikke dele


Edit:
En Audi S4 samme årgang er også en 3,0 V6 med 354hk og 0-100 på 4,9
En BMW 340 er 3,0 R6 med 326hk og 5,0 til 100


M3 er 431hk og 4,1
C63 er 510hk og 4,0
RS4 er 450hk og 4,7


Alle i de samme årgange
En ræv af sølvpapir

Kenny

  • Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #127 Dato: Okt 02, 2020, 23:48:43 »
Jeg har absolut intet jeg skal nå for tiden, ud over på wc inden jeg laver i buksene,  jeg tager derfor mig selv i at køre morfar/limokørsel mere end jeg kører frisk. Ungerne bliver fragtet til og fra skole i EcoPro mode, hold kæft jeg er blevet gammel.

I dag blev jeg nødt til at svinge ind forbi Bimmerupgrade i Søborg for at få opdateret bilens software, den har ikke været opdateret siden den forlod fabrikken og den bad derfor om 69 opdateringer.
Et meget lille sted med et par super flinke fyre der laver det de laver fordi de synes det er sjovt, hvilket ofte et godt udgangspunkt for at blive dygtig.
Der blev hevet en stol frem til mig lige ved siden af min bil, jeg fik derefter stukket en sodavand og en rittersport i hånden, det er sgu service :) og så kunne jeg ellers bare stille alle de dumme spørgsmål jeg havde lyst til imens opdateringen stod og passede sig selv.
Jeg elsker steder hvor jeg kan se hvad der sker og få stillet min nysgerrighed i stedet for stå ved en skranke og føle sig taget hårdt når jeg får stukket regningen i hånden.
Jeg kommer igen.

NooL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 2635
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #128 Dato: Okt 03, 2020, 17:47:06 »
Jeg har absolut intet jeg skal nå for tiden, ud over på wc inden jeg laver i buksene,  jeg tager derfor mig selv i at køre morfar/limokørsel mere end jeg kører frisk. Ungerne bliver fragtet til og fra skole i EcoPro mode, hold kæft jeg er blevet gammel.

I dag blev jeg nødt til at svinge ind forbi Bimmerupgrade i Søborg for at få opdateret bilens software, den har ikke været opdateret siden den forlod fabrikken og den bad derfor om 69 opdateringer.
Et meget lille sted med et par super flinke fyre der laver det de laver fordi de synes det er sjovt, hvilket ofte et godt udgangspunkt for at blive dygtig.
Der blev hevet en stol frem til mig lige ved siden af min bil, jeg fik derefter stukket en sodavand og en rittersport i hånden, det er sgu service :) og så kunne jeg ellers bare stille alle de dumme spørgsmål jeg havde lyst til imens opdateringen stod og passede sig selv.
Jeg elsker steder hvor jeg kan se hvad der sker og få stillet min nysgerrighed i stedet for stå ved en skranke og føle sig taget hårdt når jeg får stukket regningen i hånden.
Jeg kommer igen.

Ja Pouria & Co er super fede :) Og de kan deres kram til perfektion.
Mvh Kenneth


Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

NSL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 14406
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #129 Dato: Okt 03, 2020, 19:31:46 »
Jeg hører også godt om dem. Jeg hører dog også at MobilTeknik stadig er bedre. Men jeg ved ikke om det passer . De erfaringer jeg har med MobilTenik er udelukkende gode, og de løser mange ting hvor BMW giver op
En ræv af sølvpapir

please

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 6708
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #130 Dato: Okt 03, 2020, 20:16:45 »
Jeg hører også godt om dem. Jeg hører dog også at MobilTeknik stadig er bedre. Men jeg ved ikke om det passer . De erfaringer jeg har med MobilTenik er udelukkende gode, og de løser mange ting hvor BMW giver op

Jeg har også været en tur derude med en af mine for en opdatering. Han har ret godt styr på BMW.
Han købte en E61 "uden udstyr" og købte alt ekstraudstyr der kunne fås, og eftermonterede det på bilen for at lære hvordan man gjorde, da han var færdig skilte han den ad og solgte i stumper, som han så kunne montere og kode for folk.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

NooL

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 2635
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #131 Dato: Okt 03, 2020, 20:29:15 »
Jeg hører også godt om dem. Jeg hører dog også at MobilTeknik stadig er bedre. Men jeg ved ikke om det passer . De erfaringer jeg har med MobilTenik er udelukkende gode, og de løser mange ting hvor BMW giver op

Jeg har aldrig været ved mobilteknik, har dog også hørt godt om dem.

Men ditto hos Bimmerupgrade. BMW dømte mit FEM modul dødt kort tid efter jeg fik bilen - De ville have 7k + programmering, arbejdsløn osv.. Bimmerupgrade klarede det for 1000kr på en times tid ved at fixe modulet BMW havde erklæret dødt. Han har vist også været tilkaldt ud til Jan Nygaard for at hjælpe dem på et tidspunkt :)

Derudover er det Pouria som har "genopbygget" min bil fra bunden de 2 gange hvor den har været skrællet indvendigt.
Mvh Kenneth


Før: Peugeot 106 Rallye 1,3(1994), Toyota Corolla 1,3 XLI(1990), Honda Civic 1,5 DXI(1991), Citroën ZX 1,4 Cab (1994) BMW 528i 2,8 (1998)

Nu: BMW F30 320i (2012)

Kenny

  • Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #132 Dato: Okt 04, 2020, 13:03:46 »
Jeg har ikke hørt om MobilTeknik, jeg fandt BMW Crowd på FB hvor Bimmerupgrade anbefales af mange, men det hjælper nok også at de selv er meget aktive i gruppen.

Til dem der bor i nærheden af Frederikssund kan jeg anbefale Frederikssund bilpleje.
Vi benytter ikke så ofte vaskehal og støvsuger herhjemme, jeg aldrig få det sidste ud af måtterne og konens mondeo trængte efterhånden til en hovedrengøring.
Frederikssund bilpleje ordnede den indvendig vask/rens/støvsugning osv for 150kr og når nu den alligevel skulle hen til dem de lov til at give kabinen en omgang læderpleje for et par hundrede.
Jeg ville satme ikke kunne holde en anstændig timeløn til den pris, så nu tror jeg bare vi sender vores biler derhen til hovedrengøring en gang imellem.

tomdk

  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 1030
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #133 Dato: Okt 04, 2020, 19:43:36 »
Hvad koster en komplet indvendig og udvendig omgang så? Lyder billigt! Steamrex kommer ud men jeg skal af med 1200kr hvis jeg bestiller sådan en omgang!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kenny

  • Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
  • Indlæg: 3741
  • Karma: +0/-0
    • Vis profil
Sv: Ny bil - Hvilken
« Svar #134 Dato: Okt 04, 2020, 21:14:55 »
Jeg kan ikke finde en prisliste, men på deres FB har de haft nogle tilbud der udløb d.31aug, men som ser ud til at forsætte  :011:
Pakke1
Indvendig og Udvendig med voks 299 kr.
Pakke2
Indvendig og Udvendig med voks samt sæderens/læderpleje 499 kr.

Indvendig Grundig Rengøring
Udvendig håndvask af bil 2 x gange
Sæderens/Læderpleje
Voks behandling
749kr

https://www.facebook.com/frederikssundbilpleje