Forfatter Emne: Covid-19 - Hvordan påvirker det jer i dagligdagen?  (Læst 10740 gange)

LasseRino

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: Covid-19 - Hvordan påvirker det jer i dagligdagen?
« Svar #150 Dato: Apr 07, 2020, 13:10:03 »

Jeg havde også forventet at den gradvise åbning vil fokusere mere på erhvervslivet end på de mindre børn. Ikke mindst ud fra den betragtning at hvis ~halvdelen af befolkningen er hjemme for at passe børn, så er der færre på arbejde ad gangen og dermed større afstand mellem folk på arbejdspladserne - sådan gennemsnitslig i hvert fald.

Jeg kan godt forstå at festivaller og lignende fortsat er aflyst, selvom det da er drønærgerligt for dem der skulle til Roskilde/Smukfest eller andre arrangementer. Jeg synes også rejseforbud stadig er på sin plads.

Jeg er helt enig i det du skriver her. Man vælger at åbne op for den gruppe der netop ikke kan holde afstand, ikke vasker hænder og piller bussemænd. Jeg synes det lugter af at vi lige får lusket flokimmunitet ind ved hjælp af børnene som smittebærere. Man skønner nok at der ikke er så mange +65 der har børn i denne gruppe. Måske var nedlukningen lidt for effektiv i Danmark.
Folk der peger med piber har altid ret

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #151 Dato: Apr 07, 2020, 13:56:42 »
Først og fremmest har jeg stor respekt for hvor svært det er som læg mand (Det må man sige statsministeret og co er i denne kontekst) at skulle samle data på ultra kort tid, og træffe beslutninger som påvirker millioner af menneskers liv. Jeg tænker ikke man kan replikere andre landes modeller 1-1, qua at der er forskel på befolknings densitet, økonomi, sundhedsvæsen m.m

Det der kan bekymre mig, er at man på den ene side siger at strategien ikke er folke immunisering, men at man afventer en vaccine. Omvendt taler man så om at åbne gradvist nu, på trods af at alle siger vi taler 6-24 måneder (if ever). En gradvis åbninger må i min optik indebærer en eller anden form for immuniserings strategi, for ellers skulle vi være lukket ned indtil vaccininen var klar. Så which one is it?

En ræv af sølvpapir

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
« Svar #152 Dato: Apr 07, 2020, 14:12:49 »
Man kan tale for og imod, men en ting som taler for at "de små" kommer hjemmefra, er fra de svært belastet familier.
Der er godt nok (her mener jeg desværre) nogle som ikke har haft godt af at være "indespærret" med far, mor, sted-et-eller-andet i så lang tid.
De lidt større, har trods alt større mulighed for at sige: "Jeg går en lang tur".
Så med den tanke, syntes jeg det er godt.
Jeg er ret overbevist om, at der er en tanke om at få en flokimmunitet ind over landet. (Om det skal kaldes "lusket"... Joo det kan det vel godt..)
Mit gæt er, at i starten af maj, bliver der et stort pres på sygehusene, da børnene har taget smitte med hjem.
Man må så håbe, at sygehuses personale enten er igennem deres sygdomsforløb (og i øvrigt er immun, hvilken jeg ikke er overbevist om), eller at folk i normal "forældre-alder" ikke skal trække så meget på sygehusene.
Jeg frygter godt nok den bølge af syge mennesker, der pludselig kan komme.
MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #153 Dato: Apr 07, 2020, 21:09:43 »
De siger bare at flok immunitet vil tage 3-4 år, hvis det skal foregå i et tempo hvor sygehusene kan følge med. Så den "holder ikke helt"
Jeg tror de vil have børn ud af huset så forældrene kan arbejde, og satser på at børnefamilierne kan tåle at blive smittet.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

Fabritius

• Moderator + Google rookie
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #155 Dato: Apr 07, 2020, 23:37:00 »
Så røg jeg en tur i risiko gruppen :-(

https://diabetes.dk/aktuelt/nyheder/nyhedsarkiv/2020/sundhedsstyrelsen-alle-med-diabetes-er-i-risikogruppen.aspx

Tak for at du delte linket. Jeg synes at det indtil nu har været svært at finde nogle klare meldinger omkring risiko for os. Nu er der i det mindste noget konkret at forholde sig til.
Med venlig hilsen
 Claus Fabritius
 Shoot for the moondust, and you might get Focus

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil

Cosmus

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #157 Dato: Apr 08, 2020, 18:49:25 »
Så røg jeg en tur i risiko gruppen :-(

https://diabetes.dk/aktuelt/nyheder/nyhedsarkiv/2020/sundhedsstyrelsen-alle-med-diabetes-er-i-risikogruppen.aspx

Vi snakker vildt meget om det med datteren, men vi er egentlig af den holdning hun skal i skole.. Hun vil rigtig gerne afsted!
Mvh. Lars Cosmus