Forfatter Emne: 306 gti stik mangler forbindelse. Ved luftfilter  (Læst 1211 gange)

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
306 gti stik mangler forbindelse. Ved luftfilter
« Dato: Jul 14, 2020, 18:15:42 »
Hej alle

Var ved syn med 306 da den nu skal på plader efter 4 års stilstand.   Synsmanden var ikke så glad for det uorginale luftfilter og mente at der i den originale luftfilterkasse skulle sidde en føler/et stik af en art.
Det havde jeg ikke observeret på det tidspunkt, men da jeg kommer hjem fandt jeg stikket hænge under filteret.
Det er lysebrunt og med 2 ledninger.   Det er tidligere ejer der har monteret det uorginale filter så jeg har ikke det originale desværre.

En der ved hvad det stik er til og hvorfor det kan hænge løst uden at det mærkes på bilen, for den kører perfekt og 4 gasmåling blev godkendt til synet   ?

Vh Jens

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Sv: 306 gti stik mangler forbindelse. Ved luftfilter
« Svar #1 Dato: Jul 15, 2020, 04:41:01 »
Forsigtigt gæt, Indsugningstemperatur?

Hvis føleren ikke er forbundet får den en std. Værdi.
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #2 Dato: Aug 12, 2020, 14:09:36 »
Har bestilt en tempføler nu, så må vi se hvad bilen siger til det.

Kan det være derfor den skal tørnes noget tid før den springer igang  (og kører så ellers fint)   ?

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #3 Dato: Aug 12, 2020, 22:16:02 »
Jeg har ikke kigget/skruet noget videre i xu motorerne, men havde meget “sjov” med en tu5j4, med defekt tempføler, startede og stoppede som vinden blæste.
Nåede at købe nyt tændings modul, ødgiver og prøve en anden benzinpumpe, inden jeg på mystisk vis kom frem til at det måtte være den temp føler som drillede..
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #4 Dato: Aug 14, 2020, 07:30:10 »
Ved eller en anden om der findes en tegning af motor med alle følere så man kan se hvad der skal være hvor.
Har skafftet ny tempføler til at stikke i luftfilterslange lige før indsugningen/gasspjæld men stikket  med ledninger fra motor kan ikke nå ud til luftfilterslange.   Så nu er jeg i tvivl   ?

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
« Svar #5 Dato: Okt 19, 2020, 08:09:33 »
Lige en opdatering, mysteriet er løst.   Den Gti motor kan have op til 3 vand-temp følere.   1 til instrument inde, 1 til ECU og en til A/C hvis den har det.  De sidder alle 3 i termostathuset.  Min har ikke A/C og derfor er der et stik i overskud.

Tonyax på blærbar

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #6 Dato: Dec 31, 2020, 12:01:27 »
Giver god mening, har heller ikke set en tempføler sidde ved filteret. De fleste sidder så tæt på spjæld for at få den korrekte luft temp.
Mvh Tony

2017 Citroën C1 1,2 Puretech 5 dørs.