Forfatter Emne: Ny bil ?  (Læst 2219 gange)

Blaahval

• Newbie
  • *
    • Vis profil
Sv: Ny bil ?
« Svar #30 Dato: Jun 13, 2018, 12:12:55 »
Kører 12 km hver vej - måske 15 om 1 år hvis min boligsituation ændrer sig som jeg helst vil
Ellers en tur til grænsen og hjem igen en gang hver 2. måned og så en tur ud på golfbanen - ialt 9000 km om året

min bekymring - batterier driller altid - om det er bærbar, ipad, mobiltelefon eller el-cykel - altid underlig opførsel pga. unaturligt lademønster der er svært at gøre optimalt

Sandt, men på eksemplet ovenover står der at der er garanti på drivlinie/batteri til 2023. Det ville jeg sagtens turde rode mig ud i, mon ikke du alligevel lyster noget andet om fem år? Jeg aner dog ikke hvordan sådan en e-Golf kører, men det virker som en fornuftig bil til prisen. Værditab er dog lidt af en joker, men til en købspris på ca. 170.000 kroner kan det umuligt gå helt skævt.

Dalsgaard

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #31 Dato: Jun 13, 2018, 12:57:07 »
Der er efterhånden ved at være en ret stor erfaringsbase omkring levetiden af batterierne i en Tesla, og min fornemmelse er at de holder forbavsende godt.

Jeg tænker at der er indbygget betydeligt mere intelligent strømstyring i en elbil til flere 300.000kr, end i en bærbar/mobil el.lign..
/Jesper

ex-309 GTI, ex-306 GTI, ex-307 HDI, ex-406 TS6, ex-207 S16 HDI.

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #32 Dato: Jun 13, 2018, 15:25:21 »
Efter jeg har tosset rundt i nogle dage og kigget på diverse muligheder - samt regnet på mini'ens afskrivning tror jeg at jeg vil forsøge mig i leasing verdenen et par år eller... rettere 36 måneder - helt ny dyt med service aftaler og tålelig udbetaling

Sagen er at jeg skal genhuses fra nuværende bolig og ved ikke med garanti hvor jeg skal bo om 1 år og hvad min husleje er så derudfra vil jeg ikke sidde med stor bilgæld men hellere med en leasing løsning jeg kan stoppe ved behov og den sikkerhed den vej kan give - så nu skal der ledes
STOP destroying our planet - it's where i keep all my stuff !

Claus M

• cand.tværp
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.cm-motorsport.dk
« Svar #33 Dato: Jun 13, 2018, 15:31:10 »
Altså.

Hvis du skal genhuses i et år og ikke kender dit kørselsmønster derefter.

... er der noget til hinder for, at du så bare udskyder udskiftningen af bilen i et år?
Mvh Claus Møller

http://www.cm-motorsport.dk/              - Æv, nu under 1.000 hk på matriklen igen. Heldigvis er de fleste da til stede, i den bil jeg bruger mest. rockon

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #34 Dato: Jun 13, 2018, 15:49:27 »
Ja - 215.000 km. i mini - diesel - 2x12 km kørsel hver dag - står pt. på værksted da den ikke kan starte - diagnose pt. ukendt men har længe tøvet og ikke turde køre udland i den - fordi jeg er skeptisk på holdbarheden

Jeg tror og frygter der kan være store omkostninger på vej - komplet udstødning / partikelfilter måske ? / turbo måske / ... keep em comming / der er bobbel rust foran bagskærme som mini ikke ville tage sig af for 5 år siden - og er træt at møg sænket bil - jeg er også blevet 10 år ældre og savner automatgear ;-)

Måske den kan gøre en glad for 50.000 kr. for den står stadig møg flot og har virkeligt kælet for den alle dagen... men men... kærligheden visner når den ikke giver igen

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #35 Dato: Jun 13, 2018, 15:52:00 »
alternativ tanke - købe en 2 år til syn bil til 10.000 kr. men der kan sgu' også hurtigt komme uforudsete udgifter (naturligvis med mindre det er en Yaris eller Carina E)

John Sahl

• Administrator
  • Inderkredsen
    • Vis profil
    • www.autohenter.dk
« Svar #36 Dato: Jun 13, 2018, 16:00:03 »
Alternativ tanke: Behold Mini'en, du ved trods alt hvad du har.

John Sahl Hjælp til import = www.autohenter.dk - Nu også med privat-, firma- og splitleasing.

NSL

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.finddinbil.dk
« Svar #37 Dato: Jun 13, 2018, 16:01:05 »
alternativ tanke - købe en 2 år til syn bil til 10.000 kr. men der kan sgu' også hurtigt komme uforudsete udgifter (naturligvis med mindre det er en Yaris eller Carina E)

Køb Møllers Corsa
En ræv af sølvpapir

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #38 Dato: Jun 13, 2018, 20:49:53 »

Er bare bange for med km jeg smider pr. tur vil værdien falde kraftigt herfra eller give dyre driftstop - men måske jeg bare skal holde pyt knappen inde og køre til der står 0 kr. og tage scrap value

jesperchr_206

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #39 Dato: Jun 13, 2018, 21:01:18 »

Er bare bange for med km jeg smider pr. tur vil værdien falde kraftigt herfra eller give dyre driftstop - men måske jeg bare skal holde pyt knappen inde og køre til der står 0 kr. og tage scrap value
Kør den et par år mere og kryds fingre for få reparationer og byt den så ind ved køb af anden til den tid.

Sendt fra min Moto G (5) Plus med Tapatalk

Peter106xs

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #40 Dato: Jun 13, 2018, 22:35:45 »
Og kør en god omvej indimellem, 4. gear på motorvej en lille times tid er rent guf for sådan en dieselbør..
Plet is no more...
Nu i 308 SW Sportium 140 HDI
Plets Rullefelts attest: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbr ... serID=8017" onclick="window.open(this.href);return false;

Martin H ex 306 SW

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.zachoholm.dk
« Svar #41 Dato: Jun 13, 2018, 22:59:28 »
Eller privatleas en ny Mercedes A200 for 3.295 kr om måneden, så kender du dine udgifter og du er godt kørende til fornuftige penge. 😉
Med venlig hilsen

Martin H

Min gamle bike
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... &ipc=63213

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #42 Dato: Jun 14, 2018, 16:03:18 »
Meldinge fra værksted - en dyse er stået af og skal skiftes / kodes og der skal renses godt i motorrummet - han mente at jeg ville kunne få det samme for bilen om 1 år som nu så hans bud - hold den kørende og den retning holder jeg - til jeg pludselig skifter mening igen...

Leasing er absolut også mit første bud når det bliver aktuelt og jeg ved hvad min boligsituation er om 1 år - meget interessant når man får regnet efter
Har altid higet efter den tanke om man havde en vare der kunen tage udbetalingen på det næste lån - men med ca 10.000 kr. de tager idag for at sætte leasing igang og det man ikke aner hvordan markedet er når man skal sælge den bil man ejer, samt hvad stand den så er i når man mener det er tid gør at det ikke virker attraktivt for mig længere

Tak for alle jeres bud....  er nu stadig mest forelsket i CX-3 - men havde håbet på i kunne smide en joker på border jeg havde overset

Martin Utzon Terp

• aka Vimbus Nollergøj Ketchup Tværp - Aut. Hundefanger
  • Inderkredsen
  • *
  • There's only ONE Yaris!
    • Vis profil
    • Danmarks Bedste indretningskonsulent! :-)
« Svar #43 Dato: Jun 15, 2018, 10:32:35 »
Jeg havde solgt bilen fluks med dit kørselsmønster. Du har samme motor, som vi havde i Ford'en - og den 109 hestes kan virkelig blive en dyr fornøjelse.
Så med udsigt til SÅ lidt brug, ville jeg godt nok også få den skudt af hurtigst muligt.

Du har før også døjet med flasmmeskiver så vidt jeg husker - og selvfølgelig vil din mekaniker råde dig til at beholde bilen = flere penge i hans kasse, hvis/når den bryder ned.

Køb i stedet sådan én her:

https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/vw/up/10-60-move-up-bmt-3d/3712699

Det koster nok ca. det samme for bilen, som ét års leasing af en bil til 3K om måneden (more og less). Og en Up! er billig at reparere - og kører reelt 20 km/l i snit.
Med 72.000 km på tælleren er det også til at komme af med bilen om et års tid igen. Den er godt nok 3-dørs, men der er fint udstyr i den, så det er den vej jeg ville gå.
Du har vel heller ikke noget restgæld i Mini'en længere? Så er det nærmest gratis for dig, at bytte den ud - og Up!'en er altså ikke en helt dum bil.

Wind Diesel

• Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • My500px
« Svar #44 Dato: Jun 15, 2018, 21:34:23 »
Jep - flammeskiver er skifter - alle sammen - mini kom hjem idag med ny dyse
mini har været gældfri i 5 år pt.
Jeg har en MEGET reel mekaniker - men kan godt følge dine synspunkter

Dog føler jeg at har man en Up/Aygo/107 og lign. så har du en bil der er lige som mange af som der er kloakdæksler og tror slet ikke den er til at komme af med igen - men kan også se fordelene i den tid den vil være i min varetægt