Forfatter Emne: køb af pc skærm  (Læst 620 gange)

Preben Kærsgaard

• Inderkredsen
  • *
  • Testhest
    • Vis profil
Sv: køb af pc skærm
« Svar #15 Dato: Jun 14, 2018, 15:27:56 »
Det blev den billige https://www.proshop.dk/Skaerm/Samsung-27-Skaerm-SF350-Series-S27F350FHU-Sort-4-ms-AMD-FreeSync/2546743 som blev leveret i mandags.
Skærmen er fin, men jeg skal vist vende mig til at sidde foran sådan en hele dagen, jeg synes godt nok det giver ørhed og til tider let hovedpine ved pande/øjne.
Men det er ikke til at vide om det er skærmen eller noget andet, det er trods alt en del nyt jeg skal forholde mig til og lære for tiden.

Chefen ville ikke betale 2600 for en skærm og mente ikke at det var nødvendig med højere opløsning.
Da skærmen så kom og jeg bad ham vise mig hvordan jeg kunne bruge den som jeg havde tænkt mig, kunne det selvfølgelig ikke lade sig gøre.
Nu er mit skrivebord så fyldt op med dimser. Bærbar bare "viser" sort skærm, hvisd jeg lukker den, lukker den ned for de andre skærme. Måske noget strømstyring, men jeg har ikke haft tid til at kigge på det.
Den nye 27" står lige foran mig, og den gamle 22" står til venstre for og agere skrivebord/mail eller anden skærm hvis jeg har brug for at se to dokumenter på samme tid.

Det kan løses Kenny.
Hvis du trykker på "Start knappen" og skriver: "kontrolpanel" og trykker enter.. (Så burde du være inde i kontrol panellet.
Find "Strømstyring" og dobbelt klik på den.
I venstre side bør der stå: "Vælg hvad der skal ske, når du lukker låget", klik på den.
I de "dropdown" menuer som kommer frem, vælger du "Gør intet".

Nu burde du kunne lukke skærmen ned på den bærbare..

MVH.
Preben L. Kærsgaard.
508 SW 2,0 HDi Active.
Ex 406 HDi XS4 st.car.
Ex 306 HDi.

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #16 Dato: Jun 14, 2018, 21:16:29 »
Du skal rigtig nok i strømstyring og angive den ikke skal gå i sort når du lukker låget. Mht skærmen, så bør den have en indstilling hvor du kan vælge en varmere indstilling . Den er garanteret indstillet alt for lyst hvis du får ondt i hovedet.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, Subaru MV Pickup & Suzuki Swift, Ex: Volvo V50 1.6D, Ex: Subaru Legacy Turbo, Ex: Subaru Impreza GT+, Ex: Renault Clio Sport, Ex: Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

HappyFrog

• Hr. Truck Driver
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
    • http://www.conzentrate.com
« Svar #17 Dato: Jun 14, 2018, 22:47:56 »
Jeg kan evt lige kigge når jeg er tilbage på kontoret mandag, jeg vil tro den indstilles som de Samsung vi har.
Mvh
HappyFrog

Nu: Subaru Impreza GT Twinscroll, Subaru MV Pickup & Suzuki Swift, Ex: Volvo V50 1.6D, Ex: Subaru Legacy Turbo, Ex: Subaru Impreza GT+, Ex: Renault Clio Sport, Ex: Citroen Saxo VTS Cup - It's bad luck to be superstitious.

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #18 Dato: Jun 15, 2018, 07:28:03 »
@Preben bingo, nu har jeg 0,3m2 mere bordplads :)

@Happy frog du siger at den ikke skal stå på Brightness 100% :)
Jamen så sætter jeg den til std. hvis det ikke virker kan jeg sætte den til eye saver mode.

Jeg havde tænkt på det, men havde ikke haft tid til at prøve, der er jo kun en tænd/sluk knap, som så åbenbart kan lidt mere end det :)

Nu må jeg nok hellere de om den anden skærm også kan justeres

Kenny

• Officiel HS-tightstestmester, Tværp-wannabe
  • Inderkredsen
  • *
    • Vis profil
« Svar #19 Dato: Jun 15, 2018, 08:56:48 »
Den gamle skærm stod også på 100% :)

Jeg kan mærke at det bliver en god dag :55: