Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - steffeen

Sider: [1] 2 3
1
Reparation / 206 gti - Olie temperatur og sele lampe
« Dato: Jan 03, 2021, 07:08:07 »
Hej Hi Speed
Jeg har en 206 gti som snart skal til syn, men jeg har to små elektriske problemer med den.


1. Det første problem:
Når man starter bilen så lyser olietemperatur lampen i omkring 30-45 sekunder og står ca. på 100gr selv om bilen er kold, den slukker efter omkring 30-45 sekunder når man begynder at trille derud af og den skal jo helst slukke med de resterende lamper til syn.. Kan det være en død temperaturføler eller hvad er vi ude i her? Den måler fint temperaturen på olien, det kun når man starter bilen den er lidt underlig.


2. Andet problem
Bilen lyser for manglende sele selvom den er klikket i, nogen ide her?


Tak på forhånd

2
Dæk, fælge og undervogn / Peugeot 206+ - hvilket et mål?
« Dato: Mar 09, 2020, 14:27:18 »
Hej Hi-Speed
Min kæreste har en peugeot 206+ og vi er på udkig efter nye fælge til den.. Hvilket ET mål skal den køre med?
Det skal være 16" og gætter ikke på fælgene er bredere end 7-7.5" :-)


// Steffen

3
Hej Hi-speed,
Vi er på udkig efter en ny øko-racer til konen, og hun har semi-forelsket sig i en Peugeot 206+ (I hvid) med en 1,4 HDI motore.
De fleste på nettet har gået et sted mellem 150-200.000 km, men jeg er lidt bekymret for partikelfilteret.


Hvor langt skal man som tommelfingerregel regne med de kan klare? Jeg ved godt det afhænger af kørsel, men tænker der må være et tal man kan forholde sig til.


Tak på forhånd,


// Steffen

4

Hej Hi-Speed
Jeg har en Peugeot 106 1.3 Rallye fra 1994 der bliver brugt til rally kørsel, og jeg var så uheldig at knække trækakslen da vi var afsted i weekenden.


Jeg har nu skilt det ad, og fået den ud og den er knækket i det yderste led, så jeg ville finde en ny trækaksel - men!
Længden passer ikke - Jeg har slået bilen op flere steder og deres trækaksler er 609mm, men jeg måler min til 645 fra ende til ende men tandantal m.m. passer.


Er der nogen der har en idé om jeg måler forkert sted (Fra yderste spids i gearkasse side til yderste spids i hjulet) eller om det bare er helt umuligt at få fat i en trækaksel der passer?
Peugeot siger den originale er udgået?


Stel nr på bilen er VF31CMFZ250697415


Mvh Steffen

5
Hej Hi-speed
Jeg har købt en Peugeot 207, og der er monteret Webasto fyr i med fjernbetjening.


Problemet er når man tænder fyret så kommer varmen først ind igennem blæseren når man tænder bilen, er der nogen der kender til dette problem?
Og er der nogen der har en guide / brugermanual til sådan et fyr? I forhold til indstillinger på fyret m.m.


 :048:

6
Dele / Købes: Peugeot 106 fronthjelm + evt. kofanger
« Dato: Aug 14, 2019, 06:52:05 »
Hej Hispeed!
Da jeg i weekenden fik ramt en større container med 106eren søger jeg nu en ny fronthjelm samt evt. en rally kofanger.


Er der nogen der har noget liggende?
Gerne i sort eller hvid  :54:

7
Reparation / Peugeot 207 spørgsmål! 1,6 s16 109hk
« Dato: Jun 04, 2019, 07:37:50 »
Hej peugeot mennesker!
Så fik jeg indkøbt min nye a til b bil, og det blev en Peugeot 207 1,6 s16 109hk der har kørt 170.000,
Bilen kører rigtig fint men på vej hjem efter lidt tid hvor bilen er blevet godt varm ligger jeg mærke til to småting jeg undrer mig over, og tænker I måske kan svare på.


1. Bilen har en hyle lyd der følger omdrejningerne når man gasser op - er der nogen der ved hvad det kan være?
2. Når man tænder bilen tager den 5-1000 omdr af sig selv så den lige kører op i rpm for at falde til tomgang


Og sidst men ikke mindst, hvor kan jeg få monteret fartpilot billigt?  :55:

8
Off-Topic / Køb af 207 s16 109hk - Kendte fejl?
« Dato: Maj 24, 2019, 08:13:59 »
Hej alle
Så har jeg muligvis fundet noget nyt vogntøj - og indtil videre har jeg tænkt på en Peugeot 207 1,6 S16 109 hk
Det er den her bil der er tale om https://www.dba.dk/peugeot-207-16-s16-benzin/id-504902129/


Nogen der har noget jeg skal være ekstra opmærksom på her? Og noget model specifikt man skal tjekke efter?


Iflg. sælger er den nysynet og serviceret som den skal,
Jeg overvejer at købe den engros med 5000 besparelse..


// Steffen

9
Off-Topic / Diesel eller benzin..
« Dato: Maj 22, 2019, 11:56:17 »

Hej forum!
Jeg har netop solgt min gamle bil, og er i gang med at skulle indkøbe min næste bil, og jeg overvejer om jeg skal tage en 1,6 TDI men jeg mangler lidt råd.
Bilen er en Golf 7 1,6 TDI DSG van (VAG, i know..  :022: ), og derfor ikke specielt dyr i forhold til benziner. Jeg har cvr nr. kører aktivt firma km og derfor bliver afgiften ikke et problem.


Problematikken opstår at mit kørselsbehov er meget lavt normalt i det daglige, bilen skal bruges engang imellem til korte tur (Når det regner bliver cyklen ikke brugt så flittigt), og ellers til ture på +20 km, og en gang om ugen motorvejen på 50-100 km og kør selv ferier.
Vi har allerede en peugeot 107 1,0 i familien som daglig bil, og derfor vil golfen altså kun blive brugt når det er nødvendigt.


Er det dum at købe en 1,6 tdi med det kørselsmønster? Jeg har påtænkt at smide Bell add city i tanken, og ellers give den godt med gas når det passer ind, men vil jeg smadre motoren helt og partikelfilteret eller går det når det ikke er dagligt den skal køre korte ture? eller kan jeg trygt købe en 1,6 tdi?


MvhSteffen


10
Dele / KØBES: Peugeot 306 GTI 6 For bremser 283 mm
« Dato: Apr 24, 2019, 07:52:33 »
Søger 2 komplette sæt med kaliber, åg og det hele der skal sidde på en peugeot 106 1,3 rally.
Skal være til 283mm skiver


Skiver/klodser er ligegyldigt da det alligevel bliver opgradret, det vigtigste er at kaliberen er i fungerende stand.

11
Reparation / Peugeot 106 sidder fast i 2. gear engang imellem
« Dato: Apr 15, 2019, 08:54:03 »

Hej alle Franske eksperter!
Jeg var til rallysprint i weekenden og det gik egentlig fint- udover et par gange hvor der var gear problemer.


3 gange hvor bilen kom til fuldt stop (Målfelt) endte det med at den sad fast i 2 gearet, jeg kunne simpelthen ikke uanset hvor meget jeg forsøgte få den ud af gearet før bilen fik en god del omdrejninger igen (Læs: næste heat, starter i 2. gear så kunne den skifte ud af 2. gear).
Selve kørslen gik helt fint med gearene, og den skiftede rigtig godt - det var kun enkelte gange den valgte at låse sig i 2. gearet.


Nogen der har nogle bud hvad jeg kan fejlsøge på? Jeg tænker at skifte gearolien, men ved ikke om jeg skal tjekke andet før næste løb?
Gearforbindelserne sidder umiddelbart fint også.


// Steffen

12
  Hej Hi-speed
Jeg har en Peugeot 106 1,3 Rallye GR. A der er blevet rullet idag til 118,8 HK / 116,8 Nm.


Bilen er med DTA programmerbar box, skarpe knaster, luftfilter og udstødning.


Jeg overvejer enten en Raceland banan manifold, eller en fra TA-technix - begge i rustfrit stål


Er der noget der vil give noget på bilen hk/nm mæssigt? Og er der nogle der har erfaringer med de to mærker, eller andre mærker til manifold?
Og hvad kan jeg ellers gøre for at hive lidt mere ud af den bette 1,3er?


// Steffen

13
Reparation / Peugeot 106 1,3 rallye sprutter og dør i tomgang
« Dato: Mar 15, 2019, 06:30:31 »

Hej i kloge hi-speedere!
I plejer altid at have et svar så nu prøver jeg her,


I weekenden fik min Peugeot 106 1,3 Rallye skiftet tandrem, vandpumpe, kilerem, olie, oliefilter, tændrør, samt benzinfilter Nu når jeg starter bilen så sprutter og hakker den, og hvis jeg slipper gassen dør den bare ud og skal startes igen, jeg kan kun holde den i live ved at holde gas på.


Jeg har en video jeg evt kan sende hvis nogle er interesseret,


Nogen der har nogle bud på hvad det kunne være der skulle fejlsøges på? Jeg er lidt i tvivl om hvad der kan være sket.


14
Off-Topic / Gode råd om spil på autotrailer
« Dato: Mar 06, 2019, 12:48:15 »

Prøver lykken herinde, efter at have talt med et par trailer forhandlere der hellere vil sælge mig en ny, end hjælpe mig med mit problem.


Sagen er den at jeg har en gammel svend af en autotrailer jeg bruger til at trække rallybilen med, og der er håndspil på traileren.
Sidst bilen var med startproblemer skulle den så hives op i den dertil-indrettede trækkrog for første gang, og der slog jeg panden mod muren - Jeg kunne kun hive bilen 50-60% op på traileren før at stroppet i spillet gik så skævt (fordi spillet sidder i midten, og trækkrogen i venstre side) at den ikke kunne komme længere, tilgengæld kom der en skade på båndet i spillet, så nu leder jeg efter et godt råd!


Nogen der har et bud på montering af noget på traileren så bilen kan trækkes helt op uden problemer? Nyere autotrailere har en sliske foran man kan køre spillet på men det har min ikke.


Det jeg søger konkret svar på er:
1. Gode råd til montering/rykning eller tilbehør til trailer spillet så bilen kan hives op uden problemer?
2. Jeg overvejer at skifte til stålwire, bilen vejer 800kg +/-, hvor tyk bør den være?


Billede af bil på trailer:



På forhånd tak,

15
Hej HiSpeed!

Jeg har lige spørgsmål angående valg af støddæmpere til rally, jeg har en Peugeot 106 rallye 1,3 (Som I nok snart ved da jeg spørger meget), bilen vejer 800kg og har 23mm torsionsstang bagpå.

Pt. kører den med Bilstein Gruppe A Tarmac dæmpere (Bilstein B46-2220-T1) med en rate på 460/250n som skal skiftes da de er møg utætte.

Jeg har kigget på Bilstein Gruppe N (Bilstein B46-1276) med en rate på 290/180 istedet for Gruppe a dæmperne da de kun koster 1200 i modsætning til Gruppe a dæmperne til 2500..

Men jeg er ikke sikker på hvad der vil være bedst, nogen der har noget erfaring med dæmperne hvad jeg skal vælge? Og er gruppe a dæmperne prisen værd iforhold til de andre?

Gruppe a dæmpere:
https://spoox.co.uk/rear-suspension/5906-citroen-saxo-bilstein-group-n-rear-dampers.html

Gruppe n dæmpere:
https://spoox.co.uk/rear-suspension/1190-peugeot-106-bilstein-group-n-rear-dampers.html

Sider: [1] 2 3