Forfatter Emne: MTB til børn  (Læst 932 gange)

Dalsgaard

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
MTB til børn
« Dato: Apr 20, 2020, 16:17:19 »
JEg fik for nogle år siden et godt råd herindefra omkring MTB til en dengang 5 årig. Den er han nu vokset fra, og skal umiddelbart have noget 24". Hvad er hot i dag?
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: MTB til børn
« Svar #1 Dato: Apr 20, 2020, 16:35:19 »
Hvor gammel / Høj er han, hvad skal den bruges til.

Det gælder om at finde en let cykel da cykler til børn er vejer forholdvis meget ifht deres egen vægt.
Min ældste har en Frog https://www.frogbikes.dk/bikes/mountain-bikesm, men de har egentlig ikke noget at bruge en gaffel med dæmper til.
Jeg viste ham også en Orbea uden dæmper, men han syntes bedre om den anden https://www.orbea.com/de-de/bicycles/kids/mx-kids

Dalsgaard

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Apr 20, 2020, 20:52:39 »
8/135. Primært "pendling" (500 meter), og så håber jeg at kunne lokke ham med i skoven.

Der er da en ret voldsom prisforskel på de to cykler. Hvad retfærdiggør at Frog er så meget dyrere?
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

tomdk

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
MTB til børn
« Svar #3 Dato: Apr 21, 2020, 18:59:57 »
Vi kører Isla Bikes til vores unger men det er også ordentlige cykler som koster ca. £500. De kan i den grad anbefales. Som Frog er der tale om letvægtscykler og det betyder at ungerne kan cykle op steder hvor man ikke kommer op på almindelige cykler - selv alm stigninger på skovstier og vejen - og ikke kun på MTB sporet. Det betyder også at man fx kan cykle på lange ture uden problemer - vi kørte på tværs af Sjælland over tre dage sidste år med børn på 4 og 6 år. Pt har vi en helt ny 24” og en brugt 20” i huset.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Apr 22, 2020, 14:20:29 »

Vi købte så let cykel som muligt til Alberte. og iøvrigt ret lækkert rem-træk. 5 år og kan ok nemt køre op til 6km nu og hun kan klare ok bakker fordi den er let og den ruller godt. At hun mener hun cykler lige så langt som faren, er måske lidt fordrejet billede af virkeligheden :-)

Havde ikke lige fået sad saddelen op, men hun har nogle ok gode cykel fifs: https://www.youtube.com/watch?v=Ofn2Ax8ziXc

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Apr 22, 2020, 21:29:18 »
@jesper hvilken orbera sammenlignee du med, der er et par stykker i 24"

@Lasse du bliver nødt til at lære din datter hvordan hjelmen skal sidde. Jeg får så mange ticks at jeg skal holde igen for ikke at rette hjelmen på fremmede børn.

Lasse - 206 GT

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Apr 22, 2020, 21:51:23 »
@jesper hvilken orbera sammenlignee du med, der er et par stykker i 24"

@Lasse du bliver nødt til at lære din datter hvordan hjelmen skal sidde. Jeg får så mange ticks at jeg skal holde igen for ikke at rette hjelmen på fremmede børn.

Billede er nok lidt opstillet efter end tur, og ser noget sjovt ud med hjelmen. Men det er nok snart tid til en ny, specielt når der bliver kørt en del nu. Tak.

Jacob.

• The Craayyyyzy catladys bitch
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #7 Dato: Apr 28, 2020, 06:34:21 »
Whyte bikes

Har købt sådan en bandit til den yngste af ungerne, han er superglad for den.
Det er også en “rigtig” mtb.

Mener de kan prøves omkring Randers.

Sent from my iPhone using Tapatalk
MVH

Jacob
BMW 325i E30