Forfatter Emne: Montere olieopsamlingsfilter på indsugning istedet for renseadditiver ?  (Læst 665 gange)

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Hej alle.

I forbindelse med nyt pakning på ventildæksler havde jeg indsugningen ude.  Den var belagt med sort snask , det samme med spjældhuset.   Istedet for at købe rensemidler til at hælde i indsugningenhar jeg set og læst om at der fås
opsamlingsfiltre til at montere mellem indsugning og motor.
Dette filter opsamler så den oliedamp/snask der kommer fra motor og der kommer kun "ren" luft ind i indsugningen.

Jeg syntes det lyder rigtigt for årsagen til snask og slam/sod i indsugning og spjældhus er jo de beskidte oliedampe der kommer fra motor og det med rensemidler er jo kun symptombehandling uden ende.

Er der nogen der har erfaring med dette og prøvet det ?

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Er det ikke bare en oil catch tank du søger?
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Jo jeg spørger om det er noget der virker i praksis, for ellers er der jo kun renseadditiver til at rengøre med.

Har du erfaring ?

please

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
Jo jeg spørger om det er noget der virker i praksis, for ellers er der jo kun renseadditiver til at rengøre med.

Har du erfaring ?
Jo den samler skam masser op, det virker bestemt.
Jeg havde det på 106'eren, mest fordi man troede det var sejt, men den skulle tømmes af og til.
Mvh Ludvig

Kører pt Touran.
Citat kaare: Hvis ikke det var fordi jeg er så umanerlig velhængt, så kørte jeg stilen uden underbuks, da de jo kun er til besvær

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
Husk det ikke går til syn..

jensbh

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Ja jeg er med på den skal tømmes, men vil det gøre spjældhus og indsugning renere ved at køre med det filter  ?

Mht til syn kører luften jo stadigvæk igennem indsugningen , bare uden olie da det bliver opsamlet i filter.